Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 552 van 866 EersteEerste ... 52452502542550551552553554562602652 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.511 t/m 5.520 van 8652
    Senior Member

Standaard

Wat er nu op mijn zelfgemaakte board staat:
    TC Polytune --> Mooer Pure Boost (Xotic RC kopie, die ik nu gebruik om een klein randje overdrive te creëren met mn les paul) --> Fulltone Fulldrive 2 (Mijn main drive pedaal, lekkere rocksound op zichzelf of geboost met de Mooer voor een dik solo-geluid) --> DOD Stereo Chorus FX65 (warme chorus voor weinig geld, gebruik hem met name op redelijk extreme settings voor Beatles-sounds (Lucy in the sky, Something etc), of in combinatie met de tremolo op de Princeton voor vrij overtuigende leslie-sounds.) --> TC Electronic Flashback (Staat al een tijdje op de Space Echo Toneprint, bevalt zeer goed!

Dit levert, in combinatie met de tremolo en reverb van de Fender PRri, een hoop mooie sounds op

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Eigenlijk begon, eerlijk gezegd, het janken toen de eerste zanger niet meer "kon" en plaats moest maken voor de tweede.
    Maar da's mijn mening
    Heb je helemaal gelijk in, maar dat was helaas zijn eigen keus. Hij was het zelfs die de band opzadelde met een zanger die eigenlijk niemand wilde. Maar goed, hij heeft wel meer rare dingen gedaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Misschien ook maar meteen een kneiter van een gloeilamp in je huilbaby laten inbouwen, zodat je ondanks een keihard podiumgeluid ook ZIET dattie per ongeluk de hele show aan staat…
    En bedankt. Dat optreden was ik net bezig te vergeten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    Dit staat inderdaad op de site van die band. Mijn dochter van 2 speelt nog vaker.

14 februari America Cartouche, 27 april Eerbeek Buitenpodium, 31 mei Arnhem Kika Benefiet, 27 juni Dijkerhoek Dijkerhoeksfeest, 7 november Noorden des Landsch Privefeest, 24 december Bergen op Zoom Cafe 't Slik
    Ja, en dat optreden in BoZ op 24 dec is al 12 jaar een traditie, dus dat is amper een verdienste te noemen.

MAAR GENOEG OVER DIE BAND EN AL DAT OUD ZEER, ik hoop zeer binnenkort met mijn eigen serie foto's te komen van mijn pedal board.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Standaard

@vulvasonic.....Ja joh ik ken ze heel goed. Ik weet niet hoe lang het geleden is dat he ze hebt gesproken. Maar ze hebben inmiddels een winkel in Emmeloord. Ik kom daar regelmatig ff een bakje doen. R&G is no noncense, beide voetjes aan de grond en inderdaad erg goed in wat ze doen. En als het gaat om service, dan ken ik weinig bedrijven die daar aan kunnen tippen. Ze staan altijd klaar. Het scheelt ook enorm dat Gerwin zelf ook gitarist/bassist is met gevoel voor Rock&Roll. Hij weet als geen ander waarom elke muzikant het liefst hard wil. Als je zelf geen kick krijgt op het podium...hoe kan je het dan overdragen naar het publiek?

Ik zal ze de groeten doen en voeg ze anders ff toe op Facebook. Ze zijn daar aardig actief.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door orangerocker Bekijk bericht

Wat er nu op mijn zelfgemaakte board staat:
    TC Polytune --> Mooer Pure Boost (Xotic RC kopie, die ik nu gebruik om een klein randje overdrive te creëren met mn les paul) --> Fulltone Fulldrive 2 (Mijn main drive pedaal, lekkere rocksound op zichzelf of geboost met de Mooer voor een dik solo-geluid) --> DOD Stereo Chorus FX65 (warme chorus voor weinig geld, gebruik hem met name op redelijk extreme settings voor Beatles-sounds (Lucy in the sky, Something etc), of in combinatie met de tremolo op de Princeton voor vrij overtuigende leslie-sounds.) --> TC Electronic Flashback (Staat al een tijdje op de Space Echo Toneprint, bevalt zeer goed!

Dit levert, in combinatie met de tremolo en reverb van de Fender PRri, een hoop mooie sounds op
    Netjes hoor!

