Godsamme, jullie hebben opvoeding nodig.
Eindbaas Joe Pass gitaar.
Grant Green wordt danig overschat door jazz luisteraars, beperkte licks, veel herhaling. Maar lekker. Net smarties.
Godsamme, jullie hebben opvoeding nodig.
Eindbaas Joe Pass gitaar.
Grant Green wordt danig overschat door jazz luisteraars, beperkte licks, veel herhaling. Maar lekker. Net smarties.
Mwa...
Ik ga het hele topic vol blaffen!!!
Mwa...
Laten we het in dit topic dan wel bij gitaristen houdenEn deze is dus zeker niet overschat, integendeel:
"Meten is weten, gissen is missen"
Nog iemand die overschat is: Herman Li van de band Dragonforce. Wordt door zijn fans op handen gedragen voor zijn technische spel, terwijl het enige dat zijn muziek moeilijk maakt het hoge tempo is.
https://www.youtube.com/watch?v=RKxs7Yu_ZMw
Rene Schuman speelt toch wel lekker gitaar.
Niet iedereen zijn smaak, maar rockabilly licks kan hij wel spelen.
Maar is hij daarmee overschat?
Techniek is niet alleen vingervlugheid, het is ook timing, frasering en kwaliteit van toon.
Dat laatste is vooral het verschil tussen een goede en een mindere gitarist. Snelheid is raar genoeg vooral een gitaristen ding. Ik heb nog nooit met een blazer gespeeld die met snelheid bezig was. Maar een goede toon daarentegen....
Heb je het met een gitarist over techniek dan komen de shredders voorbij, heb je het met een blazer over techniek dan gaat het over een riet, lekkende kleppen en bijgeluiden.
Laatst gewijzigd door Pepe; 29 december 2015 om 13:19
Maar timing en frasering is net zo sterk een smaakkwestie, en daarom eigenlijk lastig meetbaar als kwalitatief iets, toch?
Wat Pepe zegt. Li mag dan nog zo snel spelen, technisch is hij allerminst. Vooral als je vergelijkt me bv. Paul Masvidal of flamencogitaristen a la Carlos Montoya.
Favorieten/bladwijzers