Jep. Precies dat waar Gibson ook mee adverteert: the Les Paul Tribute 1952 is equipped with an all-new bridge that’s an exact replica of Les’ original 1952 patent.
Edit: oops; dat gaat over de brug ...
Jep. Precies dat waar Gibson ook mee adverteert: the Les Paul Tribute 1952 is equipped with an all-new bridge that’s an exact replica of Les’ original 1952 patent.
Edit: oops; dat gaat over de brug ...
Het is blijkbaar erg moeilijk voor jullie te bevatten.
De gitaren zijn ergens eind jaren 70 begin 80's gemaakt.
Hoeveel ze er hebben gemaakt is niet bekend.
Of ze een originele 50's Goldtop hebben gebruikt is nergens te achterhalen en dat is volgens mij ook nog nooit ergens beweert.
Volgens mij bied de verkoper de gitaar ook aan als replica dus hem valt niets te verwijten.
Ik lees hier dingen over Top carves die niet kloppen etc.
Toen ik de gitaar in bezit had heb ik hem ooit morgen vergelijken met een echte 52 ' er van een bevriende Belg.
De Top carve was nagenoeg identiek.
Wat betreft de trusrod die hoort bij een 52 ' er zo hoog te zitten.
Gibson doet dat bij zijn reissue' s niet goed.
Waarom de bouwers ervoor hebben gekozen om Gibson op de kop te zetten is gissen.
Volgens zeggen zijn de gitaren door "players" besteld die niet meer met hun peperdure original het podium op wilde gaan.
Slash zijn befaamde gitaar is ook geen Gibson maar een Max met een Gibson logo.
Zo speelt Bonamassa ook op minimaal 2 Gibson replica gitaren.
Het ziet er gewoon cool uit op het podium en zeker als je pro bent kun je niet met een één of ander wakkie takkie merk het podium op gaan.
Al met al veruit de beste Les Paul die je ooit zult vinden.
Tis dat ik het geld niet heb anders had ik hem zo terug gekocht.
Ach kom op zeg, je hebt mensen die een perfecte kopie van een schilderij kunnen maken en weet ik wat meer en dan zou gibson geen perfecte kopie kunnen maken van hun eigen product.
Zegt misschien wat over de (on)kunde bij gibson.
En dan nog 14.000 gulden, maar goed genoeg mensen die er kennelijk in trappen.
Toen ik tien was maakte ik met geduld en heel veel schuurwerk een perfecte boemerang IK WAS 10 !!!!
Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!
Oke, ik pak ff chips en bier. Momentje!
147-c Guitars
" Het is blijkbaar erg moeilijk voor jullie te bevatten."
Verkoper legt het niet uit, dus het is meer zijn fout
" De gitaren zijn ergens eind jaren 70 begin 80's gemaakt.
Hoeveel ze er hebben gemaakt is niet bekend.
Of ze een originele 50's Goldtop hebben gebruikt is nergens te achterhalen en dat is volgens mij ook nog nooit ergens beweert."
Spreekt voor zich.
" Volgens mij bied de verkoper de gitaar ook aan als replica dus hem valt niets te verwijten"
Het is geen echte en er staat een logo op, oplichting dus.
" Ik lees hier dingen over Top carves die niet kloppen etc.
Toen ik de gitaar in bezit had heb ik hem ooit morgen vergelijken met een echte 52 ' er van een bevriende Belg.
De Top carve was nagenoeg identiek.
Wat betreft de trusrod die hoort bij een 52 ' er zo hoog te zitten.
Gibson doet dat bij zijn reissue' s niet goed.
Waarom de bouwers ervoor hebben gekozen om Gibson op de kop te zetten is gissen."
Geen idee, geen verstand van, dus bij mij kan je een lul verhaal ophangen (niet dat ik er in trap).
" Volgens zeggen zijn de gitaren door "players" besteld die niet meer met hun peperdure original het podium op wilde gaan.
Slash zijn befaamde gitaar is ook geen Gibson maar een Max met een Gibson logo.
Zo speelt Bonamassa ook op minimaal 2 Gibson replica gitaren.
Het ziet er gewoon cool uit op het podium en zeker als je pro bent kun je niet met een één of ander wakkie takkie merk het podium op gaan."
Nou nee dat kan echt niet hoor, en er is ook niks anders ?????
" Al met al veruit de beste Les Paul die je ooit zult vinden.
Tis dat ik het geld niet heb anders had ik hem zo terug gekocht"
Ach dat beweren er zoveel.
Laatst gewijzigd door Tunes; 1 maart 2016 om 12:37
Wat een dom volk hier !!!!!!!!!!!!!!
Jullie? Kennelijk zijn er kampen
Wakkie Takkie? Diverse voorbeelden van pro's due dat terecht nix interesseerden. Jeff Healey heeft 10 jaar een Squier als main guitar gehad. Held!
Prima dat je de verkoper verdedigd, maar kan hij dat zelf niet? Prima dat je achtergrondinfo geeft, maar bij dit soort verkopen zul je altijd om discussie vragen. Voor eigen gebruik is een replica tot daar aan toe, maar voor de verkoop is het weer wat anders.
Het Argument dat er mensen zijn die een perfecte kopie van een schilderij kunnen makken wordt vaker gebruikt helaas klopt dat zelden of nooit , dat er nog steeds veel vervalsingen zijn is omdat de "Kenners" niet toe willen geven dat hun mening ooit fout was dan wel de huidige eigenaar er niet aan wil dat hij een kopie in huis heeft
natuurlijk zou Gibson als ze de tijd en het geld er aan willen besteden wel een kopie kunnen maken die optisch hetzelfde is als een originele 59 Maar Gibson doet dat niet voor haar moverende redenen daarnaast mag Gibson geen rio meer gebruiken en heeft ze geen Honduras Mahonie dus zal de gitaar alleen optisch gelijk zijn . En knap dat je op je 10e een perfecte boomerang maakte Maar was dat een perfecte kopie van een 59 boomerang of was dat gewoon een boomerang (als dat het laatste is vind ik het al een stuk minder knap![]()
life sucks and then you die
Er zijn inderdaad een paar dingen die ik niet kan bevatten. Om er een paar te noemen;
1: Iemand probeert een gitaar van bijna 9k aan de man te brengen waar een heel verhaal aan vast zit dat noodzakelijk is om dat bedrag eventueel te kunnen rechtvaardigen maar neemt niet de moeite om er meer dan 3 regels aan te wijden.
2: Die persoon vat dan 'toevallig' iets op op een forum.
3: Een totaal ander persoon duikt op uit het niets, schijnt diezelfde gitaar ook ooit als eigendom te hebben gehad (wat een toeval), en neemt het met een nogal grote bek voor de verkoper op en roept dat het de beste Les Paul ooit is.
4: Het argument dat je als prof niet met een wakkie takkie merk het podium op kan gaan. Wat is er mis met een exclusiviteit?
Favorieten/bladwijzers