Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 58 van 65 EersteEerste ... 8485657585960 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 571 t/m 580 van 646
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Nee die heb ik niet gezien eigenlijk.
    Twee maffe ego's...zou mij als redelijk introvert persoon wel passen, zeker als ze elke maand genoeg overmaken.
    Ik zou het in ieder geval wel een jaartje willen proberen
    In de film zoeken ze o.a. een nieuwe bassist omdat de vorige zijn heil ging zoeken in de geestverruimende middelen en zich zwaar ondergewaardeerd voelde. Ttv de opnames viel de producent in als tijdelijke bassist. De nieuwe bassist kreeg als welkomstbonus een miljoentje overgemaakt. Uit psychologisch oogpunt is de film heel aardig, zelfs een leek ziet het destructieve gedrag van de heren Hetfield en Ulrich

Senior Member

Standaard

Gelukkig, Joost en arjan zijn beiden niet in de race voor wah wah fieperd....meer kans voor mij, als die hammett eens stopt
    En toch hè, wordt hammett veelal overschat gevonden, internet staat er vol mee, maar ik vind dat ie toch best wel wat smaakvolle dingen gespeeld heeft eigenlijk.
    Ik was Metallica eigenlijk best kwijt bij load, reload, en helemaal bij die s&m meuk, maar ik vind ze in recentere live dingen eigenlijk best ok (op de houterige drum en de korrel missende zang na).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    In de film zoeken ze o.a. een nieuwe bassist omdat de vorige zijn heil ging zoeken in de geestverruimende middelen en zich zwaar ondergewaardeerd voelde.
    Wist niet dat Newsted zo'n drugsgebruiker was, maar ja, ken hem dan ook niet persoonlijk
    Wel had ie van mij alle zang binnen Metallica voor zijn rekening mogen nemen. Dat rauwe randje zou best passen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Wist niet dat Newsted zo'n drugsgebruiker was, maar ja, ken hem dan ook niet persoonlijk
    Wel had ie van mij alle zang binnen Metallica voor zijn rekening mogen nemen. Dat rauwe randje zou best passen.
    Ze interviewen hem kort en ik vond hem een beetje een zielig hoopje mens dat na jaren nog erg zuur en miskend was. De financiën zullen ook meegespeeld hebben, want zijn nieuwe bandje zal niet snel dezelfde status bereiken.

Standaard

Daarnet even Hammetts vibrato beluisterd. Klinkt inderdaad niet erg goed, maar ik heb erger gehoord. Persoonlijk vind ik die van Brendon Small ook wel te pruimen, en de man zelf vind ik persoonlijk best onderschat. https://www.youtube.com/watch?v=VzhMkSN9dQc

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    Nou, geweldig:

I rest my case!
    Je zult mij toch met iets meer steekhoudends moeten overtuigen dan met zo'n foto.
    Wat is daarmee mis eigenlijk?

Standaard

Ah , u wilt uitleg?
    Welnu, de enige echt grote bijdrage van Page aan de gitaarmuziek is wel dat hij het bewijs leverde dat een gitaar en een vioolstok geen goede combinatie is. Het was niet om aan te horen. Pretentieus gepiel van de bovenste plank. En dan is zijn ritmewerk "leuk" en zijn solo's...tja....ook "leuk"? Maar niets om van wakker te liggen. Page is dus een beetje overschat ben ik bang. In de jaren 70 werd trouwens elke plaat die led Zep uitbracht verguisd....het is pas van de laatste paar jaren dat ze een (onterechte) legendarische status kregen.

Overigens is dat getob met die vioolstok nog mooi op de hak genomen in de film Spinal tap;
    Laatst gewijzigd door JVGM-music; 23 december 2015 om 23:11

Senior Member

Standaard

Toch ben ik bang dat smaak hier de mening kleurt. Hun albums (en zeker I t/m IV) behoren toch tot de muziekgeschiedenis lijkt mij en Page speelde daar op zijn minst voor een 1/4 zijn rol in. Ik vind Page dan ook niet overschat.

Standaard

Goed, ik zal uw mening noteren en er verder geen aandacht aan besteden.

Senior Member

Standaard

Één "mislukt", misschien ietwat te pretentieus gebracht, maar wel goed uitgevoerd, experiment, en een gitarist is gelijk onderschat?
    Oh nee, zijn ritmewerk is "leuk", tja, en daar sla je de plank volledig mis naar mijn idee; hij is de maatstaf voor menig ritmewerk wat daarna geproduceerd werd.

Maar goed, ik heb niet het idee dat ik jou kan overtuigen, dus ook voor jou geldt: mening genoteerd.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten