Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 159 van 197 EersteEerste ... 59109149157158159160161169 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.581 t/m 1.590 van 1963

Standaard

Mijn favoriete steekbeitel, een 38 mm brede Stanley, begint na dertig jaar vrij intensief gebruik een beetje aan de korte kant te raken. Was van plan om er gewoon een nieuwe te kopen, maar nieuwsgierigheid in combinatie met www.google.com doen gekke dingen met een mens.

Volgens bepaalde bronnen zouden deze Tsjechische exemplaren van het merk Narex een prima prijs/kwaliteit verhouding hebben. De prijs die ik er voor betaald heb zit in het segment van een Stanley beitel.

Naast het feit dat ze er ergens ook wel eigenwijs uitzien (met het handvat in een messing ring gevat hebben ze iets van een schroevendraaier), was dít voor mij persoonlijk de doorslag om maar eens een paar beitels van Narex aan te schaffen: de dun geslepen zijkanten, bij mijn weten tref je dit bij een meer courant merk niet zo vaak aan.

Ga er eens een beetje snee op zetten, benieuwd hoe de levensduur daarvan zich verhoudt tegenover het staal van mijn ouwe Stanley..

Tee.
    Tee.

Te koop: Continental resonator cone, 9 1/2 inch. Nieuw.

Senior Member

Standaard

Ik ben zeer benieuwd wat je ervan vindt Tee.
    Zelf ben ik ook nog wel opzoek naar een mooie beitel set dus ik verneem graag je bevinden!
    Het oogt in ieder geval aantrekkelijk...(maar dat zegt natuurlijk niks...)

Rik

Senior Member

Standaard

Ik weet niet hoe anderen dit hebben, maar op mijn schuurtje en keuken na heb ik geen geaarde stopcontacten in het huis. Ik had jaren een verlengsnoer liggen van de keuken naar mijn muziekapparatuur, maar die lag in het zicht en was ik echt wel zat.

Vanmorgen dus maar even geklust en een reguliere wandcontactdoos vervangen door een geaarde doos. Aarde was alleen te vinden in de meterkast, dus moest in 2 etapes van stopcontact naar plafonddoos naar meterkast. Twee uurtjes verder, maar nu is het voor elkaar.

Ooit trouwens een huis laten bouwen en speciaal voor mijn muziekhobby gewoon in het hele huis uitsluitend geaarde stopcontacten laten inbouwen, maar in een huurhuisje heb je die optie niet. Bekend probleem? Ergens vermoed ik dat de nodige amps gewoon op een reguliere wandcontactdoos zijn aangesloten. Met een transistoramp nog niet zo'n probleem, hoewel je tijdens het spelen wel zelf als aarde fungeert. Bij een buizenamp raad ik het iedereen aan hier voorzichtiger mee om te gaan en uitsluitend geaarde stroom te gebruiken.

Senior Member

Standaard

Ik ga in mijn nieuwe huurwoning aarde van de verwarming aftappen ...

Senior Member

Standaard

Heb hier de hele bovenverdieping en zolder van geaarde stopcontacten voorzien. Altijd handig!

Senior Member

Standaard

Op mijn cube 30(transistor) zit niet eens een geaarde stekker dus dat is wat lastig

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rikkert Bekijk bericht
    Op mijn cube 30(transistor) zit niet eens een geaarde stekker dus dat is wat lastig
    Is wel lastig maar niet onmogelijk, ik heb een extra aarde draad aan het randaarde stopcontact gemaakt en die verbonden aan een metalen deel van de Cube.

Senior Member

Standaard

Vandaag een neck-switch gedaan. Deze blonde dames lagen dus op mijn werkbank... De halzen zaten in de verkeerde body... Beetje Fender-transgender.. nu wel dus in het juiste lijf....

De halzen waren geshimed, maar was klaarblijkelijk niet nodig... fineertjes eruit en opnieuw afgesteld.. De eigenaar was blij....

Senior Member

Standaard

Zag ze op facebook voorbij komen! Mooie plankjes

Senior Member

Standaard

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten