Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1379 van 1797 EersteEerste ... 37987912791329136913771378137913801381138914291479 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 13.781 t/m 13.790 van 17961
    Senior Member
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door richwoodplayer Bekijk bericht
    Mooie! Lijkt heel erg op mijn Classic als de slagplaat eraf gaat!
    valt me sowieso op dat tegenwoordig die slagplaat er bijna bij iedereen (zelfs op bijna alle originele 58/60-er Bursts als ik het boek van Vic DaPra moet geloven ...) weer / nog op z'n LesPaul zit.. vroegah haalden we die er meteen vanaf.. vonden we mooier en praktischer....
    een aap die wel bananen eet speelt vals

Standaard

ik vindt Les Paul's ook meestal mooier zonder slagplaat, zitten er tussen waar het wel mooier is met.
    Dit is de mijne, als je de knoppen de zebra's en de slagplaat zou veranderen bij die anderen komen ze aardig bij elkaar in de buurt qua looks.
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

Senior Member

Standaard

Dat is de mahonie versie zonder maple top toch?
    Klinkt wat donkerder of niet? Minder open dan een standaard les Paul. Ik vind hem wel wat hebben.
    Over de slagplaat, die heb ik er ook af, zie je de mooie burst en milde tijger top beter! Kan me voorstellen dat je hem bij een plain top wel op zet, dat vind ik dan wel beter passen.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Gezien het feit dat een traditional een paar jaar geleden nieuw nog geen €1700,- was, is €1190,- nog niet zo laag toch?
    Ik wist helemaal niet dat ze zó mat gelakt waren.
    Echt waar joh? De eerste prijs die ik me kan herinneren is ergens tussen de 2400 - 2700 euro volgens mij.

Edit; ik blijk er redelijk naast te zitten zie ik nu :-)
    Laatst gewijzigd door Da Vinci; 27 oktober 2015 om 09:32

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Over de slagplaat, die heb ik er ook af, zie je de mooie burst en milde tijger top beter! Kan me voorstellen dat je hem bij een plain top wel op zet, dat vind ik dan wel beter passen.
    Ligt ook aan het model denk ik. Bij mijn '08 standard (standaard met slagplaat "los in doos" geleverd) heb ik 'm er af gelaten. Als ik een Reissue zou hebben zou ik 'm er denk ik op laten omdat dat volgens mij toch zo hoort.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ligt ook aan het model denk ik. Bij mijn '08 standard (standaard met slagplaat "los in doos" geleverd) heb ik 'm er af gelaten. Als ik een Reissue zou hebben zou ik 'm er denk ik op laten omdat dat volgens mij toch zo hoort.

Hoe bedoel je dat.. dat de slagplaat op een reissue 'hoort'? In mijn grijze herinneringen van de tijd dat de 'originele' Bursts door diverse gitaargoden werden 'opgepikt' zag ik ze toch ook veelal zonder de slagplaat. Daarom haalden wij ze ook van de copieën af.

En wat heb jij voor gesofisticeerde jackplug d'r op zitten???

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    Hoe bedoel je dat.. dat de slagplaat op een reissue 'hoort'? In mijn grijze herinneringen van de tijd dat de 'originele' Bursts door diverse gitaargoden werden 'opgepikt' zag ik ze toch ook veelal zonder de slagplaat. Daarom haalden wij ze ook van de copieën af.
    Hmmm.... ligt er aan waar je kijkt dan misschien. Op de site van Gibson staan ze sowieso met. Ook als ik Google op bekende gitaristen met een Les Paul zie ik toch vaak een slagplaatje.

Ik vergelijk het met een stropdas. Tegenwoordig zie je het weinig maar als je voor de klassieke look gaat hoort ie er toch wel bij.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    En wat heb jij voor gesofisticeerde jackplug d'r op zitten???
    Is een neutrik locking jack, zat standaard op de '08 Standard.

Senior Member

Standaard

weer wat geleerd.... overigens zijn de foto's die jij van LesPaul spelers post volgens mij tamelijk recent. Jeff Beck, 1968, Fillmore East daarentegen .....of Eric Clapton met zijn 'black beauty' (http://www.mylespaul.com/forums/hist...ck-beauty.html) Peter Green (http://www.buzzfeed.com/perpetua/19-...mac#.oqLWOzVNQ) Keef (http://www.oobject.com/famous-les-pa...les-paul/5545/) Rick Nielsen...(http://www.oobject.com/famous-les-pa...l-custom/5539/) maar ik geef toe dat er ook veel historische foto's zijn 'met' slagplaat.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Dat is de mahonie versie zonder maple top toch?
    Klinkt wat donkerder of niet? Minder open dan een standaard les Paul. Ik vind hem wel wat hebben.
    Klopt ja! en met het Classic Gibson logo op de Headstock.
    Klinkt wel iets warmer dan een LP met Maple top, maar hij kan erg lekker scheuren, mede dankzij de 57 classic Humbuckers.
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Echt waar joh? De eerste prijs die ik me kan herinneren is ergens tussen de 2400 - 2700 euro volgens mij.

Edit; ik blijk er redelijk naast te zitten zie ik nu :-)
    Ja, voor 2400 had je toen (een paar jaar geleden) een Customshop goldtop VOS geval.
    Nog steeds spijt dat ik die toen niet gekocht heb voor dat geld

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten