Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 45678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 81

Discussie: Welke Chorus???

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Mijn allerbeste chorus die ik ooit heb gehad was van Retro Sonic. Veel spijt nog steeds dat ik die heb weg gedaan.
    +1, die vind ik ook geweldig goed.
    Deze waren alleen moeilijk te vinden hier.
    Retro Sonic had ook een super goede compressor vond ik.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik ben zowiezo gecharmeerd van de Boss CE 3 . Wel is het effect erg aanwezig maar soms wil je dat juist

Dat metalige is mij nooit zo opgevallen . Ik snap wel wat je bedoelt maar over het algemeen vind ik hem erg warm en organisch klinken
    Ik vergelijk hem met de Danelectro en een Roland DC50; in vergelijking hiermee is hij wat scheller met een metalige naklank (ook na het ACA - PSA verhaal). Na de mod vind ik hem een stuk mooier, warmer en zo klinken. En de stereo optie is gewoon awesome!
    Tijd zat....... toch??

Mijn knutsel-stagram en knutsel-blog

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Zijn MXR buffers zo slecht dan? En in vergelijking met Boss buffers?
    Ik denk niet dat MXR buffers per definitie 'slecht' zijn, bovendien zijn er niet zo heel veel buffered bypass
    MXR pedalen, het leeuwendeel is true bypass of (script series) hardwire. In het specifiek geval van de
    M234 pakt voor mijn toepassing de keuze voor buffered gewoon gewoon slecht uit...
    Eigenlijk is het doodzonde, want het is verder wel een erg gave chorus.

Boss heeft qua buffers niet zo'n beste naam, maar ik heb zelf alleen een NS2, en die staat niet een
    loop, dus daar 'merk' ik verder weinig van...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Boss heeft qua buffers niet zo'n beste naam, maar ik heb zelf alleen een NS2, en die staat niet een
    Vreemd, ik lees juist veel dat Boss buffers goed zijn. En dat mensen die graag een buffer vooraan of achteraan in de keten willen gewoon een boss pedaal er neerzetten en nooit aanzetten. Ik heb zelf echt geen verstand buffers, ik hoor het verschil niet eens tussen een boss buffer en een true bypass pedaal (mijn fulltone ocd bijvoorbeeld).

Wat chorusses betreft, ik heb zelf een Boss CH-1 Super Chorus, die bevalt me zeer goed. Voor mij klinkt hij perfect en heeft hij geen nadelen.

Standaard

Ik denk niet dat MXR buffers per definitie 'slecht' zijn, bovendien zijn er niet zo heel veel buffered bypass
    MXR pedalen, het leeuwendeel is true bypass of (script series) hardwire. In het specifiek geval van de
    M234 pakt voor mijn toepassing de keuze voor buffered gewoon gewoon slecht uit...

Een enorm deel van de MXR lijn heeft geen buffers maar hun bekende 'hardwire bypass' die enorm zuigt! Ik heb veel MXR pedalen die ik daarvoor onder handen heb genomen. Mijn Blue Box bijvoorbeeld bloedde zoveel signaal door in bypass mode dat het niet meer leuk was! De nieuwere MXR pedalen hebben een relais qua bypass en die zijn OK; maar goed, dus ook geen buffers. Geen idee of er (nieuwe) pedalen met een buffer zijn. Ik ben ze nog niet tegengekomen.

Boss buffers zijn niet slecht; ze zijn ook niet goed. Op mijn main amp kan ik een verschil in buffers goed horen, op mn andere amps eigenlijk niet. Boss buffers beginnen me pas te irriteren als er meedere in mn signaal keten zitten. Ik heb daarom een aantal Boss pedalen maar true bypass gemaakt (relais) met goed effect. Natuurlijk wel een goede buffer in mn keten zetten, want zonder buffer vind ik mn geluid helemaal niet meer mooi
    Tijd zat....... toch??

Standaard

En als je een Boss Pedaal in de loop van je Boss NS-2 zet dan. Heb je dan 1 of 2 buffers in je keten?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    En als je een Boss Pedaal in de loop van je Boss NS-2 zet dan. Heb je dan 1 of 2 buffers in je keten?
    Meerdere; een effect pedaal dat aanstaat heeft meerdere onderdelen die een buffer vormen. De NS2 dus ook.

Boss pedalen hebben echter niet allemaal identieke buffers. De meest voorkomende is de transistor buffer, maar ook FET buffers komen veel voor.
    Tijd zat....... toch??

Standaard

Oke wauw, ik weet hier echt weinig van. Zolang ik het verschil niet merk vind ik het wel best. Alleen bij de Zoom MS-50g die ik eens besteld heb merkte ik dat er heel iets een digitaal randje aan het geluid zat zelfs als ik geen effect aan had staan. Dat was een van de redenen dat ik hem retour heb gestuurd. Nu denk ik er weer aan om hem toch weer te bestellen, met een true bypass looper/switcher erbij.

Senior Member

Standaard

Dat vind ik dus ook.

Het viel me op, omdat de fx-loop van m'n EVH 5150 III 50W footswitchable is. En met al m'n pedalen (in de loop) uit, viel me de tonesuck op. Eerst dacht ik aan m'n Boss pedalen (heb een GE-7, PS-6 en een RE-20 op m'n board), maar nee...het bleek de M234 Chorus te zijn die zoveel hoog wegsnoepte.
    Daar baal ik wel een beetje van, want nu ben ik 'noodgedwongen' (ook vanwege ruimtegebrek) terug naar m'n Mooer Ensemble King. En volgens mij is die M234 niet makkelijk TB te maken...
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Het viel me op, omdat de fx-loop van m'n EVH 5150 III 50W footswitchable is. En met al m'n pedalen (in de loop) uit, viel me de tonesuck op. Eerst dacht ik aan m'n Boss pedalen (heb een GE-7, PS-6 en een RE-20 op m'n board),
    Effe tussendoor...werkt de ps6 bij jou goed in de fx loop?
    Ik vind de pitch effecten eigenlijk heel goed van de ps6, maar hij clipt in de fx loops van mijn versterkers.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten