Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 54 van 112 EersteEerste ... 444525354555664104 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 531 t/m 540 van 1111

Standaard

De bekende van The Hollies, de laatste met de oorspronkelijke bassist:

en het origineel:

Lekkertje hoor, deze mevrouw. Heeft meer originele dingen gedaan dan je zou denken.
    Vriendelijke groet, Gus

Standaard

Vanilla Fudge cover versie van de debuut LP uit 67 is de bekendste.
    Maar deze is van een van mijn helden:

en het origineel:

Vriendelijke groet, Gus
    (dank je Pepe)

Senior Member

Standaard

Standaard

De cover:

en het origineel:

Grappig genoeg kende ik de cover niet.
    Iedere dag leer ik wat.
    Vriendelijke groet, Gus

Senior Member

Standaard

Mooi nummer Gus, dat Wings. Ik kende het nog niet. Volgende origineel-cover is van Leonard Cohen en de zoon van...Halleluja!

Origineel van Leonard Cohen ( in een live versie ):

Cover van Jeff Buckley ( geweldige gitaarsound!! ):

Senior Member

Standaard

Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 7 januari 2016 om 21:43

Senior Member

Standaard

Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 7 januari 2016 om 21:44

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Mooi nummer Gus, dat Wings. Ik kende het nog niet. Volgende origineel-cover is van Leonard Cohen en de zoon van...Halleluja!

Origineel van Leonard Cohen ( in een live versie ):

Cover van Jeff Buckley ( geweldige gitaarsound!! ):

De Buckleys zijn een enorme invloed geweest op mij. Hoewel niet merkbaar op mijn muziek.
    Pepe postte onder zijn draadje 'Oude zooi' een clip van Paradiso en Fantasio. Daarop moet ik nog tot in detail reageren. Daarin zit nog heel wat werk, dat ik ergens in maart een keer zal voltooien.

De Ampex die ik daar voor NL TV heb opgenomen van Tim (pa dus) is inmiddels meer dan een half miljoen keer bekeken op YouTube. Er zijn nog twee liedjes bewaard. Een wonder. Tim is drie dagen in NL geweest. Twee daarvan heb ik van de eerste tot de laatste minuut meegemaakt. De derde (1974) niet dus.

De toon en de manier van gitaar spelen van Jeff verbaast mij nog dagelijks. Veel daarvan heeft hij destijds opgestoken van zijn samenwerking met Gary Lucas, oud Captain Beefheart gitarist. Als je eens een uurtje niets te doen hebt, luister dan eens naar de samenwerking van Jeff en Gary en Gary's live solowerk.

Ik ben normaal een liedjes man, dus dingen met een kop en een staart, maar voor Gary maak ik een uitzondering. Zelfs als de muziek niet jouw ding is, zul je verbaasd zijn over wat je uit een gitaar kunt halen. Aan techniek (landende vliegtuigen en zo) en vreemde ijle akkoorden reeksen. Terwijl je nooit ook maar ergens het idee zult hebben dat ie je probeert te imponeren of zo. Echte geniën laten je maar al te makkelijk geloven dat je dit zelf ook had kunnen doen. Zeker een klasse apart.

Ben benieuwd wat je er van vindt.
    Vriendelijke groet, Gus

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    De Buckleys zijn een enorme invloed geweest op mij. Hoewel niet merkbaar op mijn muziek.
    Pepe postte onder zijn draadje 'Oude zooi' een clip van Paradiso en Fantasio. Daarop moet ik nog tot in detail reageren. Daarin zit nog heel wat werk, dat ik ergens in maart een keer zal voltooien.

De Ampex die ik daar voor NL TV heb opgenomen van Tim (pa dus) is inmiddels meer dan een half miljoen keer bekeken op YouTube. Er zijn nog twee liedjes bewaard. Een wonder. Tim is drie dagen in NL geweest. Twee daarvan heb ik van de eerste tot de laatste minuut meegemaakt. De derde (1974) niet dus.

De toon en de manier van gitaar spelen van Jeff verbaast mij nog dagelijks. Veel daarvan heeft hij destijds opgestoken van zijn samenwerking met Gary Lucas, oud Captain Beefheart gitarist. Als je eens een uurtje niets te doen hebt, luister dan eens naar de samenwerking van Jeff en Gary en Gary's live solowerk.

Ik ben normaal een liedjes man, dus dingen met een kop en een staart, maar voor Gary maak ik een uitzondering. Zelfs als de muziek niet jouw ding is, zul je verbaasd zijn over wat je uit een gitaar kunt halen. Aan techniek (landende vliegtuigen en zo) en vreemde ijle akkoorden reeksen. Terwijl je nooit ook maar ergens het idee zult hebben dat ie je probeert te imponeren of zo. Echte geniën laten je maar al te makkelijk geloven dat je dit zelf ook had kunnen doen. Zeker een klasse apart.

Ben benieuwd wat je er van vindt.
    Vriendelijke groet, Gus
    Ik heb even wat clipjes geluisterd maar ik merk dat ik niet het geduld heb ( momenteel ) om alles uit te luisteren. Tot nu toe ben ik er niet kapot van. Ik herken wel de muzikaliteit van de twee. Ik zal misschien later wat meer geduld kunnen opbrengen maar nu even niet...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    god wat lekker! Dank je wel voor deze link!
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten