Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 41 van 75 EersteEerste ... 31394041424351 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 401 t/m 410 van 750
    Senior Member

Standaard

Ik heb de elementen in mijn oude '71 Tele nu volgens onderstaand schema aangesloten:

Als ik op de elementen tik, kloppen de standen. De brug pickup klinkt weer als voorheen; de nieuwe neck pickup klinkt geweldig. Het enige euvel is nu de middelste stand, waarin de twee pickups samen aan staan: de elementen klinken/zijn daarin uit fase.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 30 maart 2016 om 09:43

Senior Member

Standaard

Reactie uit het topic in 'Pickups' (van Pepe): dan hoef ik alleen nog maar de draden van één van de pickups andersom aan te sluiten, en dan zou het goed moeten zijn. Ik ga het proberen.

Senior Member

Standaard

Het topkammetje is ingevijld. Nog niet diep; dat kan pas als de neck op de body zit en er snaren op zitten. De Boston vijltjes werken gewoon goed. Net als het tooltje van Dennis.
    Dat 'tooltje' kan je hier downloaden:

http://api.ning.com/files/K6g*VigkPq...cingLayout.jpg

Op deze foto zie je hoe het werkt.

Ik heb de voor-en achterkant gemerkt. Ik heb eerst alle slots ingevijld met het dunste vijltje.

Daarna heb ik ieder slotje ingevijld met het bijbehorend vijltje (ze zijn genummerd van 1 tm 6)

Het resultaat:
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 30 maart 2016 om 18:47

Senior Member

Standaard

Ik heb twee draadjes verwisseld van de pickups in de '71, en alles werkt nu weer goed. Ik ben heel blij met de klank van het nieuwe Fender Nocaster '51 neck element. Dat klinkt echt veel beter als de oude '71 pickup !

De neckstand is warm en rond, en toch echt Tele, met veel meer sustain dan het oude element. je hoort ook de afzonderlijke snaren veel beter bij een akkoord; daar werd het oude element vaak blubberig.
    De combi-stand klinkt nu sprankelend, en lijkt nu veel meer dan eerst op het Stratocaster geluid.
    Het brugelement (dat ik laat zitten) klinkt weer zoals het al klonk: rauw, schel, met veel bite, en een flinke portie twang. Zo moet een Telecaster klinken.

Ik ben intussen wel erg benieuwd naar de klank van het Nocaster brugelement in de Rustkaster, maar daar moet ik nog een tijd geduld mee hebben.

De Nocaster neck pickup stond te koop, maar ik hou 'm lekker zelf !

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 29 maart 2016 om 21:18

Senior Member

Standaard

Draadrivetjes (of blindklinkmoeren). Daarmee kan je een schroefdraad aanbrengen in staal dat te dun is om er een draad in te tappen. Je 'popt' ze met een speciale tang, door een gaatje dat je hebt geboord. Daarmee maak ik alle schroefverbindingen in het staal:

- voor het afdekplaatje in de achterkant
    - voor de straplocks
    - voor het plaatje waarin de output jack komt

Probleem is dat de kleinste maat M4 is. Dus daar moet ik nog wat mee prutsen.

Het linker rivetje heeft een opstaande rand; het rechter rivetje zit als het goed is verzonken in het staal waar het in zit.

De tang:
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 30 maart 2016 om 12:47

Senior Member

Standaard

M4 is dik,
    maar niet overkomelijk; evt kan je de kop van je bout/vijs/ ... die erin gaat kleiner maken, ttz afdraaien naar 5 mm zodat je rondom nog een randje hebt van 0.5 mm, of anders bol afdraaien, dan lijkt het kleiner - en dan heet het : optische tuning :-)
    heb je een M3 tige/trekkertje voor je tang ?
    -- https://www.beluma.be/rond-staal.html
    --- : 'k denk dat ik ze ( bij maldoy) al gezien heb : als ze ze hebben dan stuur ik je er een paar.
    Voor de straplocks zou ik M4 aanhouden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flatline Bekijk bericht
    M4 is dik,
    maar niet overkomelijk; evt kan je de kop van je bout/vijs/ ... die erin gaat kleiner maken, ttz afdraaien naar 5 mm zodat je rondom nog een randje hebt van 0.5 mm, of anders bol afdraaien, dan lijkt het kleiner - en dan heet het : optische tuning :-)
    Het zal er vooral om hangen of ik de gaatjes in bijvoorbeeld de straplocks groot genoeg uit kan boren om er een M4 boutje doorheen te steken. Of ik moet ze zelf maken natuurlijk. Als ik gewoon een bout met een dikke zeskantige kop in dat rivetje draai, en ik schuif er een Grolsch rubbertje of een ijzeren ring tussen, dan blijft die gitaar echt wel in de riem hangen. Dat is misschien nog wel mooi ook, bij de industriële uitstraling van de Rustkaster.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flatline Bekijk bericht
    heb je een M3 tige/trekkertje voor je tang ?
    -- https://www.beluma.be/rond-staal.html
    --- : 'k denk dat ik ze ( bij maldoy) al gezien heb : als ze ze hebben dan stuur ik je er een paar.
    Voor de straplocks zou ik M4 aanhouden.
    Ik zal vanavond even met de lasleraar overleggen. Hij heeft trekkertjes tot M4, maar M3 is een mooie maat. Ik dacht dat die niet bestonden; dank je voor die nuttige info !
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 30 maart 2016 om 18:45

Senior Member

Standaard

Heb je op de cursus misschien de mogelijkheid om te vloeiboren?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Heb je op de cursus misschien de mogelijkheid om te vloeiboren?
    Geen idee wat dat is, maar ik heb weer even gegoogeld. Maar nee, dat kan daar niet.
    https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vloeiboren
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 30 maart 2016 om 18:40

Standaard

Nou ook even een duit in het zakje dan,
    als je geen materiaal wilt toevoegen voor het dichten rondom, is dit wel een goeie?
    Explosielassen?
    "Ik ben wie ik ben.
    Wie ik ben is wat jij ziet.
    Wat jij ziet is wat jij oordeelt.
    Maar wat jij (ver)oordeelt, dat ben ik niet......"

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten