Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1387 van 1797 EersteEerste ... 38788712871337137713851386138713881389139714371487 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 13.861 t/m 13.870 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ziet er prima uit, is echt een koopje voor zo'n customshop ! (eigenlijk te goedkoop )
    Vind je? Dat ding staat bij Keymusic voor € 3329,- en in de huidige markt vind ik grofweg 1/3 afschrijving juist vrij weinig.
    Oké, het is een Gibson Custom shop maar deze zwarte jonge hoort natuurlijk uitgevoerd te worden met goudkleurige hardware en een Custom hoort natuurlijk gewoon te zijn uitgevoerd met een ebben fretboard.

Senior Member

Standaard

Zet dan Custom Shop op de kop en niet Custom. Een custom hoort inderdaad een ebben toets te hebben en andere hardware.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Zet dan Custom Shop op de kop en niet Custom. Een custom hoort inderdaad een ebben toets te hebben en andere hardware.
    Nou, ik vind eigenlijk de zwarte custom met chrome/nikkel hardware toffer..
    (en een bigsby supergaaf staan)

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Vind je? Dat ding staat bij Keymusic voor € 3329,- en in de huidige markt vind ik grofweg 1/3 afschrijving juist vrij weinig.
    Oké, het is een Gibson Custom shop maar deze zwarte jonge hoort natuurlijk uitgevoerd te worden met goudkleurige hardware en een Custom hoort natuurlijk gewoon te zijn uitgevoerd met een ebben fretboard.
    dat zal zeker de waarde raken maar deze heeft een nogal donkere toets en zelfs de slechte Gibson jaren behouden hun waarde vrij goed (hoe triest dan ook )
    life sucks and then you die

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door universe777 Bekijk bericht
    Nou, ik vind eigenlijk de zwarte custom met chrome/nikkel hardware toffer..
    (en een bigsby supergaaf staan)
    Helemaal mee eens. Al vind ik een bigsby in het gebruik nou niet de meest fijne trem.
    Verder hebben die Custom LP's tegenwoordig bijna allemaal een richlite fretboard. Dat is weer zo'n rare keuze van Gibson. Dan is rosewood toch nog altijd beter?
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ... maar deze heeft een nogal donkere toets
    Of misschien is het toch richlite?
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

nee dat was in die tijd nog niet en als je googled zie je ook exemplaren van dat jaar met een veel lichtere toets
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Richlite, ebben, rosewood, nickle hardware, gouden hardware.... het zegt allemaal niks over het feit of die gitaar wel of niet goed klinkt of dat je 'm mooi vindt. Timo Somers speelt volgens mij veel op Aristides gitaren met ebben toets maar voor zijn signature heeft hij gekozen voor een richlite fretboard. Gitaristen, en dan met name de Gibson en Fender spelers, kunnen vrij conservatief zijn en alles wat niet is * zoals het hoort * zal daardoor minder geld opleveren. Op zich is dat allemaal geen probleem, zolang je je daar van bewust bent.

Ik ben zeker niet de grootste kenner die hier rondloopt maar ik voor mijn gevoel is 2/3 van de nieuwprijs voor een Gibson die ik toch een beetje zou omschrijven als het buitenbeentje uit de Custom Shop (sorry als ik iemand beledig) vrij hoog in de boom. Afhankelijk van waartegen het geruild wordt kan het dan alsnog een goede deal zijn natuurlijk.

Senior Member

Standaard

Een Les Paul zonder volute? Da's wel heel custom, of mis ik iets?
    "In God we trust, all others pay cash."

Senior Member
    Blog Entries
    4

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Een Les Paul zonder volute? Da's wel heel custom, of mis ik iets?
    Inderdaad vreemd.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten