@dorrus,
Niet alleen de versterker en effecten bepaalt de gitaartoon. Je spel, elementen en gitaar maakt ook uit.
Fabrieks presets zijn niet gemaakt voor gitaristen maar als demonstratie wat het ding kan.
@dorrus,
Niet alleen de versterker en effecten bepaalt de gitaartoon. Je spel, elementen en gitaar maakt ook uit.
Fabrieks presets zijn niet gemaakt voor gitaristen maar als demonstratie wat het ding kan.
Vriendelijke groet,
Ik 'bouw' mijn sounds met de Kemper zoals ik dat ook 'old skool' do.
Goeie Clean + mogelijkheid aanzetten Delay / Chorus / Compressor / Wha
Hetzelfde voor
Clean + Randje
Crunch
Rock
Lead
I.p.v. per sound een ander scheurpedaal, kies je nu voor een versterkersoort met een mooi karakter.
Werkt erg goed.... De Kemper reageert ook heel goed op je volumeknop van je gitaar / pedaal.
Groovie Guitar Guus
Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)
Ik ben eigenlijk van de tubes versterker en analoge pedaaltjes. Jaren geleden eens wat geprobeerd met de Line6 Vetta, maar daar kon ik niet mee goed uit de voeten wat betreft geluid. Ik lees nu zoveel goede geluiden over de Kemper, dat ik wel weer een poging wil wagen. Vooral om al het sjouwwerk te verminderen. Ik wil dan ook ' all the way' gaan: Kemper in rack, direct de PA in, in Ear monitor voor mijn eigen geluid. Zijn er ervaringen om Kemper en IEM live te doen (zonder monitor voor je) en wat kunnen jullie aanbevelen voor IEM?
Ik zou dan eerst een Kemper halen of een goede concurrent. De Helix of Axe Fx.
Zoek dan thuis je sounds, in ear daarna ben je voor paar honderd euro klaar zonder instellingen. In ear = in ear.
Vriendelijke groet,
EdRaket... Ik ben heel tevreden over de Kemper... Ik speel direct de PA in met IEM... Blijft toch altijd anders dan buitenbad achter je... Maar vind het resultaat Kemper -> In Ear vele malen beter dan Buizenbak -> Shure SM57 mic en dan InEar... dus je mist wat 'beleving'... Met vette PA... mega goeie vette en brede sound. Mijn IEM is bedraad. Had eerst wat meer een budget set. Nu een Fischer amp beltpack en Gegoten InEars van Cinepaq... maar Universele InEars van b.v. Shure zijn goede instappers....
Ik woon in de Zaanstreek mocht je eens wat willen proberen... ;-)
Groovie Guitar Guus
Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)
Dank je Guus, dat geeft de burger moed. Ik ga denk ik eerst een Kemper kopen en dan langzaam opbouwen met M Britt profiles, en in-ear. Pas als ik alles op orde heb ga ik ermee optreden. Zijkraagje, kun je die Kemper remote niet los kopen? (ik zie hem alleen te koop in combi met Kemper zelf)
Kemper Remote kun je los kopen, maar alleen via de webshop van Kemper zelf.
Cinepaq IEM zou ik links laten liggen, heb ze ook, één van mijn slechtste investeringen ooit. Voorheen had ik Ultimate Ears.
Ik zat er nog over na te denken, speel je in een band waar de rest in-ear heeft?
Het wordt nogal weinig genoemd maar een band van 5 mensen met in-ear vereist een behoorlijk ingewikkelde mengtafel. De meerwaarde die je hebt met minder slepen van versterkers gaat in mijn band weer verloren door een enorm gedoe met de in-ear monitor mix.
Vriendelijke groet,
Hi Harrie,
we zijn als band de overstap naar in ear aan het maken. De drummer heeft het al, ik ben denk ik de volgende. We maken gebruik van Behringer rack mixer, dat betekent dat iedereen zijn eigen monitor (en dus ook In Ear) mix zelf doet of zijn eigen telefoon of tablet. Dat scheelt een hele hoop (mis) communicatie...
Favorieten/bladwijzers