Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 541 van 866 EersteEerste ... 41441491531539540541542543551591641 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.401 t/m 5.410 van 8652
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Zo, floor board is nu echt bijna klaar. Moet alleen nog een verlengsnoer er onder fabriceren. Over de volgorde ben ik er nog niet helemaal uit: reverb voor of na de delay en deze twee samen voor of na de chorus? Komend weekend maar eens een en ander rustig uitproberen. Vooralsnog is de volgorde:
    1. Wah 2. Compressor 3. Crunch/Boost 4. Overdrive 5. American drive 6. Delay 7. Reverb 8. Tuner 9. Chorus 10. Tremelo.

Mooi boardje! Zou je die tuner echter niet wat meer vooraan in je chain zetten?

Senior Member

Standaard

Ik zou tuner idd vooraan zetten. verder chorus-delay-reverb… Tenzij je de delay wilt moduleren...

Standaard

nu nog met plastic Boss dooskoffer en tape, maar alle effecten komen direct op het bordje geserveerd, eehh gemonteerd.
    Alle gebruikte spullen had ik al in huis.
    de 2 rechtsboven zitten in de loop als volume boosts, (of als verzwakking voor thuis) damen met de gt-6 voor modulatie effecten,
    de onderste rij zit in lijn voor de Koch

Senior Member

Standaard

welk merk is dat bierbord? en hebben ze die ook voor meer biertjes?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Ik zou tuner idd vooraan zetten. verder chorus-delay-reverb… Tenzij je de delay wilt moduleren...
    Bedankt voor de tips. Ben nog aan het stoeien met de volgorde. Staat nu als volgt:
    Wah - Tuner - Compressor - Crunch - Overdrive - American Sound - Chorus - Delay - Reverb - Tremelo.

Senior Member

Standaard

Bedankt voor de tips. Ben nog aan het stoeien met de volgorde. Staat nu als volgt:
    Wah - Tuner - Compressor - Crunch - Overdrive - American Sound - Chorus - Delay - Reverb - Tremelo.
    En ... werkt dat ook beter?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    En ... werkt dat ook beter?
    Euhh, ik ben as-we-speak aan het klussen ermee. Draadjes netjes wegwerken enzo. Ben in mijn pauze als ZZP'er, dus zo weer aan de slag en later vandaag maar eens aan de tand voelen.

Senior Member

Standaard

Zo, eerste kwartiertje met nieuwe indeling zit erop. Grootste pluspunt van de Delay naar achteren zetten, is dat ik nu wat minder verlies aan treble heb als ik de Delay bijschakel. Nog steeds ben ik hier niet tevreden mee, want ik hou deels dat verlies....... :-/
    Morgen maar eens de Delay uit de chain halen en alleen tussen gitaar en amp schakelen.

Senior Member

Standaard

Zo, eerste kwartiertje met nieuwe indeling zit erop. Grootste pluspunt van de Delay naar achteren zetten, is dat ik nu wat minder verlies aan treble heb als ik de Delay bijschakel. Nog steeds ben ik hier niet tevreden mee, want ik hou deels dat verlies....... :-/
    Morgen maar eens de Delay uit de chain halen en alleen tussen gitaar en amp schakelen.
    Hi Joost, ik heb eens naar die delay gezocht maar die zou vintage/old skool moeten klinken. Het kan dus goed dat die van zichzelf donker klinkt. Je kunt proberen de bite wat omhoog te draaien.

Overigens heb je best wat pedaaltjes, volgens mij allen true bypass? Puur en alleen door de lengte van het de bekabeling zou het best kunnen dat je wat hoog verliest. Hiervoor zou je een buffer kunnen gebruiken (of een gebufferd pedaaltje).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MjS Bekijk bericht
    Overigens heb je best wat pedaaltjes, volgens mij allen true bypass? Puur en alleen door de lengte van het de bekabeling zou het best kunnen dat je wat hoog verliest.
    Dat is alleen maar zo als je nul pedalen aan hebt staan.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten