Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 75 EersteEerste ... 210111213142262 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 750
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flatline Bekijk bericht
    ik zou 't zo doen, ingieten, uitlekken,
    en met weinig oplosmiddel de buitenkant voorzichtig afwrijven, eerder mechanisch verwijderen
    En de buitenkant goed afplakken. Dat zal ook een boel schoonmaakwerk schelen.

Senior Member

Standaard

Hoe ga je het rvs aan het staal lassen? Nichroma?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hoe ga je het rvs aan het staal lassen? Nichroma?
    Moet ik nog even uitvogelen. Hoeft alleen met een paar puntlasjes vast, draagt verder niks. Maar moet niet losroesten natuurlijk. En rvs gebruiken wil ik graag voor de 'looks' maar ik zal even overleggen eerst met de Meester. Anders wordt het gewoon dun geperforeerd blank staalplaat zonder patina.
    Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 5 februari 2016 om 18:30

Senior Member

Standaard

Heb je overwogen om de hele body van rvs te maken, en die aan de buitenkant gecontroleerd te laten oxideren? Hoef je aan de binnenkant niks te doen

Senior Member

Standaard

Heb je overwogen om de hele body van rvs te maken, en die aan de buitenkant gecontroleerd te laten oxideren? Hoef je aan de binnenkant niks te doen
    Nee ... Maar is een optie. Wederom overleg met de Meester ! RVS is wel duur en last veel moeilijker, geloof ik. Maar ik ga research doen !

Senior Member

Standaard

Rvs is wel wat duurder ja, maar over zo veel kilo's gaat het niet, dus ik denk niet dat daar de kosten in zitten.
    Ik ben geen lasser, maar rvs is prima te lassen, trekt wel behoorlijk wat meer. Goede oefening juist?

Senior Member

Standaard

Rvs is wel wat duurder ja, maar over zo veel kilo's gaat het niet, dus ik denk niet dat daar de kosten in zitten.
    Ik ben geen lasser, maar rvs is prima te lassen, trekt wel behoorlijk wat meer. Goede oefening juist?
    Haha jullie zetten me wel weer aan het denken. Een rvs gitaar zou ik helemaal laten glimmen zonder een spat roest ... En ik heb mijn hoofd eigenlijk al gezet op een ruige patina gitaar, een luxe roestbak zeg maar. Maar glimmend rvs met de slick geöliede maple neck ... Gelukkig begin ik pas over anderhalve week met het staal.

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 5 februari 2016 om 19:25

Senior Member

Standaard

Hmm....gladgeschuurd rvs, en dan zonder echte slagplaat, maar de slagplaat vorm gestraald?

Senior Member

Standaard

Hmm....gladgeschuurd rvs, en dan zonder echte slagplaat, maar de slagplaat vorm gestraald?
    Hey mensen, overschat me niet he ! Ik ben al lang blij als dat ding een beetje recht blijft en er een beetje fatsoenlijk geluid uit de pickup komt. Gelukkig ben ik van de stroming die stelt dat het materiaal waavan een Telecaster gemaakt is, voor de klank niks uitmaakt. Er trillen gewoon een paar snaren boven een single coil pickup die aan een stuk ijzer hangt met drie schroefjes en een paar veertjes. Dus hout of staal of gewoon niks maakt niks uit. Maar we gaan het zien. Horen bedoel ik. :-)

Senior Member

Standaard

Het opbrengen van de Tru-Oil, laag 3. Je kan het in HD (1080p) bekijken. En de achterkant van de headstock is natuurlijk wél bewerkt; de vóórkant nog niet.

Laatst gewijzigd door The Crash Cowboy; 6 februari 2016 om 01:52

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten