Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 12 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 118
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    7.076

    Standaard

    Goed bezig! Als ik je een tip mag geven, probeer lijnen die verkeerd zijn of niet meer gebruikt worden direct 'uit te gummen'. Vroeg of laat ben je geconcentreerd aan het frezen, schuren, zagen, of wat dan ook en volg je toch een keer de verkeerde lijn. Dat zou erg zonde zijn van je bouw.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Locatie
    Middelstum
    Berichten
    425

    Standaard

    Klopt, het is altijd goed opletten en twee keer kijken voor ik ergens de frees in zet, helaas zijn de lijnen gemaakt met watervaste stift/pen. Schuren zou de lijnen wel redelijk wegkrijgen maar ik ben bang dat ik dan te veel hout wegschuur...

    Inmiddels heeft de hals een retourtje vlakbank gemaakt, de blank is nu 19mm dik. Hierna heb ik de definitieve vorm gefreesd, helaas op de headstock wat kleine tearouts, en heb ik een klein ongelukje gehad op de hiel De frees is iets gaan kantelen, waardoor ik iets te diep heb gefreesd en een brandplek heb veroorzaakt. Volgens mij valt dit straks echter precies in de neckpocket.

    Helaas is Mijnalbum.nl vernieuwd, en moet ik eerst even weer uitvinden hoe ik achter de link van de foto kom, anders kan ik geen foto's plaatsen...

    Edit: Gevonden





    De headstock in vorm, maar de hals is hier nog te breed








    Hier is de hals op de juiste breedte gefreesd, en zijn de meeste brandplekjes van de headstock geschuurd. Ook is de fuckup te zien... De extra gaatjes in de headstock waren om de freesmallen op hun plek te houden, deze zijn maximaal 4 millimeter diep en vallen straks weg als de headstock op dikte wordt gefreesd.
    Laatst gewijzigd door Gerard1793; 17 november 2015 om 11:59 Reden: Foto's toegevoegd
    Mijn Les Paul zelfbouwproject
    Mijn zelfbouw Superstrat project
    Te koop aangeboden: zo goed als nieuw 12" radiusblok. Eventueel ruilen tegen 16" blok

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Locatie
    Middelstum
    Berichten
    425

    Standaard

    Ik heb zonet de toets gelijmd, en ik bén bang dat ik het een beetje verknoeid heb. De naad is namelijk rondom op sommige plaatsen een klein beetje open gaan staan Hoe kan ik dit voorkomen? Ik heb zeven lijmklemmen gebruikt, dat lijkt me toch ruim voldoende?
    Mijn Les Paul zelfbouwproject
    Mijn zelfbouw Superstrat project
    Te koop aangeboden: zo goed als nieuw 12" radiusblok. Eventueel ruilen tegen 16" blok

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2006
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerard1793 Bekijk bericht
    Ik heb zonet de toets gelijmd, en ik bén bang dat ik het een beetje verknoeid heb. De naad is namelijk rondom op sommige plaatsen een klein beetje open gaan staan Hoe kan ik dit voorkomen? Ik heb zeven lijmklemmen gebruikt, dat lijkt me toch ruim voldoende?
    Ik doe het altijd met een oude fietsbinnenband, en ik ben niet de enige.
    Het centreren van de toets doe ik met een voorgeboord spijkertje of klein boortje in een paar fretsleuven, rest zie link

    http://www.anzlf.com/viewtopic.php?t=1185

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Locatie
    Middelstum
    Berichten
    425

    Standaard

    Verdorie, dat had ik eerder moeten weten... Is de klemkracht van een binnenband wel sterk genoeg?

    Ik heb ook de spijkermethode gebruikt om de toets te centreren, dat werkt prima, en heb ook net als die man in de link de trussrod eerst afgetaped voordat ik ging lijmen. Ik zal morgen even kijken hoe de hals uit de klemmen komt, en als ik daar niet tevreden mee ben moet ik maar met het strijkijzer aan de gang ben ik bang...
    Mijn Les Paul zelfbouwproject
    Mijn zelfbouw Superstrat project
    Te koop aangeboden: zo goed als nieuw 12" radiusblok. Eventueel ruilen tegen 16" blok

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2006
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    137

    Standaard

    Bedacht ineens dat ik nog een paar oude foto's



    Laatst gewijzigd door MartinL; 17 november 2015 om 19:49

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Locatie
    Middelstum
    Berichten
    425

    Standaard

    Ik kan je foto's niet zien Martin...
    Mijn Les Paul zelfbouwproject
    Mijn zelfbouw Superstrat project
    Te koop aangeboden: zo goed als nieuw 12" radiusblok. Eventueel ruilen tegen 16" blok

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2006
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    137

    Standaard

    Ik krijg ze niet zichtbaar, ze zijn nu wel te openen..

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Locatie
    Middelstum
    Berichten
    425

    Standaard

    Dat ziet er strak uit! Ik zal alvast op zoek gaan naar een binnenband
    Mijn Les Paul zelfbouwproject
    Mijn zelfbouw Superstrat project
    Te koop aangeboden: zo goed als nieuw 12" radiusblok. Eventueel ruilen tegen 16" blok

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juni 2013
    Locatie
    Nieuw-Lekkerland
    Berichten
    281

    Standaard

    Ik heb een stuk hout gebruikt en daar de radius omgekeerd ingeschuurd. Hierna zo'n stuk isolatie wat om een verwarmingsbuis er op geplakt met dubbelzijdig tape zodat je meer druk kunt geven zonder dat je het fretboard beschadigd.
    kijk anders even in mijn bouwverslag volgens mij staat daar ook wel een foto van dit onderdeel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top