(Ook allemaal lekker passend blauw )

Senior Member

Standaard

Blijft leuk, zo'n pedalboard. Hier alweer 3 jaar pedalboardloos, en weer aan de gang met midi. Een midi pedalboard hoort hier zeker niet?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Blijft leuk, zo'n pedalboard. Hier alweer 3 jaar pedalboardloos, en weer aan de gang met midi. Een midi pedalboard hoort hier zeker niet?
    O zeker wel, zolang het maar wat meer is dan enkel een kant en klaar midi-schakelbakje. Het gaat hier, lijkt me, toch ook een beetje om de kunst van het maken van een pedal board en de verhalen achter de keuzes die je daarin hebt gemaakt. Maar er zijn er genoeg die op hun pedal board een midi-schakelbak hebben zitten.

@danee: We hebben dat winkeltje samen met De Zingende Fresia's nog muzikaal geopend, waarbij onze bassist vervangen werd door Gerwin en ik ook meteen kennis maakte met het merk Bugera. Een nogal aparte kennismaking. Het was voor het eerst dat ik het NIET voor elkaar kreeg om op z'n minst een 'acceptabel geluid' te produceren. Ik geloof dat Gerwin nu ook wat beter spul in z'n winkeltje heeft staan (hoewel, hij verkocht toen ook al de gitaren van London City, wat ik dan weer een heel erg goede keus vond), want dat Bugera spul vind ik echt om te janken, zo slecht!
    Uiteraard heb ik zowel Gerwin als Rieks op m'n Facebook vriendenlijstje staan. Ik doe alleen vrijwel geen kut met dat irritante Facebook. Dus nogmaals, als je ze tegenkomt, doe mijn favoriete geluidstechnici dan maar de groetjes van Mario di Snario.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    O zeker wel, zolang het maar wat meer is dan enkel een kant en klaar midi-schakelbakje.
    Nou, vooruit dan:

Van 3 jaar geleden dit:

Naar dit:

Rocktron all access met Korg volumepedaal als expressiepedaal. Korg is met Y kabel aangesloten op de all access ipv met een trs-trs jack kabel (wat ook werkt), omdat (geen idee waarom) de sweep dan beter verdeeld is over de slag van het pedaal.
    Stroomvoorziening is een Powercon, loopt naar een stekkerblok, met daarin de adapter voor de all access.
    De xlr is een 7 polige. Hier loopt het midi gebeuren doorheen, en het gitaar signaal vanaf mijn rackje naar de tuner (niet in de normale sugnaalketen). Had eerst een 1 spot voor de turbo tuner, maar ondanks dat deze niet in het normale signaalpad zit, gaf de 1 spot toch een ruis. Daarom 2 polen van de xlr in gebruik om de turbo tuner 9vdc aan te bieden vanuit een fatsoenlijke powrrsupply die in het rack zit.
    Dat is dan ook meteen het enige jammere, de all access wil graag ac, anders had ik die denk ik ook meteen door de xlr gevoed, dan was het maar 1 kabel geweest.
    Maar goed, het werkt
    Onder de verhoging zit nog een midi solutions events processor.
    Deksel van verhoging zit gewoon vastgeschroefd, en in de bodemplaat zit een uitsparing. Als ik bij de events processor of de connectors moet zijn, gooi ik de plank met opbouw, die los in de case ligt, gewoon op zijn kop.

Standaard

In het begin zaten ze inderdaad in het goedkope segment. Nu staat er Marshall, Orange, Peavey, Line 6. En dan ook de betere versterkers van deze merken. Ook de pedalen afdeling is in orde...geen dure botique pedalen, maar wel goede pedalen (ibanez, boss, blackstar enz). Qua elektrische gitaren schijnt het wat lastig te zijn om bijv Fender/Gibson in je winkel te hangen. Dat vraagt om behoorlijke investeringen. Als alternatief hebben ze "schecter". Niet mijn voorkeur maar toch prima gitaren. Voor zover de review van R&GSound

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Senior Member

Standaard

> Korg Pitchblack > Xotic SP Compressor > (Strymon Mobius )>> Monkey Drive /TimmyClone> RAT >> EHX C9 > TC Flashback > Digitech Polara >

Fuzz blijft een dingetje; Fuzz is mijn lievelings effect, ik hou van rouwe fuzz. In de studio en thuis te gek, maar in band verband, blijft het lastig. Het type fuzz dat ik lekker vind, prikt gewoon niet of moet knetter hard. Zodra ik de fuzz goed weet te plaatsen binnen de bandmix, dan komt het neer op een geluid dat ik ook kan krijgen als ik mijn RAT stack met de Monkey Drive of zelfs met de compressor... Dus, geen fuzz meert op mijn vaste bordje...

