Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 52

Discussie: kapot pedaal live?

Senior Member

Standaard kapot pedaal live?

Als reserve-amp heb ik een Magnum 44 van Electro Harmonix klaarstaan bij optredens. Zo'n eindtrap in pedaalvorm. In geval van nood - als m'n buizenamp ermee stopt dus - in een halve minuut tussen speakercabinet en pedalboard te zetten en 'go'.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Senior Member

Standaard

mis je dan geen preamp?

Senior Member

Standaard

Een ander ding, ik zie vaak enorm veel stress, ook bij mijn eigen band, als er iets niet werkt of los schiet. Als je in een uitverkocht HMH staat dan snap ik dat wel maar in een kroegje of kleine zaal, nou en? Het is geen Disney Flash Gordon show. Je zegt, we gaan wat dingen oplossen, neem even een biertje tegen het publiek. Iedereen snapt best dat je gewoon een boerenlullen band bent met panne. En als je een beetje bijdehand bent kan je het nog amusant maken ook.

Senior Member

Standaard

Dat is zo, maar als je bij het ombouwen van de ene naar de andere band geen geluid uit je pedalenplank krijgt voel je je niet prettig. Maar stress is dan ook idd geen goeie raadgever, want dan zie je over het hoofd dat je de in- en output verwisseld hebt...

Waar gebeurd, vraag maar aan Grayfink.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

In de stress schieten is sowieso volstrekt inefficiënt. Maar het gebeurt weleens, ja.

Ook bijvoorbeeld, echt gebeurd: in Engeland, ergens in the middle of nowhere die Stockport heet, zetten we een nummer in dat onze zanger met capo 3 speelt. Je moet weten: hij is totaal niet bezig met gitaartechniek of -theorie, en voorzover nodig en mogelijk doe ik dat voor hem. Nieuwe snaren, pedalen, dat soort dingen. Maar goed, hij kreeg zijn G-snaar niet lekker. Kun je een mooie chromatische tuner hebben, maar op het moment dat je niet weet dat die snaar een A# moet aangeven... Zijn gehoor is trouwens echt best goed, maar op het moment dat het nummer (op jouw seinen) al ingezet is en je het niet wilt afkappen...

Nu kon hij die snaar nog wel redelijk vermijden, maar voor het optreden daarna heb ik naast zijn setlist maar een briefje gelegd met stemoverzichten.

Daar leer je van. En zoiets kun je niet oplossen met een reserve-amp.

Senior Member

Standaard

In het kader over het hoofd zien... vorige week kwam er een raar geluid uit mijn amp. Het werkte prima maar neuzig, geen bassen.
    Alles langslopen.. niks... Ik dacht nog even, misschien hoort het wel zo? Heb ik een raar idee in mijn hoofd hoe die amp klinkt? Wat een kut geluid eigenijk.

Toen ik wat met de wah ging pielen bleek die al aan te staan.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    In het kader over het hoofd zien... vorige week kwam er een raar geluid uit mijn amp. Het werkte prima maar neuzig, geen bassen.
    Alles langslopen.. niks... Ik dacht nog even, misschien hoort het wel zo? Heb ik een raar idee in mijn hoofd hoe die amp klinkt? Wat een kut geluid eigenijk.

Toen ik wat met de wah ging pielen bleek die al aan te staan.
    Inderdaad ook weleens gehad. Zelfde met mijn flanger (zo'n oude EHX). Kan niet zien of-ie aan staat. Wel horen trouwens, die ruiste als een malle. Nog leuker trouwens met mijn Fuzz Probe, die geen LED voor aan/uit heeft (wel voor de probe, maar dat terzijde). Al helemaal omdat we meestal de set afsluiten met vet lijpe fuzz. Kom ik bij de volgende gig aan, staat die nog aan en wel op standje teringhard.

Troubleshooten voor een gig komt idd ook nog weleens voor. Meestal is het iets sulligs als volumeknop op de gitaar ofzo.

Senior Member

Standaard

Wat die capo stemming betreft, ik heb ook een gitarist in de band die veel met capo's werkt maar totaal niet hoort wanneer er dan iets vals staat. Ik heb hem een cheap ass 10 euro tuner gegeven die je op de kop klikt en die pakt ook capo stemmingen. Dat werkt als een malle.
    Ik hoef hem nooit meer tussentijds op mijn stemapparaat in te prikken, dat was toch wel altijd een triest momentje.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 4 november 2015 om 14:38

Senior Member

Standaard

Ik ging een jaar geleden een workshop presentie spelen die bij de workshops horen van Ruben Hoeke. Ik stem mijn gitaar, gaat goed, buk voorover om mijn snoer te pakken en mijn gitaarband schiet los: mijn Epiphone Les Paul op de grond!!! Grote buts eruit, en nog erger voor dat moment de brugstuds in de body geslagen - dus mijn gitaar was in één klap onbespeelbaar...... De zanger van Ruben Hoeke, Machiel had zijn Les Paul bij hem - hing hem om mijn nek, plugde in en riep spelen! Ik heb mijn nummers gespeeld met een bleek bekkie van de schrik en stress, maar het wel gedaan. Ook dat is Rock & Roll zei Ruben Hoeke..........

Robin.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Ik ging een jaar geleden een workshop presentie spelen die bij de workshops horen van Ruben Hoeke. Ik stem mijn gitaar, gaat goed, buk voorover om mijn snoer te pakken en mijn gitaarband schiet los: mijn Epiphone Les Paul op de grond!!! Grote buts eruit, en nog erger voor dat moment de brugstuds in de body geslagen - dus mijn gitaar was in één klap onbespeelbaar...... De zanger van Ruben Hoeke, Machiel had zijn Les Paul bij hem - hing hem om mijn nek, plugde in en riep spelen! Ik heb mijn nummers gespeeld met een bleek bekkie van de schrik en stress, maar het wel gedaan. Ook dat is Rock & Roll zei Ruben Hoeke..........

Robin.
    Dat is mooi

Zo erg heb ik het nog niet gehad. Wel een losschietende strap in de studio - jack output naar binnen gebroken. En volgens mij nu twee keer mijn gitaar uitgeleend aan een andere band bij een gebroken snaar. Is gewoon een stukje collegialiteit

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten