Mijn vloeiboren suggestie was anders wel een serieus bedoelde suggestie!
Wordt bij ons op de zaak vaak gebruikt om schroefdraadgaten in kokers te maken bijvoorbeeld.
Dit was de moeilijke bocht. Daar heb ik lang op zitten te prutsen. En hij zit nog niet helemaal dicht.
De rest ging een stuk sneller:
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 31 maart 2016 om 14:38
dat was inderdaad een zeer goede suggestie !
En handig omdat het soms de enige oplossing omdat er blind gewerkt moet worden.
ik gebruik het in aluminium (met een kobaltschacht ) omdat dat een laag smeltpunt heeft en nadien tap-baar is, in tegenstelling bvb tot RVS dat beenhard en sprok wordt en niet deftig meer te tappen is. Dan is een klinkmoer of een lasmoer met een gladde flens handiger.
Ja; min of meer wel ja. Ik heb eigenlijk geen idee wat het kost, en daarmee hoe gebruikelijk dit spul globaal gezien is.
Rvs is wel rotzooi eigenlijk ja. Lastig bewerkbaar en nog slappe knoei ook.
Maar bij ons wordt alleen rvs bewerkt. Hoor ook nooit klachten over draad tappen in vloeiboorgaten, maar ze zijn niet anders gewend, dat scheelt![]()
Ik ben vandaag met een vriend bij een waterjetbedrijf gaan kijken. Zeer interessant ! Ze snijden daar echt alles: marmer, hout, kunststof, en vooral metaal. Dat een straal water met zand er in door 30 cm staalplaat gaat vind ik onvoorstelbaar, maar het gaat !
Ik heb gevraagd of het mogelijk is om (ooit nog eens) een plaat geperforeerd staal voor me te maken met een zelf gekozen motief. Sterretjes bijvoorbeeld. Dat kan. Je kan iedere vorm uit laten snijden die je maar wil, in iedere dikte; geperforeerd staal, de body shapes, overlays voor de headstock, je eigen naam in letters, het Fender logo, noem maar op.
Dat kan dus, voor niet super veel geld, als ik een AutoCAD bestand aan kan leveren. Daar draait het toch steeds weer om.
Is er een manier om bijvoorbeeld een .jpg of een .bmp bestand te converteren naar een AutoCAD (vector) bestand ?
![]()
Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 31 maart 2016 om 20:56
Er is een manier:
https://www.reaconverter.com/convert...FUyeGwodBv8KlQ
"Ik ben wie ik ben.
Wie ik ben is wat jij ziet.
Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"
Favorieten/bladwijzers