Senior Member

Standaard

Broer, wat je ook doet met je board, je kunt i.i.g. niet zeggen dat je er niet op z'n minst drie tot de verbeelding sprekende pedalen tussen hebt zitten. En meestal zijn vrijwel al je pedalen rete-jaloersmakend.
    Qua drive, gebruik je daar een combi van van pedalen en de kanalen van je amp (ik wéét hoe goed jouw amp klinkt)? En zo ja, welke rol heeft de drive van jouw pedalen dan (de Monkey Drive - geweldig gedaan weer!!! - de RAT en misschien zelfs de compressor)? Tik je die alleen in voor een sologeluid? En gebruik je dat dan zowel over je cleane kanaal als over je overstuurde kanaal? Of gebruik je voor ál je solo's steeds dezelfde boost?

Uiteraard interesseer ik me in de eerste plaats voor jouw eindeloos lijkende worsteling met het perfecte geluid, maar het interesseert me nu meer dan ooit sinds mijn beide Voxen gejat zijn en ik tevens geen gebruik meer kan maken van de Marshall JCM 2000 en ik het maar niet voor elkaar krijg om vanuit ieder basisgeluid (ik heb, pak 'm beet, nu een stuk of 4 gewéldige basisgeluiden) een evenzo geweldig sologeluid te creëren. Dat lukt me best met één van die basisgeluiden, maar wát ik ook probeer, het lukt me niet met die andere sounds. Althans, niet zonder eerst opnieuw aan de knoppies te draaien. Vandaar dat ik me afvraag hoe jij dat doet en of het je überhaupt lukt.

Eigenlijk zou je een boost pedaal moeten hebben, die niet alleen het (basis)geluid een volumeboost geeft, maar die ook enkele logische extra mogelijkheden bezit (drive, eq, doubler-effect - sorry, maar dat laatste is nou eenmaal een dingetje van mij) en dan zou het dus zo moeten zijn dat je bijvoorbeeld VIER basisgeluiden met behulp van je effecten produceert en dat dat booster-pedaal VIER ingangen heeft die je vanuit de effecten waarmee je je basisgeluiden creëert daar dan weer glashard in penetreert en dat je over iedere ingang de beschikking hebt over alles wat nodig is om vanuit dát basisgeluid het perfecte solo-geluid te creëren. En daarna komt alles via VIER aparte uitgangen weer terug naar waar het vandaan kwam. Dat lijkt me super!!! En zoiets is op een heel simpele zielenmanier, vergelijkbaar te realiseren, maar dan heb je een briljant goede booster nodig die van zichzelf een waanzinnig goede clean boost bezit, plus een volledig naar jouw smaak in te stellen drive (wat an sich al super moeilijk is, omdat jouw basisgeluid afkomstig is van een zorgvuldig uitgekozen en afgesteld pedaal), voorts een relatief uitgebreid en zéér functionele equalizer EN (omdat IK dat nu eenmaal graag wil) een geweldig mooie doubler.
    Enfin, jullie snappen waar ik heen wil. Het mooist zou het zijn als dit alles compact en analoog kan, maar dat is haast niet te doen, ofschoon het me nu ook weer niet onmogelijk lijkt. Nee, éigenlijk kun je het vergelijken met een digitale multi effect processor. Je hebt VIER zeer zorgvuldig 'gemaakte' geluiden, die zó goed zijn dat je te allen tijde in staat wilt worden gebracht om met één simpele druk op de knop een perfect sologeluid neer te zetten. Echter, je kunt je heel goed voorstellen dat je een keer een nummer speelt waarin je een ander zorgvuldig gekozen basisgeluid gebruikt, maar waarop dat ene sologeluid dat je in dat andere nummer volledig tot vervoering kon brengen totáál niet werkt. Wat zou het dan mooi zijn als je één slim ontwikkeld pedaal hebt waarmee je enkele briljante basisgeluiden met slechts één druk op de knop dat perfecte solo-geluid weet te geven. M.a.w., VIER perfecte, met pedalen opgebouwde sounds, allevier via splitterkabeltjes, of een splitterboxje naar een soort 'wonderbox' gedreven, waarin die vier perfecte basissounds worden omgetoverd tot vier perfecte solosounds.
    Ik ken het niet, tot zover ik weet is er nooit iets dergelijks gefabriceerd.

Ik heb het gevoel dat ik mijn uiterste best doe om iedereen zo eenvoudig mogelijk uit te leggen wat ik bedoel te zeggen en dat ik met mijn doel steeds verder afglijd van wat ik probeer duidelijk te maken.

