Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 64 van 65 EersteEerste ... 145462636465 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 631 t/m 640 van 646
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Maar timing en frasering is net zo sterk een smaakkwestie, en daarom eigenlijk lastig meetbaar als kwalitatief iets, toch?
    Ja, als je kwaliteit definieert en daar meetbare dingen naast legt zal je wel iets kunnen roepen. Zo probeert men al decennia lang de formule voor een hit te kraken, dan heb je kwaliteit als verkoopcijfer gedefinieerd. Mijn zegen heb je.

Ik hoor echt wel verschil in kwaliteit van timing & frasering & dynamiek (samenhang en zeggingskracht voor mijn part) tussen iemand die alles net kan behappen of iemand die relaxt alles neer plant en ik denk dat iedereen dat wel hoort. Het zal niet meetbaar zijn maar muziek is ook geen sport.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 29 december 2015 om 13:54

Senior Member

Standaard

Ben het wel deels met je eens, maar er zijn ook mensen die BB King goed vinden/vonden. Je kunt het mooi vinden wat ie doet, maar om dat goed te noemen...mwah.

Senior Member

Standaard

Aan de andere kant, je kan het ook niet slecht noemen.
    Kwaliteit is in ieder geval datgene goed spelen wat je je goed spelen kan. Dat klinkt Cruyffiaans maar met die logica ga ik wel mee.
    Je beperken tot datgene wat je goed beheerst klinkt al beter.

Senior Member

Standaard

Timing, tone, phrasering, attack: dat zijn mijn criteria. Snelheid is gek genoeg vaak een camouflage van onkunde van voornoemde criteria. Populistische truuk in de gitaarwereld, zeg maar. Iedereen vlug onder de indruk maar iedereen kan het leren. Goede phrasering en timing, da's andere koek.

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ben het wel deels met je eens, maar er zijn ook mensen die BB King goed vinden/vonden. Je kunt het mooi vinden wat ie doet, maar om dat goed te noemen...mwah.
    Ja het spreekt je aan of niet . Ik heb eens een conservatorium jongen gesproken die David Gilmour helemaal niets vond . Dat vond hij veel te simpel

Ook had hij geen zin om op tournee te gaan met bekende Nederlandse artiesten want hij had geen zin om de hele avond open akkoorden te spelen

Of iemand nou de Peter Green benadering heeft of twintig noten per seconde speelt , als het je raakt dan dan raakt het je , toch
    Laatst gewijzigd door Brad; 29 december 2015 om 15:39

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Iedereen vlug onder de indruk maar iedereen kan het leren. Goede phrasering en timing, da's andere koek.
    Ik zeg niet dat frasering en timing van ondergeschikt belang is, want dat is natuurlijk niet, maar "iedereen kan snelheid leren" is niet zo, en wordt eigenlijk met name gebruikt door mensen die die snelheid niet hebben.
    Net zoiets als dat mijn vriendin zou zeggen dat ze er net zo uit kan zien als yasmine bleeth in haar beste tijd....niet dus

Maar frasering blijft smaak. Ik vind steve Morse te gek, maar er zijn er veel die het helemaal niks vinden.
    Er zijn er velen die steve Vai te gek vinden, en kwalitatief is dat ook zo...als we het over speelgemak hebben, dan heeft hij dat wel. Maar ik vind er geen zak aan

Overigens, even ter verduidelijking, ik ben absoluut geen dragonforce en Herman Li fanboy, want ook daar vind ik niet veel aan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Of iemand nou de Peter Green benadering heeft of twintig noten per seconde speelt , als het je raakt dan dan raakt het je
    Helemaal mee eens.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 29 december 2015 om 15:47

Senior Member

Standaard

Ja, da's een goed voorbeeld. Het interesseert mij namelijk geen ene reet of jouw vriendin er uit kan zien als Yasmine Bleeth who the fuck that is als je haar aan mij voorstelt. Maar het interesseert me wel degelijke of ze lekker ruikt of uit haar oksels stinkt.

Frasering is smaak, zeker. Maar het is net zoiets als een mop vertellen. De een krijgt de boel plat, bij de ander blijf je rustig aan je biertje nippen.
    Je kan het, net zoals snelheid, leren maar de een heeft er meer aanleg voor dan de ander.

Je kan een mop ook heel snel vertellen. Dat is ook een kwaliteit, zeker.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 29 december 2015 om 16:02

Banned

Standaard

Yasmin Bleeth is een mooie dame met een zandloper figuur

Senior Member

Standaard

Maar nu wordt het lastig, want wie is er dan meer overschat, BB King of herman Li?

Banned

Standaard

Ik ben hetero maar als ik moest kiezen dan vind ik Herman Li toch een beter figuur hebben

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten