Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 542 van 866 EersteEerste ... 42442492532540541542543544552592642 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.411 t/m 5.420 van 8652
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MjS Bekijk bericht
    Hi Joost, ik heb eens naar die delay gezocht maar die zou vintage/old skool moeten klinken. Het kan dus goed dat die van zichzelf donker klinkt. Je kunt proberen de bite wat omhoog te draaien.

Overigens heb je best wat pedaaltjes, volgens mij allen true bypass? Puur en alleen door de lengte van het de bekabeling zou het best kunnen dat je wat hoog verliest. Hiervoor zou je een buffer kunnen gebruiken (of een gebufferd pedaaltje).
    Bedankt voor het nakijken! Leuk om te merken dat forumgenoten deze moeite nemen.

Inderdaad heb ik alles true bypass en heb ik alles ook zo kort als mogelijk bekabeld. De Bite maakt het geluid wat minder droog en geeft het een heel klein randje als het ware.

Al met al best happy met mijn sound, maar er is altijd ruimte voor verbetering. Ik speel nu voor het eerst met een echt floor board, want ik had altijd een Multi-effect (Boss ME-50). Terwijl ik daarvoor gewoon alleen een chorus en een tube sceamer had, haha.

Senior Member

Standaard

Beetje wazige foto van mijn huidige pedalboard.
    Nieuw de fulldrive en de mini cry baby . Die mini Cry Baby klinkt echt heel erg goed trouwens.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bagheera Bekijk bericht

Beetje wazige foto van mijn huidige pedalboard.
    Nieuw de fulldrive en de mini cry baby . Die mini Cry Baby klinkt echt heel erg goed trouwens.
    Hoi Bagheera,

En hoe doet die mini cry baby het in gebruik, het lijkt me wel wat aanpassen als je voetzool veel groter is dan de oppervlakte van de pedaal.

Standaard

Dit is mijn nieuwe pedalboard dat ook rechtsreeks naar de PA mengtafel kan worden gestuurd. Het is gebaseerd op een Fender Blackface buizen preamp circuit in combinatie met een Two Note Torpedo CAB voor power-amp, cabinet en microfoon simulatie. De 2 overdrives en extra boost worden verzorgt door de Lex Bos Superdrive die imo de beste drive heeft gebouwd die er maar bestaat. Als basis effecten gebruik ik de Neunaber stereo reverb, Pigtronix Echolution delay (aanrader) en wat leuke effect pedalen van o.a. Paul Lenders etc. die ik met een switcher in de loop kan zetten. De voedingen zitten aan de onderkant. Al met al ben ik ook erg content met de sound. En dan nu het plaatje ;-)

Het board is van het merk Templeboard en is gebaseerd op een slim schroefsysteem waarmee de pedalen worden gefixeerd op het board. Het is nog niet helemaal af want de aansluit connectoren van het pedalboard (gitaar in, stereo uit) zijn momenteel nog niet leverbaar.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 18 juli 2015 om 19:54

Moderator

Standaard

Daar is over nagedacht en niet op bezuinigd.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Tnijland, wat is die Black Face rechtsboven?
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

Standaard

Dat is een Reussenzehn Fender Blackface preamp in pedaalvorm waarmee je het cleane kanaal van een Fender Twin tot je beschikking hebt. Een goede buizen preamp kan namelijk veel van de 'feel' bieden in vergelijking met bijvoorbeeld een volledige modeling oplossing. De Torpedo CAB biedt me voornamelijk de variatie in eindtrap/cabinet/speaker simulatie maar de voortrap geeft me dus eigenlijk de gewenste dynamiek.
    Laatst gewijzigd door tnijland; 18 juli 2015 om 23:05

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Daar is over nagedacht en niet op bezuinigd.
    Ha, ha, het is inderdaad een resultaat van vele jaren experimenteren. De vibe tool rate is direct bereikbaar met de rechtervoet, de tap van de delay met de linker. Heb ook over het volume/buffer pedaal nagedacht zodat het goed samenwerkt met de Paul Lenders Fuzz en de Vibe Tool. Deze set is overigens vooral gericht op een low to mid gain sound met veel definitie. De fuzz maakt het geheel net wat smeriger. De vibe tool geeft die Jimi swirl die we allemaal zoeken toch?

De chorus/vibrato is een prachtig Warped Vinyl effect dat ik van Tristan heb mogen overnemen. De compressor werkt ook erg goed en geeft net dat beetje extra zonder 'over the top' te worden.

De combi Superdrive, Black Face en Torpedo met de wat betere effecten zijn imo beter dan welke modeler dan ook. De perfecte hybride oplossing ;-)
    Laatst gewijzigd door tnijland; 18 juli 2015 om 23:34

Senior Member

Standaard

Tnijlad, mooie plank man!
    Dat zou ik wel eens willen horen.
    Kijk ook al tijden naar die Cab icm een goede voortrap in pedalen uitvoering...
    http://www.banddiep.nl/
    Neerlands Peil
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink
    Ik ben trouwens minstens net zo geil als Steph. Jammer dat ik zo lelijk ben. Anders ging ik lekker burgerlijk vreemd.

Senior Member

Standaard

Heel mooi bord. Daar zitten wat pedalen op die ik ook zou kiezen als ik niet al een Axe fx en H9 had. Zoals de Neunaber en de de Warped Vinyl en de Echolution. Ook die wah lijkt me een van de betere wahs? toch?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten