Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1355 van 1797 EersteEerste ... 35585512551305134513531354135513561357136514051455 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 13.541 t/m 13.550 van 17961
    Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

ik denk dat bij strats en tele's inderdaad Meer dan 50 % van het geluid door de neck bepaald word Maar daar hoeven geen Fender engeltjes aan gewerkt te hebben om dat geluid te maken. een all parts neck is minimaal net zo goed (fuji gen made)
    een Kaufmann strat klinkt en speelt ook erg prettig en daar zit nada Fenders aan
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ik denk dat bij strats en tele's inderdaad Meer dan 50 % van het geluid door de neck bepaald word Maar daar hoeven geen Fender engeltjes aan gewerkt te hebben om dat geluid te maken. een all parts neck is minimaal net zo goed (fuji gen made)
    een Kaufmann strat klinkt en speelt ook erg prettig en daar zit nada Fenders aan
    Klopt, ik heb erg veel plezier van mijn Kauffmann's! Maar het gaat mij om de aangeboden Strat en de waarde daarvan. Voor €2.000,- kun je prachtige, originele gitaren kopen of er een laten bouwen. Een handgebouwde Smitty of een Gun voor hetzelfde bedrag, zou ik zwaar prevaleren boven de aangeboden Partcaster. Er kan best een goed geluid inzitten, maar je weet als je op die manier gaat sleutel aan een gitaar, je dat doet voor jouw sound en tegelijkertijd de restwaarde van een gitaar terugbrengt naar " wat de gek er voor geeft".

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

klopt voor 2000 piek zou ik ook geen twijfel willen hebben als ik hem als "echt" zou kopen, zou het aan de andere kant een gitaar zijn die fantastisch speelt en klinkt dan zou hij (voor mij) Meer waard kunnen zijn dan de som der delen, Ik denk overigens niet dat dit bij deze gitaar het geval zou zijn
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Wat voor fixed bridge zit er eigenlijk op? Wat mij betreft mag dit geen '63 Strat meer worden genoemd. Eigenlijk zonde om een gitaar zo te verbouwen, behalve misschien als je hem zelf lifelong in je collectie houdt en dit je ultieme geluid verzorgt.

Senior Member

Standaard

Eens. Maar het geluid wordt niet alleen bij strats door de neck bepaald, toch? Ook les Pauls hebben door de vorm en dikte van de nek een verschillende klank.
    Voor een partscaster geldt wat de gek ervoor geeft, ik zou niet meer dan de kostprijs van de onderdelen ervoor geven omdat elke boerelul zo'n ding inelkaar kan zetten, zelfs ik met m'n linker handen 😉

Senior Member

Standaard

En wat vinden we van deze?

http://link.marktplaats.nl/m959913822

Geen customshopper lijkt mij, of het moet een custom classic zijn, vind het maar een vage strat.

Senior Member

Standaard

Daar zie ik eigenlijk niet veel mis mee.
    Hooguit dat het hout van de hals me niet echt custom shop waardig lijkt maar verder zou dit best een custom shop gitaar kunnen zijn.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muffstuff Bekijk bericht
    Alleen die topkam zou mij al vertellen dat het niet klopt.

Dat bovenste schroefje van de trussrod-cover zit ook zo mooi gecentreerd

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Feter Bekijk bericht
    Hooguit dat het hout van de hals me niet echt custom shop waardig lijkt maar verder zou dit best een custom shop gitaar kunnen zijn.
    De hals komt mij, zeker in combinatie met nitro, wel wat bleekjes over.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    De hals komt mij, zeker in combinatie met nitro, wel wat bleekjes over.
    Ook dat inderdaad. Maar goed, het is natuurlijk wel customshop. Wie weet dat hij dat zo wilde?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten