Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 62 van 65 EersteEerste ... 12526061626364 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 611 t/m 620 van 646
    Senior Member

Standaard

Als muziek je irriteert raakt het je dus wel, alleen op een negatieve manier 😉

Senior Member

Standaard

De meeste jazz irriteert mij ook zoals de meeste muziek mij irriteert. Of tv programma's. Of wedstrijden van het Nederlands Elftal.
    Maar ja, je pikt er uit wat voor jou is en dat maakt het allemaal weer goed.

Senior Member

Standaard

Er zijn heel veel verschillende soorten jazz. Er bestaat jazz die je kunt draaien als achtergrondmuziek in een restaurant of een lift waar je heel rustig van wordt, er bestaat ook jazz muziek die erg snel op je zenuwen werkt (free jazz bijvoorbeeld). Over het algemeen is jazz wat betreft akkoorden en harmoniseren ingewikkelder (of het interessanter is is natuurlijk weer een heel ander verhaal). De reden dat Scofield af en toe klinkt alsof ie zo maar wat doet is omdat ie veel outside speelt (en dat klinkt inderdaad alsof je de "verkeerde" tonen speelt, om de eenvoudige reden dat je - weliswaar met opzet - de verkeerde tonen speelt), een Coltrane dingetje. Ach ja, in ieder genre zijn er natuurlijk fantastische muzikanten. In mijn ogen zijn Page en Santana dat ook zeer zeker.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Die muziek is erg complex en doet me denken aan het werk van intellectuele literaire schrijvers , complex gegoochel met woorden

Ik lees liever een haiku , simpel geschreven maar veelzeggend . Omdat ik zelf muziek maak kan ik virtuositeit en complexiteit in muziek waarderen , maar eenvoudig uitgevoerde muziek kan net zo goed zijn

Wat sommige jazz gitaristen en jazz rock gitaristen doen vind ik meer iets voor een programma als Wedden dat . Zo van , wedden dat het hem lukt om over zo een complex akkoordenschema een kloppende solo te spelen , ja of nee ? Zoiets
    Klopt, maar er is ook jazz muziek die heel prettig in het gehoor ligt en waarbij het helemaal niet draait om de virtuositeit terwijl de muzikant het weldegelijk is (Wes Montgomery, Django Reinhardt bijvoorbeeld)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Klopt, maar er is ook jazz muziek die heel prettig in het gehoor ligt en waarbij het helemaal niet draait om de virtuositeit terwijl de muzikant het weldegelijk is (Wes Montgomery, Django Reinhardt bijvoorbeeld)
    +1 voor Django Reinhardt. Zalige muzikant, die man.

Senior Member

Standaard

Voor iedereen die zich irriteert aan 'moeilijke' muziek.....

Senior Member

Standaard

Is gewoon een bossa nova/latin bewerking van die hit van Taylor Swift, best toegankelijke fusion/jazz, bijna north sea jazz waardig 😉
    Dit ook trouwens, Victor Wooten:

http://youtu.be/ukVhTzcW3Uc

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Is gewoon een bossa nova/latin bewerking van die hit van Taylor Swift, best toegankelijke fusion/jazz, bijna north sea jazz waardig ��
    Dit ook trouwens, Victor Wooten:

http://youtu.be/ukVhTzcW3Uc
    Ging mij eigenlijk meer om de tekst van het refrein...... geen idee dat dit van Taylor Swift was. Zou daar niet één nummer van kunnen noemen, al hing m'n leven er vanaf :cherub:

Ja, Victor Wooten ken ik wel......

Super Moderator

Standaard

Ik vraag me af waarom je een nummer als dit opneemt. Topmuzikanten (allemaal beroeps), HD video en goede studio. Omdat dit een cover is betalen ze een hoop rechten en dit is vermoedelijk geen single, wat is de verhouding tussen de kosten van het opnemen van deze cover en de opbrengsten?
    Of is het een heel duur visitekaartje.
    Vriendelijke groet,

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Ik vraag me af waarom je een nummer als dit opneemt. Topmuzikanten (allemaal beroeps), HD video en goede studio. Omdat dit een cover is betalen ze een hoop rechten en dit is vermoedelijk geen single, wat is de verhouding tussen de kosten van het opnemen van deze cover en de opbrengsten?
    Of is het een heel duur visitekaartje.
    Ik denk dat het een combinatie van voor gein en om werk te genereren is. Zijn ze in de USA altijd een stuk serieuzer mee geweest.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten