Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 149 van 155 EersteEerste ... 4999139147148149150151 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.481 t/m 1.490 van 1543
    Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Bump, omdat het kan. En ook even de neus terug aan het venster steken (ik heb GN wat achter me gelaten, er zijn wat pedante nieuwe forummers die me het plezier van te posten & in discussie te treden ontnemen, en alles is eigenlijk ooit al wel eens gepost geweest).

Ik heb vanmorgen deze 1994 Epiphone Sorrento in "Antique Sunburst" (Korea, Peerless factory) van een 2dehandssite gered. Zijn slechts 4 jaar gebouwd, en zijn een hybride reissue van de jaren '60 Sorrento (bodyvorm & afwerking) en Sorrento Deluxe (P90's ipv de minibuckers). Eigenlijk dus een Gibson ES125TDC. HEEL veel gitaar voor weinig geld, piekfijn afgewerkt en een erg open en heldere sound. Full-hollow, dus het weegt niets bovendien. De hals is wel van het type "tandenstoker", dus met mijn lange vingers is het even aanpassen. Volgende week maar eens goed onstoffen, de toets inoliën en nieuwe snaren opleggen.

(de burst komt iets donkerder over dan ze is, het zwart is eigenlijk donker rood-bruin)
    Dit bericht ter lering en vermaak is tot u gebracht met 97% gerecycleerde elektronen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

Senior Member

Standaard

Mooie gitaar Mr.Fingers...
    En idd helemaal eens met je constatering aangaande GN.

Play it,veel plezier er mee,

Groet,
    Marco
    Veni, Vidi, Vagina..., hij kwam en zag dat het kut was

Senior Member

Standaard

Ja, fantastische gitaar was dat, die smalle nut was een struikelblokje voor mij.
    Dat er nog vele mooie liedjes in mogen steken.

Senior Member

Standaard

Prachtige hollowbody, helemaal in tobacco burst. Ik heb ooit een Riviera gehad, ook een leuke gitaar.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Gave bak, meneer Fingers. Ik heb precies dezelfde, ook uit 1994. Een heerlijk resonante gitaar.

De kleur is inderdaad lastig om goed op de foto te krijgen. Zelf heb ik overwogen om er nog meer ES125 looks aan te geven door de P90 kapjes te vervangen door zwarte en dan de slagplaat transparant dun (namaak) celluloid te maken.
    En een andere tip is nog om er lollar P90 spacers onder de PUs te zetten. Ik heb alle spullen in huis, maar heb het nog steeds niet gedaan...

De mijne heeft een heel poosje te koop gestaan. Veel reacties, vooral om een lagere prijs. Tegen de kersttijd nog maar eens proberen.
    Laatst gewijzigd door Hotpepper01; 25 oktober 2015 om 13:25
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Senior Member

Standaard

Zoekt een (rock)band in Zwolle!!!

Senior Member

Standaard

Mooi plaatje, maar enige info zou ook niet gek zijn. Het was ooit een Epi Lucille. En daarna is er eea veranderd. Wat precies zit er nu op en aan qua hardwaren en electronica?
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hotpepper01 Bekijk bericht
    Mooi plaatje, maar enige info zou ook niet gek zijn. Het was ooit een Epi Lucille. En daarna is er eea veranderd. Wat precies zit er nu op en aan qua hardwaren en electronica?
    Inderdaad een Epiphone Lucille die half gestript op marktplaats stond. Pickups zijn van Duesenberg (little toaster en single twin), Les Trem die ik zelf iets heb aangepast (tremolo arm ingekort), knopjes van de Tone Factory (zouden knopjes zijn die op een Hofner Viool bas horen).

Ik wil de brug nog een keer vervangen (rolzadeltjes rammelen) en waarschijnlijk worden de tuners ook van Duesenberg.
    Heb haar dan ook de bijnaam "LucyDuesy" gegeven.
    Zoekt een (rock)band in Zwolle!!!

Senior Member

Standaard

Mijn nieuwe aanwinst. Om acoustisch op te spelen en heel af en toe versterkt...lekker boxig maar toch vol geluid. Goede sustain, wat me niet tegenviel. Misschien door de houten brug.
    Er netjes en met oog voor detail afgewerkt.
    Het is een epi emperor 2 joe pass uitvoering. Koreaan uit 2004.

Junior Member

Standaard

Ik heb ook zo'n Joe Pass, zie eerder in dit topic, maar dan in blonde uitvoering. Topgitaartje eh..! De afwerking is inderdaad erg zorgvuldig gedaan. Bij mij klappert de slagplaat echter nogal en ik heb het nog niet voor elkaar om dat te verhelpen. Is dat ook de reden waarom jij de plaat hebt verwijderd, nusti?

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten