Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 53
    Senior Member

Standaard

Er is meer aan de hand met het geluid van de EP dan een buffer. Het is een enhancing pre amp. Ik ben vrij nuchter maar ik kan niet ontkennen dat het geluid, behalve wat warmer, ook ruimtelijker wordt, iets wat ik niet zo gauw kan terugvoeren op Eq.
    Het verschil tussen een Klon en de EP is dat de eerste zich aan het signaal hecht en de tweede een umfelt maakt. Voor een authoritative lead sound moet je niet bij de EP zijn.

Een gitaar die al warm klinkt van zichzelf heeft geen EP nodig. Of je zet hem op default wat chime toevoegt maar die stand gebruik ik nooit.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 18 november 2015 om 18:00

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik heb de Marr jag, juist omdat die wat warmer en minder pinnig klinkt in het hoog dan de gemiddelde jag. De pickups zijn niet los te koop trouwens. Niettemin, nog steeds is de Marr jag mijn meest hoog hebbende gitaar.
    In plaats van klooien aan de gitaar gebruik ik een andere route. Ik zet er simpel weg een Xotic EP tussen met de interne dipswitch op vintage. Dat haalt het tophoog wat weg en maakt het wat warmer & dikker, voor bright strats werkt het net zo goed natuurlijk. Het 3d effect van de EP is een bonus.

Goeie tip! Ik weet wat de EP booster doet, heb er nl zelf één. Hem gebruiken om wat aan te dikken en minder fel maken is een goed idee. Dan heb je wel de versie nodig met unity gain, want de mijne gaat boosten, zelfs al staat de knop op minimum. Tenzij hij altijd aan staat natuurlijk..

De EP booster doet iets meer met je geluid dan enkel volume. Beetje mid bump of zoiets. Of dat 3D klinkt weet ik niet, maar klinkt wel heel erg lekker!

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ellisvertellis Bekijk bericht
    Die "hype" die jij omschrijft zou volgens SD zelf wel een aantal klankverschillen moeten inhouden. De prijs is niet enorm verschillend, dus ik wil graag weten of die hype werkelijk iets doet?
    . De Antiquity is eigenlijk de handgewonden versie van de SJAG-Vintage, waarna ze er wat stof hebben opgegooid, en de kapjes hebben verouderd. De Antiquity is een ERG goede pickup, maar ik vind dat de SJAG er niet voor moet onderdoen (en vooral: het is echt wel wat goedkoper). Zullen er verschillen zijn? Ongetwijfeld. Zijn die hoorbaar (in een livesituatie)? Betwijfelbaar.
    Maar daar kan Orpheo je meer over vertellen, die is daar véél meer in thuis.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ellisvertellis Bekijk bericht
    Wat ik merk is het verschil in magneten: de antiquities gebruiken alnico 2 magneten en de vintage en antiquity II gebruiken alnico 5. Alnico 5 is feller van klank??
    Verschil tussen I en II zijn twee periodes in de geschiedenis van de Jaguar. De I is de "pre CBS" blackbobbin pickup, de II is de "CBS greybobbin", dus andere magneten, andere isolatie (formvar <-> enamel). De II klinkt iets helderder, en heeft wat meer output dan de I. Mocht je voor Antiquities gaan, zou ik voor de I gaan.

Senior Member

Standaard

De eerst dipswitch van de EP is boost of unity gain.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De eerst dipswitch van de EP is boost of unity gain.
    Dat is inderdaad zo, maar enkel bij de tweede versie ervan. Ik heb de eerste, die een bass boost heeft ipv unity gain.

EDIT: bij de V2 heeft die dip switch of werking zoals V1 (bass), of unity gain

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    De II klinkt iets helderder, en heeft wat meer output dan de I. Mocht je voor Antiquities gaan, zou ik voor de I gaan.
    Da's beetje vreemd, aangezien de antiquity I ronder, minder helder zou klinken, en daar was jij toch net fan van?

EDIT: sry dat was iemand anders! :-)

Senior Member
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

Senior Member

Standaard

Waarom zou je handwounds uit het buitenland halen, als er in Nederland prima custommade pu's te krijgen?

Senior Member

Standaard

Waarschijnlijk om een soortgelijke reden als een buitenlandse versterker of gitaar kopen terwijl er fantastische in Nederland gebouwde gitaren en versterkers te koop zijn?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Waarschijnlijk om een soortgelijke reden als een buitenlandse versterker of gitaar kopen terwijl er fantastische in Nederland gebouwde gitaren en versterkers te koop zijn?
    Ik hou van Nederlandse producten, van het ondersteunen van het ambacht hier, het ondersteunen van de economie en van respect voor de Nederlandse bouwers die met gemak het kunnen opnemen tegen hun buitenlandse vakbroeders. Zo heb ik dit jaar bij Smitty tot volle tevredenheid een setje pu's later winden en zou ik nog graag eens een Gun Tele willen laten bouwen.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten