Can not stop loving you . Voor mij een hoogtepunt in de gitaarprestaties van Jimmy Page . Prachtige riffs , en die solo is van de hoogste categorie
Can not stop loving you . Voor mij een hoogtepunt in de gitaarprestaties van Jimmy Page . Prachtige riffs , en die solo is van de hoogste categorie
Is dat zo? Zeker een nieuw liedje dan want ik ken het niet.
Heeft u een linkje?
Overigens, en dit zal u verbazen,was mijn eerste "echte "gitaar een Fender Telecaster was vanwege het geluid dat Jimmy Page er uit wist te halen bij dat Deense optreden.
Wat niet wegneemt dat ik het een overschatte gitarist vind. Maar dit terzijde.
Laatst gewijzigd door JVGM-music; 24 december 2015 om 08:01
Nu weten we het wel, tig pagina's over Jimmy page, het zal wel....
Ik gooi er nog eentje in de groep... Slash! Catchy rock riffs gemaakt maar live vaak niet best.... Wat vinden we daarvan?
OK, nog eentje dan.
Dat van de vioolstok, daarmee heeft de heer Page zich royaal laten 'inspireren' door de groep The Creation. Luister maar naar de single Painter man.
Ook hierop GN is rond 2011 iemand bezig geweest met een gitaar/vioolstok combi.
En is buitengewoon serieus genomen.
Iedereen die eens iets anders uithaalt op een gitaar verdient respect, vind ik.
Als werkpaard is Page niet mis te verstaan. Ook op Hold me van P.J. Proby speelt hij bijvoorbeeld met Ginger Baker een doorslaggevende rol.
Ik vind het bij lange na niet de beste gitarist. En is er de laatste 40 jaar nog iets opzienbarends gemaakt door de man?
Vriendelijke groet, Gus
Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 24 december 2015 om 09:53 Reden: typ
Slash? Mooie melodieuse solo,s. Ik vind hem wel vrij goed.
Maar die Jimmy Page he....
Page heeft dan veel sessie werk gedaan maar dat was meer omdat hij voorhanden was, er waren nog maar weinig rock'n roll gitaristen in studio's. Hij speelt vrij sloppy, best wel veel foutjes, ook bij Zeppelin. Maar hij had een goed oor voor drama en arrangementen.
Zo'n nummer als Since i've been loving you, het eerste couplet is single note, 2e bescheiden arpeggio's en het 3e zijn heavy akkoorden met wandelende patronen en daarnaast nog een opening opbouw en een solo apotheose. En zijn partij in het refrein lijkt wel een arrangement voor chello en viool. Daar is flink over nagedacht.
Misschien zijn er meer voorbeelden te vinden van gitaristen die zo bewust zijn van hun rol in het geheel (Fripp?)... maar niet veel.
Laatst gewijzigd door Pepe; 24 december 2015 om 09:40
Slash vind ik zo'n zeurderige, haast valse, toon hebben. Op zich wel een meer dan verdienstelijk gitarist, maar mij doet het niet zo veel.
“Lean your body forward slightly to support the guitar against your chest, for the poetry of the music should resound in your heart.” - Andres Segovia
GuitarPlansCollection
Favorieten/bladwijzers