Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
Even voor de duidelijkheid, ik zie mijn geld allang als verloren. Het is gewoon leergeld, klaar. Nooit meer zelf een gezocht advertentie plaatsen, want er zijn oplichters die gewoon gezocht advertenties afstruinen.
Ik heb zowel met kopen als verkopen via MP eigenlijk alleen maar goede ervaringen. Wat erg helpt is een stukje huiswerk:

- niet alleen mailen, ook ff bellen. Dan krijg je toch een bepaalde indruk van iemand
- ook naar eventuele andere advertenties kijken van dezelfde verkoper. Huisvaders die ook het roze driewielertje van hun dochtertje verkopen, wekken bij mij meer vertrouwen dan iemand die pas sinds 1 maand op MP zit en geen andere advertenties heeft
- altijd even vragen naar naam én adres. Dit kan je tesamen met het ibannummer googlen. Met bv streetview krijg je soms ook al een indruk van de verkoper. Als iemand niet te googlen is, zou ik niet aan een koop per post doen.

Tenslotte zul je altijd in moeten calculeren dat je een zeker risico loopt. Zelf heb ik wel eens een Strat verkocht aan iemand die hem ongezien door mij liet versturen. Dat zou ik zelf nooit doen bij een gitaar van €1000,- maar kennelijk anderen wel.