Als muziek je irriteert raakt het je dus wel, alleen op een negatieve manier 😉
Als muziek je irriteert raakt het je dus wel, alleen op een negatieve manier 😉
De meeste jazz irriteert mij ook zoals de meeste muziek mij irriteert. Of tv programma's. Of wedstrijden van het Nederlands Elftal.
Maar ja, je pikt er uit wat voor jou is en dat maakt het allemaal weer goed.
Er zijn heel veel verschillende soorten jazz. Er bestaat jazz die je kunt draaien als achtergrondmuziek in een restaurant of een lift waar je heel rustig van wordt, er bestaat ook jazz muziek die erg snel op je zenuwen werkt (free jazz bijvoorbeeld). Over het algemeen is jazz wat betreft akkoorden en harmoniseren ingewikkelder (of het interessanter is is natuurlijk weer een heel ander verhaal). De reden dat Scofield af en toe klinkt alsof ie zo maar wat doet is omdat ie veel outside speelt (en dat klinkt inderdaad alsof je de "verkeerde" tonen speelt, om de eenvoudige reden dat je - weliswaar met opzet - de verkeerde tonen speelt), een Coltrane dingetje. Ach ja, in ieder genre zijn er natuurlijk fantastische muzikanten. In mijn ogen zijn Page en Santana dat ook zeer zeker.
Voor iedereen die zich irriteert aan 'moeilijke' muziek.....
Is gewoon een bossa nova/latin bewerking van die hit van Taylor Swift, best toegankelijke fusion/jazz, bijna north sea jazz waardig 😉
Dit ook trouwens, Victor Wooten:
http://youtu.be/ukVhTzcW3Uc
Ik vraag me af waarom je een nummer als dit opneemt. Topmuzikanten (allemaal beroeps), HD video en goede studio. Omdat dit een cover is betalen ze een hoop rechten en dit is vermoedelijk geen single, wat is de verhouding tussen de kosten van het opnemen van deze cover en de opbrengsten?
Of is het een heel duur visitekaartje.
Vriendelijke groet,
Favorieten/bladwijzers