Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 12 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 118
    Senior Member

Standaard

Hoi Feter, de binnenste lijn is inderdaad de uiteindelijke vorm, dit is ongeveer 5-10 mm, dus dat valt best mee. Er moet nog wel wat meer af, maar dat is met deze spindelschuurmachine geen probleem, schuurt als een zonnetje!

Voorheen deed ik alles met de hand, maar die machine is t geld echt wel waard! Het gaat veel sneller en gecontroleerder, en je schuurt alles precies haaks.
    Laatst gewijzigd door Gerard1793; 11 november 2015 om 13:45

Senior Member

Standaard

Oke ik ben om, besteld

Maar 10mm schuren is een hoop! Dan kun je lijkt me zo je schuurrolletjes vervangen?
    Maar goed, wat werkt werkt he

Senior Member

Standaard

De rol waar ik nu het meeste mee schuur heeft een diameter van bijna 100mm dus relatief weinig omwentelingen, en met korrel 60 gaat het best rap.

De rol oscilleert ook, tenminste bij de mijne, van HBM, dus verdeel je het schurend oppervlak nog verder, en af en toe gewoon de rol omdraaien
    Mijn Les Paul zelfbouwproject
    Mijn zelfbouw Superstrat project
    Te koop aangeboden: zo goed als nieuw 12" radiusblok. Eventueel ruilen tegen 16" blok

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik heb ook die van HBM. Ik gebruik de grootste rol om veel materiaal weg te halen en dat gaat soms zelfs TE snel! Ik schuur de boel en ga dan pas frezen. Heb gemerkt dat ik zo een veel strakker resultaat krijg en veel, veel, veel minder hoef te schuren naderhand met de hand. en veel minder kans op happen van de frees omdat de frees maar 1mm hoeft weg te halen. Ideaal is het als de lintzaag zo strak kan zagen dat vooraf schuren niet nodig is, maar mijn lintzaag heeft gewoon niet genoeg power om strak door een blok essen heen te gaan: heb altijd een marge nodig. (zeker bij bochtjes wil het soms even mis gaan).

Dus ja, dit is zo gepiept keep it up!

Senior Member

Standaard

Vandaag de het trussrodkanaal gefreesd, op z'n manier dat de stelschroef aan de kant van de body zit, praktisch onzichtbaar dus. De pen zit er mooi strak in, alleen het kanaal is een halve millimeter te diep, nog even kijken hoe en of ik dit op ga lossen. De halspen wil er in ieder geval niet meer uit

Nice and clean

Oh ja, let niet op al de strepen op de blank, ik heb een hartlijn op de blank getekend, een hartlijn nadat ik de mal heb gepast, een omtrek van de mal en een ruime omtrek van de mal met stift. Toen ik de blank binnenkreeg was er ook al een omtrek op getekend, zoals te zien op eerdere foto's.
    Laatst gewijzigd door Gerard1793; 11 november 2015 om 17:06
    Te koop aangeboden: zo goed als nieuw 12" radiusblok. Eventueel ruilen tegen 16" blok

Senior Member

Standaard

De omtrek voorgeboord om straks makkelijker te kunnen zagen, let niet op de rommel

Senior Member

Standaard

Het lijkt op de laatste foto nog steeds of de rod uit het midden ligt, maar dat zal vast goedkomen Wel uitkijken dat je niet in je radiusblokken boord haha, zou zonde zijn.

Je rod een halve mm te diep is nog te verwaarlozen lijkt mij. Mocht je bang zijn dat het voor trilling gaat zorgen zou je een dun strookje beglazingsband tussen je rod en je fretboard kunnen plakken.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Het lijkt op de laatste foto nog steeds of de rod uit het midden ligt,
    Dat leek mij ook, maar ik denk dat het om de eerste dunne streep van rechts gaat, en de uiterst linkse (dunne) streep, dan zou ie weleens toch in het midden kunnen zitten.

Senior Member

Standaard

Zonet de omtrek uitgezaagd met de decoupeerzaag. De hartlijn lag inderdaad niet helemaal in het midden, aan de bodykant 1 mm uit het midden en aan de kant van de kop 2 mm, gelukkig wel allebei aan dezelfde kant. Ik had nog genoeg ruimte over dus ik heb dat opgelost door simpelweg de mal iets te verplaatsen.

Nu ligt de trussrod mooi in het midden van de hals, en ik heb direct gaatjes door de mal in de blank geboort om de mal straks op de blank te kunnen schroeven voor het frezen.

Senior Member

Standaard

Zo, de hals is bijna klaar om gefreesd te worden, er moet alleen nog een millimeter of tien vanaf aan de onderkant, morgen maar even iemand bellen met een vandiktebank. De blank is namelijk veel te dik.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten