Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 41 van 64 EersteEerste ... 31394041424351 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 401 t/m 410 van 637

Discussie: Custom pedaaltjes

Senior Member

Standaard

In de tussentijd een Pedaltrain 1 met HC gekocht, omdat ik mijn 10+ KG wegende koffer zat was. Leuk systeem! Alleen wel even uitzoeken hoe ik min voeding en een patchbox/buffer/gate er in integreer ...

Ik heb voor dat laatste dit bedacht:

Zoals u ziet: tight fit

Senior Member

Standaard

En we hebben ook een deep blue delay!

Zoals je ziet is de bedrading niet helemaal netjes, dus ik heb er maar voor gekozen dat te negeren en er snel de deksel op te schroeven

Hij is overigens heerlijk stil! En hij delay't. Zoals een delay hoort te delayen.

Senior Member

Standaard

Niet mee aan de haal gaan hoor, maarreh, is de deep blue te breadboarden op een gemiddeld board?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buxtra Bekijk bericht
    Niet mee aan de haal gaan hoor, maarreh, is de deep blue te breadboarden op een gemiddeld board?
    Ik weet niet zo goed wat je hiermee bedoeld ... en ja, zoals je ziet kun je 'm makkelijk op breadboard bouwen.

Als bonus een paar filmpjes van mijn switcher in actie!

Senior Member

Standaard

Ben nog nieuw maar niet onbevangen tav pedalen. Vraag me af welke formaat breadboard handig is. Dacht dus op te maken dat de Deep Blue al aardig wat contactpunten had aan de solderingen te zien...

Ben van plan om de gangbare pedalen te knutselen. Maar heb geen idee hoeveel ruimte zo iets op je board in beslag neemt dus. Een overzichtelijk groot board lijk ik wel te kunnen prefereren.

Ook tips voor voeding zijn welkom. Zag bij newtone al een opzetje van een montage strip om gebruiksvriendelijk te kunnen testen en niet alles zwevend te bouwen maar goed.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Buxtra Bekijk bericht
    Ben nog nieuw maar niet onbevangen tav pedalen. Vraag me af welke formaat breadboard handig is. Dacht dus op te maken dat de Deep Blue al aardig wat contactpunten had aan de solderingen te zien...
    Breadboard geeft sowieso een zeer vertekend beeld. Veel ruis, veel "slechte" contacten. En ook nog eens moeilijk/complex om te maken. Tweaken is wel iets handiger, maar je zou ook "voetjes" op je print kunnen maken bij geselecteerde onderdelen.

Ik doe altijd een beetje Youtube-/forumonderzoek, en ga daarna bouwen. Als het niet bevalt dan recycle ik een aantal zaken, en gaat het printje in de "zak met ongebruikte printjes".

Senior Member

Standaard

Voor iedereen die een Deep Blue Delay gebouwd heeft, of gaat bouwen: de mijne had flink overstuurde repeats, en dan niet de standaard PT2399 "gruizigheid", nee, flinke "tube screamer"-achtige oversturing.

De oplossing was de ingangs- en uitgangsbuffers op 1x gain te zetten ipv 2x en 0.5x. Blijkbaar kan de PT2399 niet tegen zo'n groot ingangssignaal.

Wijzigingen: R3 = 180k en R5 = 22k

Senior Member

Standaard

Ampeg Scrambler kloontje gebouwd, in een 'gerecycleerde behuizing'. Herken je het pedaaltje waarvan de behuizing komt?

Heel erg leuke pedaal trouwens die Scrambler fuzz/octave.

Senior Member

Standaard

Ik kan de hoogte van de schakelaars zo van bovenaf niet goed inschatten, maar vind je een tuimelschakelaar zo langs een voetschakelaar echt praktisch?
    "Meten is weten, gissen is missen"

Senior Member

Standaard

Kan zijn dat ik die nog wissel met de LED, en op zich stoort het niet zo fel, ideaal is anders weliswaar.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten