Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1342 van 1797 EersteEerste ... 34284212421292133213401341134213431344135213921442 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 13.411 t/m 13.420 van 17961
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    ...Ik bedoel eigenlijk een beetje als je een gitaar uit verweggistan koopt met een bekend logo wordt he verguisd, en als je hier op het Forum een zelfgebouwde gitaar met nep logo plaatst wordt je geprezen....
    Ik ben ook zelfbouwer en kan me niet herinneren in al die jaren op dit forum positieve reacties te hebben gelezen als een mede-bouwer nep-logo's plaatst. Misschien is het wel eens gebeurd (ik kijk ook niet elke dag op het forum) maar ik ben er absoluut tegen, slechte zaak
    - Voor cnc gefreesde radius dishes , gitaarmallen of JIGS kijk op http://www.TemplatesAndJigs.com Nieuw : Firebird, Hamer Sunburst, Les Paul Jr double cut, Jazzmaster bass, Stingray, Blackmachine, en meer...[/B]

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    ... en als je hier op het Forum een zelfgebouwde gitaar met nep logo plaatst wordt je geprezen....
    Nou, dat valt wel mee dacht ik. Ook die worden toch (terecht m.i.) altijd flink aangepakt.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Jawel hoor, ik als leek denk dat het een 100% zuiver-koffie-strat is. Sterker nog, als gevorderde Fender-sniffer zou je zomaar kunnen denken dat hij origineel is.

Zie ook: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6.html#778
    er staat duidelijk in de advertentie dat het geen fender is dus achter dat argument kun je je niet verschuilen, en als je als gevorderde fender sniffer denkt dat deze origineel moet je misschien je titel als gevorderde fender sniffer overwegen
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    er staat duidelijk in de advertentie dat het geen fender is dus achter dat argument kun je je niet verschuilen, en als je als gevorderde fender sniffer denkt dat deze origineel moet je misschien je titel als gevorderde fender sniffer overwegen
    Dus als het er bij staat mag je alles gewoon verkopen, ook als het bij wet verboden is? Gaaf!!!

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

nee dat zeg ik niet, ik zeg dat jij je achteraf niet kan verschuilen achter "ich habe es nicht gewust" als de verkoper het vermeld in de advertentie. misleiding is hier dus duidelijk niet van toepassing. daarnaast is het moeilijk hier een zaak van te maken, zoals ik eerder gezegd heb is het niet verboden bijvoorbeeld een rolls royce of een fender sticker op een gitaar te plakken, het is verboden nep logo's te maken, het is verboden ze te verkopen, het is niet verboden ze op te plakken. Nee tis niets netjes, en je zou een dergelijke partscaster zonder logo moeten verkopen maar doe voor de lol eens aangifte en kijk hoe ver je komt met je strafbaarheid
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Uit de advertentie blijkt duidelijk dat het geen originele Fender is.
    Mááár, er zit wel een sticker/decal op met het Fender-logo. Dat heeft iemand toch ooit eens iemand gedaan met de bedoeling om het als echte Fender te laten lijken.
    Stel je koopt ergens in een ver land een nep Rolex voor een klein bedrag. Wat zal de douane doen op Schiphol als ze die horloge zien? Ik denk toch dat ie in beslag wordt genomen omdat het een nep artikel is. En dan kun je nog zo'n mooi verhaal hebben dat je weet dat een geen echte is en dat je die voor jezelf hebt en niet wilt verkopen, het is en blijft nep en zal in beslag genomen worden.

Standaard

Met die fugazzi rolex heb je net het verkeerde voorbeeld
    Die laten ze op Schiphol gewoon gaan.
    Mits je niet een complete koffer vol meeneemt uit Bangkok natuurlijk.

On topic:
    Who cares over dat logo.
    Als je het mooi vindt gewoon kopen.
    Vind je het ongepast maar wel een leuke strat:
    Gewoon kopen en logo verwijderen.

Iemand met een beetje kijk op gitaren weet wat hij koopt, iemand met minder kijk op gitaren kan de advertentietekst lezen...

Financieel maakt het ook niet veel uit.
    Een gebruikte Haar of Fender USA met deze specs zitten in dezelfde prijsrange....
    Laatst gewijzigd door dunhill1; 3 juni 2015 om 08:42

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Een Haar-strat? Waarom is hij dan voorzien van een Fender-decal? Da's namelijk strafbaar ...
    Nou kan je wel om de zoveel tijd dit zelfde liedje zingen, maar doe er nu eens wat aan man.
    Elke keer dat zelfde gezeik dat het strafbaar is, de heilige boon uithangen ect., wetboek van strafwet erbij., ik weet het nu wel.
    Pak die persoon dan aan als je het zo erg vind. En laat het het ons vooral weten hoe het afgelopen is en wat het je gekost heeft .

Senior Member

Standaard

Ik heb wel wat teweeg gebracht met m'n post over deze zogenaamde haar strat😉
    Nu is het ook al voet voor juristen 😂

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Nou kan je wel om de zoveel tijd dit zelfde liedje zingen, maar doe er nu eens wat aan man.
    Elke keer dat zelfde gezeik dat het strafbaar is, de heilige boon uithangen ect., wetboek van strafwet erbij., ik weet het nu wel.
    Pak die persoon dan aan als je het zo erg vind. En laat het het ons vooral weten hoe het afgelopen is en wat het je gekost heeft .
    nee, ik vind het wel vermakelijk omte lezen hoe iemand zo anaal kan reageren over vrij futiele zaken als een stickertje op een gitaar hals

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten