Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 75 EersteEerste ... 311121314152363 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 750

Standaard

Leuk filmpje. nog nooit met tru oil gewerkt.
    Pas wel op dat je op de neck alles zoveel mogelijk in lange halen wil doen, zo op het filmpje leek er erg veel nadruk te liggen op de kopaanhechting (nu is 000 staalwol niet zo heel heftig natuurlijk) ook met de olie zou ik de laatste laag proberen in een lange haal in te poetsen.
    hij ziet er zeker wel glimmend uit! ga je er nog een laag op doen?

Senior Member

Standaard

doe die messen weg, nergens goed voor, tenzij je deukjes ambieert. leg de hals gewoon met de frets op een doek of zo, of gebruik houten blokjes.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucid Bekijk bericht
    Pas wel op dat je op de neck alles zoveel mogelijk in lange halen wil doen, zo op het filmpje leek er erg veel nadruk te liggen op de kopaanhechting (nu is 000 staalwol niet zo heel heftig natuurlijk) ook met de olie zou ik de laatste laag proberen in een lange haal in te poetsen.
    hij ziet er zeker wel glimmend uit! ga je er nog een laag op doen?
    Ik denk dat er nog één laag Tru Oil op komt. Dan zijn toetsenbord en voorkant van de headstock aan de beurt.

Het glimmen valt nog wel mee vind ik; ik vind de satijnglans heel mooi. Een dikke laag polyurethaanlak glimt veel harder.

Nadat de hele neck in de olie is gezet breng ik een laag Gun Stock Wax aan op de hele headstock (voor- en achterkant dus) en op het toetsenbord. Die wax hardt nog meer uit (goed voor toetsenbord) en glimt meer (mooi voor headstock). De achterkant van de neck blijft alleen maar olie; die schuur in misschien nog lichtjes glad voor een hele smoothy satin feel. Het liefst had ik hem blank gelaten; dat voelde echt als babybilletjes. Maar dan is ie binnen twee dagen spelen helemaal vet natuurlijk.

Al mijn andere gitaren hebben een flink gelakte neck, van nitro tot poly. Ik vind een 'geschuurde' neck veel lekkerder spelen ! Dus misschien schuur ik de neck van mijn MIM Classic '60 Strat ook wel eens kaal. Maar dat is voor later.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 5 februari 2016 om 22:36

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    doe die messen weg, nergens goed voor, tenzij je deukjes ambieert. leg de hals gewoon met de frets op een doek of zo, of gebruik houten blokjes.
    Ok, zal ik doen. Maar ik ben voorzichtig hoor, en een neck kan wel iets hebben. Vooral die van een Telecaster haha ! Die van mij is ooit van m'n fiets op de keien gepleurd. Niks aan de hand.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 5 februari 2016 om 22:44

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lucid Bekijk bericht
    Ik had er vóór dat ik dit topic begon nog nooit van gehoord.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Ok, zal ik doen. Maar ik ben voorzichtig hoor, en een neck kan wel iets hebben. Vooral die van een Telecaster haha ! Die van mij is ooit van m'n fiets op de keien gepleurd. Niks aan de hand.
    Het verschil is dan, het is dan al en gebruiksvoorwerp een deukje meer of minder is niet het ergste.
    Maar als je hem net afmaakt ga je elk klein rotdeukje zien en doen ze je pijn, bij mij wel iig! dus het is een hele goede tip van barno, leg hem altijd voorzichtig weg, en nooit op wat hards.

Senior Member

Standaard

Sluit me aan bij Barno. Ook al krijg je later een extreme reliclook, dan nog 100% netjes en voorzichtig werken. Er is niets opvallender dan een deuk of kras op een plek die daar niet kan zitten. Je valt daarmee onmiddellijk door de mand weet ik helaas uit ervaring. Ga ook pas reliccen of patina aanbrengen als heel de gitaar af is en in elkaar zit.
    147-c Guitars

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flatline Bekijk bericht
    ik zou 't zo doen, ingieten, uitlekken,
    en met weinig oplosmiddel de buitenkant voorzichtig afwrijven, eerder mechanisch verwijderen;
    - beits kleurt, sluit niet af; staal kan op die plaats inderdaad in de hammerite, wat op zich niet corrosiewerend of roestomzettend is, maar wel goed afsluit. Rustoleum is ook ok. Misschien is de verdunner van Rustoleum geschikt al verdunner voor de tectyl; die verdunner is namelijk tamelijk inert t.o.v. additieven in de verf, dus mss ook mild voor tectyl. Proberen dus.
    F.
    Waarom niet gewoon een spuitbus met blanke tektyl, geen gedruip en het is praktisch onzichtbaar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Waarom niet gewoon een spuitbus met blanke tektyl, geen gedruip en het is praktisch onzichtbaar.
    Omdat ik binnen in de body moet tectyleren ... En die zit dat dicht. Of kan dat met een slangetje of zo ?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Crash Cowboy Bekijk bericht
    Hey mensen, overschat me niet he ! Ik ben al lang blij als dat ding een beetje recht blijft
    Niks overschatten!
    Ik zou gaan voor electrolytisch polijsten

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten