In mijn boek is dat een beetje sneu.
Zullen we het eens omdraaien? Wie zijn de nogal onderschatte gitaristen?
Ik nomineer in dat geval Nils Lofgren die al sinds Harvest van Neil Young meestal 2de viool speelt. En alweer sinds 1984 in de E-street band van Springsteen zit. Zowel elektrisch als akoestisch vind ik hem een erg interessante gitarist die ook voor zijn solowerk van mij wel wat meer gewaardeerd mag worden.
Als je de studio platen van Led Zeppelin hoort dan zitten daar solo s bij die werkelijk waanzinnig zijn . Ik had het over Jimmy Page tijdens een gitaarles vroeger
Mijn gitaarleraar destijds zei dat hij solo s van Jimmy Page kende die ik van mijn leven niet na zou kunnen spelen
Lullige opmerking van die gast maar hij heeft wel gelijk dat die Jimmy Page dingen heeft gespeeld die je niet zo maar na speelt
Hoezo?!
Ik krijg het idee dat ik uit de tent wordt gelokt.
Jimmy Page is één van de belangrijkste gitaristen uit de rock-geschiedenis, punt!
Ik heb heel wat bootlegs van Led Zeppelin geluisterd, en wat mij opviel is dat ie altijd op zoek was naar de juiste vibe, feel en zich daarbij nogal eens liet gaan. Ik kan dat juist wel waarderen. Vooral live is het enorm belangrijk dat je niet enkel en alleen je riedeltje afdraait. Hij is daar nog steeds een meester in, maar goed, allemaal subjectief natuurlijk.![]()
Ik niet, ik heb die docu gezien en die twee zijn echt voor voor een gesticht. Wat een idioten samen. Maar Hetfield alleen is best een sympathieke gozer, alleen die twee samen zijn zulke haantjes, terwijl hetfield veel meer talent heeft dan Lars Ulrich, dat terzijde.
Favorieten/bladwijzers