Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1137 van 1260 EersteEerste ... 13763710371087112711351136113711381139114711871237 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11.361 t/m 11.370 van 12594

Discussie: Post je collectie

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Mijn vrouw zou dit ook geweldig vinden... 😕
    Hier idem, maar ik gebruik de foto van fred als voorbeeld, dat het allemaal nog best meevalt.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

daar doe ik voor

(en ja het is iets minder dan 1/3 van de hele set)
    btw ik ben begonnen met verzamelen toen met name jaren 80 gitaren voor een appel en een ei weggingen tijdens de grunge periode, zo heb ik genoeg ruilmateriaal opgebouwd om tot deze collectie te komen (en ik speur nog steeds iedere ochtend het internet af voor koopjes
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

O, dan valt het bij mij dus heel erg mee.

Senior Member

Standaard

Allemaal zelfgebouwde gitaren en bassen, Marcel?

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Ik kan mij wel voorstellen dat Albert dat bij nieuwe klanten zo aangeeft, maar bv bij klanten die al een Kauffmann hebben, bouwt hij met plezier eentje helemaal volgens jouw wishlist. Hij wil nu eenmaal 100% tevreden klanten en zich op zijn manier onderscheiden in de markt.

Ik heb eens de wishlist voor een Tele met hem besproken (zoals in mijn vorige posting) zonder de gitaar daadwerkelijk te bestellen, meer gewoon waar mijn gedachten naar uit gingen. Stuurt hij mij 4 weken later foto's op van precies die gitaar, echt 100% mijn specs. De nare man wou mij even op de stang jagen en mij vertwijfeld laten afvragen of ik nu besteld had of niet, haha. Nog dezelfde dag heeft hij de gitaar ongezien verkocht aan een Belg. Het wakkerde het vuurtje bij mij natuurlijk wel verder aan, maar eerst de spaarpot weer even vullen

Het ging om deze:

Haha, wat een slimmerik die Albert? Maar wat let je? Qua sound lijkt mij dit wel een verrijking van jouw set!

Standaard

btw ik ben begonnen met verzamelen toen met name jaren 80 gitaren voor een appel en een ei weggingen tijdens de grunge periode{

Hmmmmm...dat is mij nooit zo opgevallen dat ze voor een appel en een ei weggingen..

Senior Member

Standaard

Op de akoestische Taylor na inderdaad allemaal zelf gebouwd.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door soundbound Bekijk bericht
    Haha, wat een slimmerik die Albert? Maar wat let je? Qua sound lijkt mij dit wel een verrijking van jouw set!
    Voor mij zou hij misschien wellicht heel toevallig kijken of hij eventueel rekening met mijn wensen kon houden bij zijn volgende bouwsels. Dat zou dan gewoon een Daphne blue relic met Hss, zonder machine headstock en Indian rosewood toets worden. Mocht ik ' m willen kan hij de pups naar wens switchen. Ben benieuwd.

Hij gaf overigens als belangrijke reden voor het niet bouwen op bestelling dat een de combinatie van onderdelen soms "gewoon niet werkt". Als dat nu gebeurt schroeft hij 'm weer uit elkaar en gebruikte hij de onderdelen voor andere gitaren waarbij het dan wel werkt.
    Als dat verhaal klopt, en ik kan me niet voorstellen met welk doel hij zoiets zou verzinnen om iemand die dreigt met een order af te schepen, snap ik niet waarom hij juist voor tevreden klanten wel op bestelling bouwt.

Die Tele lijkt me trouwens ook wel leuk met een P90 in de neck :-)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Hij gaf overigens als belangrijke reden voor het niet bouwen op bestelling dat een de combinatie van onderdelen soms "gewoon niet werkt". Als dat nu gebeurt schroeft hij 'm weer uit elkaar en gebruikte hij de onderdelen voor andere gitaren waarbij het dan wel werkt.
    Lijkt een legitieme reden, althans, er zijn meerdere bouwers die dat zo doen, in ieder geval met hals en body.
    Maar heb dit nog niet eerder gezien bij bouwers van setneck gitaren

Senior Member

Standaard

Omdat een hoop van die bouwers alleen maar parts in elkaar schroeven en niet eens weten hoe ze een halsprofiel moeten Aanbrengen?
    147-c Guitars

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten