Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 50
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    Dat een ingespeelde gitaar wat beter klinkt dan een nieuwe is zonder meer een feit.
    Hallo.

Ik heb in dit verband de mening van Stefan Grossman altijd erg interessant gevonden: hij zegt dat een nieuwe gitaar tijdens het spelen steeds beter gaat klinken, maar na een paar jaar weer minder. Hij heeft in het verleden dan ook een paar Martin OM's en Franklin gitaren na verloop van tijd gewoon weer verkocht. Hij is namelijk totaal niet geïnteresseerd in de waarde van of de magie om een gitaar, maar alleen om de klank, het is voor hem als het ware gewoon een werktuig. Vond ik wel een aardige zienswijze.

Groet, Jan.

Standaard

Bij toeval in contact geraakt met een luthier, en daar de gitaar laten horen , hij gaat er mee aan de slag ..... we zullen zeker verbetering horen. Dit zijn geen klusjes voor leken gelijk wij. We hebben er alle vertrouwen in dat dit een verbetering gaat zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jantjec Bekijk bericht
    Bij toeval in contact geraakt met een luthier, en daar de gitaar laten horen , hij gaat er mee aan de slag ..... we zullen zeker verbetering horen. Dit zijn geen klusjes voor leken gelijk wij.
    Wat voor klusjes?
    Dat heb ik nl even gemist volgens mij?

Standaard

Dennis, Het is een samenhang van diverse dingen, de hoek van de snaren aan de brug, de hals stand , de kam. En ook zoals Rizz hier al adviseerde het advies om toch dikkere snaren te leggen, gaan nu eerst 11 op en later zou er toch 12 op moeten. Momenteel ligt er 10 op. Het geluid is al wel verbeterd door het zetten bij de boxen en de Prime Vibe, maar kan nog zeker verbeteren door dit te laten doen.

Senior Member

Standaard

Bij een Les Paul type gitaar kun je de snaarhoek over de brug wel aanpassen door het staartstuk naar beneden of naar boven te draaien, maar bij een akoestische is dat toch een behoorlijk vaste waarde toch?
    Tenzij je een andere brug monteert, met bijvoorbeeld een hoger zadel oid, waarbij dan de halshoek moet veranderen, maar dat lijken me nogal rigoureuze aanpassingen?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Bij een Les Paul type gitaar kun je de snaarhoek over de brug wel aanpassen door het staartstuk naar beneden of naar boven te draaien, maar bij een akoestische is dat toch een behoorlijk vaste waarde toch?
    Tenzij je een andere brug monteert, met bijvoorbeeld een hoger zadel oid, waarbij dan de halshoek moet veranderen, maar dat lijken me nogal rigoureuze aanpassingen?
    Als dit al niet standaard gedaan is zou je de brugpingaten nog wat in kunnen vijlen om deze hoek aan te passen:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door macwilliams Bekijk bericht
    Zolang niemand ze quote zijn het net goudvissen achter een glasplaat. Je ziet ze spartelen maar je hoort niks.

Standaard

Rizz , dit is idd een van de dingen die gedaan worden + ook de brug zelf iets verlagen. Met beide zal het de hoek vergroten, ook de hals afstellen en de kam iets aanpassen.

Standaard

Onze Martin is terug van de luthier en wat een verschil. Nu klinkt de gitaar zoals die moest klinken. Mijn man zit al te spelen en helemaal te glunderen.
    Geen idee of je hier namen mag noemen, dus indien dit niet mag moet de moderator die maar weghalen. Maar Peter de Smet ui Schoondijke heeft hier aan deze gitaar gewerkt en het geluid is enorm veel verbeterd, en de gitaar speelt ook lichter nu!!

Senior Member

Standaard

Voor wat het waard is: vorige week was ik bij de gelukkige gebeurtenis dat aan violist Joost van Es, die bij mij in de studio ging opnemen die dag, een nieuwe viool werd overhandigd door de Engelse bouwer Adrian Farmer, die ook bij mij aan het opnemen is. Beide zijn absolute top op hun instrumenten, m.n. in de bluegrass.
    De viool is dus nagelnieuw, maar heeft een tijd aan één of ander "tril-ding" gelegen om het bovenblad "in te spelen". Geen flauwekul, maar gewoon een manier om er voor te zorgen dat de viool sneller op ingespeeld niveau komt!
    En klinken deed hij die dag, op verschillende opnamen!!!
    Overigens, de Spaanse bouwer Contreras, van wie een goed vriend van me al heel lang een Doble Tapa heeft, adviseerde indertijd ook om de gitaar in het begin voor een luidspreker te zetten als er niet opgespeeld werd!

Laatst gewijzigd door guitarkid; 3 oktober 2015 om 14:46
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

Standaard

guitarkid, ook dat hebben wij gedaan en idd het geluid verbeterde zich al wel toch mistte het nog steeds in het geluid. Wat we nu hebben laten doen is een super verbetering en de Prime vibe die we ook hebben zal toch wel eens gebruikt worden zeker op de momenten dat het een aantal dagen/weken niet lukt om te spelen. soms is dat hier zo, en ik kan ook wel een beetje spelen maar heb mijn handen nog vol aan het leren gitaarspelen, enz eker op een dreadnought , pff is me wat groot. Maar ook wij zijn overtuigd van het feit dat zowel boxen als tone rite of prime vibe helpen...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten