Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 30 van 75 EersteEerste ... 20282930313240 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 291 t/m 300 van 750
    Senior Member

Standaard

Mooi project.
    Ik was ook opzoek naar een telecaster element, net wat je omschrijft. ( twang, maar dan met ook genoeg diepte in mid en bas )
    heb ook al verschillende pickups geprobeerd, Fender, Seymour Duncan, Joe Barden t style, maar kon het geluid wat ik zocht niet vinden.
    Heb nu een Bare Knuckle Blackguard FLAT 50 in mijn telecaster zitten, en deze springt er met kop en schouders boven uit.
    http://www.haarguitars.com/product/b...0-bridge-only/
    Misschien een idee, ik ben er in ieder geval dik tevreden mee...

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri K Bekijk bericht
    Heb nu een Bare Knuckle Blackguard FLAT 50 in mijn telecaster zitten, en deze springt er met kop en schouders boven uit.
    http://www.haarguitars.com/product/b...0-bridge-only/
    Misschien een idee, ik ben er in ieder geval dik tevreden mee...
    Mooie tip ! Ik ga 't onderzoeken.

https://bareknucklepickups.co.uk/sho...e6ac81ff9f2130
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 13 maart 2016 om 13:19

Senior Member

Standaard

De houten 'body' staat in de Hammerite. Voor bescherming van het hout tegen doorslag van roest, en om de kern minder zichtbaar te maken door het geperforeerde staal heen.

Van de trotse Tele body van € 90,- (en die was daarmee ook nog flink afgeprijsd) blijft maar een piemelig stukje hout over. Het weegt echt niks. Ik zei het al eerder (en sommigen van jullie ook): dat maak ik de volgende keer zelf. Dat geld kan ik dan beter besteden aan high-end elementen of een échte goede hals (ook al lijkt er helemaal niks mis met de Allparts neck).

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 14 maart 2016 om 15:35

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    De houten 'body' staat in de Hammerite. Voor bescherming van het hout tegen doorslag van roest, en om de kern minder zichtbaar te maken door het geperforeerde staal heen.

Van de trotse Tele body van € 90,- (en die was daarmee ook nog flink afgeprijsd) blijft maar een piemelig stukje hout over. Het weegt echt niks. Ik zei het al eerder (en sommigen van jullie ook): dat maak ik de volgende keer zelf. Dat geld kan ik dan beter besteden aan high-end elementen of een échte goede hals (ook al lijkt er helemaal niks mis met de Allparts neck).

Wat denk je dat de e.v. vliegroest van het metaal op het hout doet, Ik denk helemaal niks. dat je de zijkanten van het balkje zwart maakt snap ik had ook metaalkleur (zilver) gekund. dan lijkt het nog minder op hout.

Als je het metaal aan de binnenkant waar het op het hout komt had behandeld met wat je maar wilt hoef je ook niet bang te zijn voor de roest.

Ik ben weer benieuwd naar de volgende foto's

Maar het is zoals jezelf ook zegt volgende keer doe je weer dingen anders.

De zijkanten om die mooi vloeiend afgewerkt te krijgen lijkt me een echte uitdaging.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Wat denk je dat de e.v. vliegroest van het metaal op het hout doet, Ik denk helemaal niks. dat je de zijkanten van het balkje zwart maakt snap ik had ook metaalkleur (zilver) gekund. dan lijkt het nog minder op hout.
    Ik heb nu gekozen voor zo donker mogelijk, dan valt het 't minste op. Ik denk ook dat het roesten wel mee gaat vallen hoor. Op mijn onbehandelde aquarium-onderstel (gelast van blank stalen 40 x 40 mm vierkante buizen) zit nog helemaal niks. Maar voor de zekerheid heb ik toch het hout maar geverfd dus; als de gitaar 'dicht' is kan dat hout er nooit meer uit.

Als je het metaal aan de binnenkant waar het op het hout komt had behandeld met wat je maar wilt hoef je ook niet bang te zijn voor de roest.
    Nadeel van het vooraf behandelen van het metaal is dat het metaal gloeiend heet wordt als ik ga lassen en een eventuele lak- of olielaag zal gaan verbranden. Ik hoop dat dat met het hout zo weinig mogelijk gebeurt; op de meeste plekken waar vanaf nu gelast wordt is geen direct contact tussen hout en staal. Maar ik zal voorzichtig moeten lassen; ook om kromtrekken zoveel mogelijk tegen te gaan.

Ik ben weer benieuwd naar de volgende foto's
    Maar het is zoals jezelf ook zegt volgende keer doe je weer dingen anders.
    De zijkanten om die mooi vloeiend afgewerkt te krijgen lijkt me een echte uitdaging.
    Klopt ! Voorzichtig lassen en een hoop slijpen en schuren ! Komende woensdag ga ik me eens verdiepen in het buigen van de zijkanten, vooral in de 'moeilijke hoekjes'.

En foto's komen er nog veel.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 14 maart 2016 om 20:06

Senior Member

Standaard

Het pickup dilemma. Allemaal rond de tachtig eutjes (behalve de laatste natuurlijk:

Fender Nocaster:
    Warm, mooie nasale klank.
    https://youtu.be/MgPhdN3Imkk

Bare Knuckle Blackguard Flathead '50
    Feller, meer twang.
    https://youtu.be/U76Zqceu8uM

Peter Florance TE 50
    Warm, veel sustain.
    https://youtu.be/0Q5YEDfdPkM

En als vergelijk een Squier Telecaster.
    Die klinkt echt minder !
    https://youtu.be/5iJttyRbOXE

Moeilijk vergelijken natuurlijk, met een paar Youtube filmpjes. Geen idee over welke amp ze spelen en met welke gitaar settings. Ik neig qua geluid dat ik zoek naar de Nocaster met de Florance als goede tweede. Maar ik ben natuurlijk benieuwd hoe dat met al dat staal op mijn Rustkaster gaat klinken.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 14 maart 2016 om 21:37

Senior Member

Standaard

't gaat de goede weg op !
    plooien zal wel lukken; als ik een raad mag geven : zet de kleinste ronding vast met een puntlas, dan kan je de rest van het verloop gemakkelijk corrigeren.
    bij 't lassen zelf zal je meer perslucht dan lasdraad gebruiken :-)
    F.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flatline Bekijk bericht
    bij 't lassen zelf zal je meer perslucht dan lasdraad gebruiken :-)
    Ik zal het staal flink moeten koelen ja. :-) En na afloop wat kouwe biertjes om mezelf weer af te koelen.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 16 maart 2016 om 09:50

Senior Member

Standaard

Ook binnen: nieuwe Kluson tuners. Met een gleuf, niet met een gaatje. Precies wat ik zocht.

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 16 maart 2016 om 18:42

Senior Member

Standaard

Change of plan: toch maar TIGgen. En dan maar meteen de moeilijke hoek. TIG lassen scheelt me een hoop slijpen en schuren als het klaar is. En die kale kop is van mij !

Mooie binnenhoeken !

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 17 maart 2016 om 13:01

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten