Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 318 van 341 EersteEerste ... 218268308316317318319320328 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 3.171 t/m 3.180 van 3402
    Senior Member

Standaard

Ik heb ooit op een punt gestaan een MIJ HMT Thinline sunburst te kopen, met Dimarzio's & niet zo een lelijke metal headstock maar een zwarte strat headstock. Ik zoek me de pleuris naar typenummers of plaatjes, maar ik kom alleen maar van die echte HMT's tegen, met Floyd, en lelijke metal headstock. Ergens spijt van dat ik het ding niet gekocht heb. Destijds nog USA made snobbisme, dus in plaats daarvan nam ik een Strat Plus mee naar huis, heb ik twee P'90's in laten rammen, maar 't heeft nooit ware liefde mogen worden, terwijl ik op die HMT'er op dat ogenblik waarschijnlijk gemakkelijk de muziek had kunnen maken die ik wou maken. Ik denk dat ik nog altijd een pijnsteek krijg, wanneer ik een mooie afbeelding van die gitaar zie.

Senior Member

Standaard

Hebbes.

Wel weer zo een trieste muziekschoolkandidaatjam met zero mojo, maar hee, 't is 'm.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Ik heb ooit op een punt gestaan een MIJ HMT Thinline sunburst te kopen, met Dimarzio's & niet zo een lelijke metal headstock maar een zwarte strat headstock. Ik zoek me de pleuris naar typenummers of plaatjes, maar ik kom alleen maar van die echte HMT's tegen, met Floyd, en lelijke metal headstock. Ergens spijt van dat ik het ding niet gekocht heb. Destijds nog USA made snobbisme, dus in plaats daarvan nam ik een Strat Plus mee naar huis, heb ik twee P'90's in laten rammen, maar 't heeft nooit ware liefde mogen worden, terwijl ik op die HMT'er op dat ogenblik waarschijnlijk gemakkelijk de muziek had kunnen maken die ik wou maken. Ik denk dat ik nog altijd een pijnsteek krijg, wanneer ik een mooie afbeelding van die gitaar zie.
    Ja ik ken ze, dat zijn die teles uit de Heartfield periode (Voor diegene die niet weten waar ik het over heb: Heartfield was een merknaam van Fender dat specifiek voor metal spelers, nou eigenlijk HAIRmetal spelers bedoelt was, ze werden bij Fuji-gen gebouwd en vooral het Talon model leek verdacht veel op een ander model wat Fuji-gen nog steeds maakt, maar omdat mensen terecht zoiets hadden van "Als ik een Ibanez RG wil hebben dan KOOP ik een Ibanez RG." Heeft Fender Heartfield vrij gauw opgegeven.)

De HMT series waren vrij cool, er was er ook een met Piezo en een lace sensor bij de hals.

Maar de beroemdste muzikant die die gitaar gebruikte was alles behalve een Hairmetal muzikant...

Heather Nova gebruikt haar HMT nog altijd.
    Laatst gewijzigd door Wouter J; 3 juni 2015 om 00:42
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouter J Bekijk bericht
    Ja ik ken ze, dat zijn die teles uit de Heartfield periode (Voor diegene die niet weten waar ik het over heb: Heartfield was een merknaam van Fender dat specifiek voor metal spelers, nou eigenlijk HAIRmetal spelers bedoelt was, ze werden bij Fuji-gen gebouwd en vooral het Talon model leek verdacht veel op een ander model wat Fuji-gen nog steeds maakt, maar omdat mensen terecht zoiets hadden van "Als ik een Ibanez RG wil hebben dan KOOP ik een Ibanez RG." Heeft Fender Heartfield vrij gauw opgegeven.)

De HMT series waren vrij cool, er was er ook een met Piezo en een lace sensor bij de hals.

Maar de beroemdste muzikant die die gitaar gebruikte was alles behalve een Hairmetal muzikant...

Bij Heather Nova let ik nooit zo op haar gitaar. Weet niet waar dat nou aan ligt...
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Bij Heather Nova let ik nooit zo op haar gitaar. Weet niet waar dat nou aan ligt...
    Wellicht het feit dat ze geen hairmetal speelt en dus ook niet als een hairmetal chick uitziet?
    "Wie niet is ingeënt kan de pokken krijgen"
    - Willy Alberti

Senior Member

Standaard

Wellicht het feit dat ze geen hairmetal speelt en dus ook niet als een hairmetal chick uitziet?
    Blikveld vanaf de chestdepartment en up.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Oh, maar zo een piezo gevalletje is toch heel anders dan die Thinline die ik bedoel.
    Ik vraag mezelf af of die gozer in het filmpje dat ik postte de pups vervangen heeft, want die gitaar was helemaal niet lievig.
    Ook niet metal overigens, deed me een beetje aan het geluid van een Corgan Strat denken, ook Dimarzio's & string through.
    Maar... uhh... een jonge Heather Nova. Serieus, kwijl.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    Oh...
    Maar... uhh... een jonge Heather Nova. Serieus, kwijl.
    Back to topic
    Sinds kort eigenaar van een Squier Classic Vibe '50 VB. Erg mee in mijn nopjes, kan mijn Squier Affinity BSB gaan dienen als "Micawber" of als slide gitaar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jahallozeg Bekijk bericht
    Back to topic
    Sinds kort eigenaar van een Squier Classic Vibe '50 VB. Erg mee in mijn nopjes, kan mijn Squier Affinity BSB gaan dienen als "Micawber" of als slide gitaar.

Lekker, man. Heerlijk om lekker mee aan te kloten.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jahallozeg Bekijk bericht
    Back to topic

Goeie no-nonsense gitaar! Volgens mij is de nek die ik op mijn Modern Player heb gezet er ook één uit de classic vibe serie, lekker nekje.

Ik vind mijn Modern Player Thinline P90 zó goed, evenals de Squier neck en ook de Squiers die ik bij Dirk Witte heb bespeeld, dat je je afvraagd waarom Fender in vredesnaam nog duurdere modellen maakt (en waarom mensen in vredesnaam nog duurdere modellen kopen....).
    Soul, funk & jazz: www.tracintracy.com

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten