Zoals Van Kooten en de Bie zeiden: Bemahtax![]()
![]()
![]()
Zoals Van Kooten en de Bie zeiden: Bemahtax![]()
![]()
![]()
Ik zou eens op youtube wat filmpjes gaan bekijken en luisteren naar het helder warme cleane geluid van die versterker
Let wel op dat het de Junior betreft en niet de Junior Pro want dat is een hele andere versterker
Ook de eerste Kitty Hawk Supreme deed het in het clean overigens opperbest
Laatst gewijzigd door Brad; 5 februari 2016 om 23:48
Ik durf te zeggen dat ik behoorlijk op de hoogte ben van alle verschillende modellen incl. een aantal one-of-a-kind versies. Ook alle problemen van dichtbij meegemaakt en die waren er legio. Heb er hier trouwens ook eentje staan, volgens mij de laatste oprisping, Made in Doetinchem. Echt een compleet raadsel waar die gebouwd zijn, maar klinkt prima en is goed gebouwd.
Die zijn gebouwd bij Huigens, die zijn blijven zitten met onderdelen en af en toe schroefden ze er eentje in elkaar, of Roy kwam langs en prutste nog wat, zoiets.
Het is wel vaker gezegd, de eerste serie, de standard (supremes kwamen later) waren nog met Howard/Alexander specificaties en onderdelen, bij de tijd dat er bij MM er eentje de redactie binnenwandelde waren het accidents waiting to happen.
Er stond ook een kitty hawk bij ons op de muziekschool in oldenzaal. Niemand gebruikte dat ding en er ontbraken gewoon knoppen. Later er nog eentje tegengekomen in een repetitie ruimte in Almelo, zelfde verhaal, knoppen ontbraken en kanaal schakeling deed het niet. Waardeloze troep.
Ik ken een gitarist die had, of heeft eigenlijk, een kitty hawk top. Geen idee welk type, maar die versterker klinkt nog niet zo beroerd.
Heb zelf een kitty hawk buizen eindversterker gehad. Toen ik hem kocht zaten er buizen in van ongeveer 500 jaar oud. Die heb ik toen laten vervangen, en de eindtrap klonk toen heel aardig. Neutraal, dat wel, maar dat is niet per se slecht. Dan zouden vht eindtrappen namelijk ook slecht zijn![]()
Laatst gewijzigd door D3nnis; 6 februari 2016 om 07:52
Ik kan alleen oordelen over die combo's. Echt, diegene die dat in mekaar heeft gezet had jampotglazen op en zag alles dubbel. Laat staan dat hij een soldeerbout kon vasthouden 🙈
Het waren destijds amps die als budget alternatief voor de dure mesa boogies in de markt werden gezet. Nu weet ik waarom😂
Favorieten/bladwijzers