Ik zal afsluitend trachten met een simpel voorbeeld te eindigen. Let op!:
    Ik speel over een volledig clean afgestelde versterker en ik gebruik dus pedalen om enkele basis-geluiden te realiseren. Wel, het nu komende voorbeeld is NIET conform de werkelijkheid, maar het lijkt er verrekte veel op. Komt ie.
    Ik heb 4 pedalen die kunnen fungeren als boost/overdrive/distortion/fuzz. Die hoek dus. Het cleane kanaal van mijn versterker reageert geweldig goed op pedalen. Nu wil ik 4 basisgeluiden die beginnen bij een clean geluid, naar een milde oversturing, via een vette overdrive tot een heeeele vette sound. Dat zijn sounds waar ik enorm van hou en die ik vaak gebruik. Twee van die pedalen zijn afgeleid van bestaande pedalen en door bekende forumleden voor mij gebouwd (door Speeddemon en door Schizo910) en daar ben ik enorm trots op. Ja, ze hebben een geheel ander uiterlijk en naam gekregen, maar voor de duidelijkheid (voor hen die bekend zijn met het origineel tenminste) zal ik de naam gebruiken van 'het origineel'.
    Mijn 3 basisgeluiden bestaan uit:
    1 - Volledig clean, slechts de versterker.
    2 - Z-Vex Super Hard On (dit geluid is zo goed als clean, tenzij ik flink op de snaren beuk. Ik hou enórm van dat geluid! )
    3 - Electro Harmonix Soul Food (uitermate simpel en volledig terecht gehypt pedaal dat zich laat vergelijken met de Klon Centaur. Héérlijk geluid. Ik had er het liefst 3 van gehad. Ik gebruik 'm voor een lekker overstuurd basisgeluid.
    4 - Wampler The Pinnacle (wat een gigantisch vet geluid! Ik hou vooral van het wat modernere, krijsende hardrockgeluid. Super!)

Dat zijn mijn basisgeluiden en ik ben er meer dan tevreden over. Waar ik absoluut NIET tevreden over ben is mijn sologeluid. ik gebruik een Marshall Bluesbreaker II pedaaltje voor ál mijn sologeluiden. Ik boost het volume, ik draai er een minimaal beetje drive in, om het geluid wat romiger te maken (verschrikkelijk) en feitelijk doe ik dat met alles wat ik heb. Er zijn absoluut veel betere geluiden te maken met de spullen die ik heb, maar dan moet ik bukken. En bukken is voor mij absoluut niet te doen (niet vragen graag).

Het grootste probleem is tevens een zeer bekend verschijnsel. Ik kan een pedaal kopen waarmee ik een onwaarschijnlijk goed geluid weet te realiseren (als sologeluid) voor één van mijn settings. Maar bij de tweede, of de derde, of de vierde, gaat het kut met peren. Nou, IK weet maar niet hoe ik dat op moet lossen. Ja, ik weet het wel, maar ik heb niet het geld om 4 versterkers te kopen. Ach, met één versterker red ik het ook wel hoor. En ergens vind ik die zoektocht ook wel geinig. En dan is daar een forumgenoot die voor mij speciaal een uitgangetje op mijn versterker gaat maken, zodat mijn Marshall 1960A JCM800 4x12 straks lekker mee kan blazen (bedankt John).

Ik moet ook niet teveel zeiken. De versterker die ik heb is relatief beperkt, maar ik heb ontdekt dat ie retegeil klinkt (bedankt Fred) en hij ziet er ook nog eens retegeil uit (bedankt Dons). Laatst lekker clean met een flinke tiet galm (bedankt Fred) over een metal strat met purple flakes nota bene (bedankt Dons) en hij had TOEN AL echt dat typische country geluid (bedankt Fred)!!! Ik genoot met volle teugen, alleen de dames vonden het te hard. Maar ach, gelukkig ben ik in het bezit van een Koch Power Soak (bedankt Dons!). Edoch, het BLIJFT een country rock band en nu wil het toeval dat ik al mijn heeeele leven smoorverliefd ben op wat imo zo'n beetje de aller-aller-ALLERMOOISTE GITAAR is óóit gemaakt en wel een Telecaster Custom (dus met bindings) en een all maple neck (bedankt Fred!!!!!!!!).
    Over niet al te lange tijd is mijn pedalcase volledig af (bedankt Fabian en Giovanni)

het heeft geen reet te maken met waar dit inmiddels enorme verhaal überhaupt mee begon. Maar als ik eenmaal begin te schrijven hou ik niet meer op. Mijn excuses daarvoor.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten