Niet veel, alles zit verkeerd om
Niet veel, alles zit verkeerd om
Hans, is deze gitaar echt van jou?!?!?! Waanziinnig!!! Supergeil. Ik zou zelf een ander elementje in de halspositie willen zien, maar verder is ie in alle opzichten superkoel. Als ie goed op stemming blijft en je weet 'm bromvrij te krijgen, dan heb je daar een hele vette bak aan. En mocht je overwegen 'm weg te doen, geef me dan een seintje
Nee hoor, helaas geen poen voor. Maar dit is wel PRECIES wat ik altijd zoek in een strat of tele. Een bak die in de basis goed is en die je niet KUNT verneuken, maar wel volledig naar je hand zetten. Gaaf man!![]()
ja thuis heb ik een tubescreamer alleen haalt die al het laag weg uit mijn geluid...
ook heb ik een OCD-kloon en die brengt juist meer laag, alleen is dat geluid minder compact haha
ik kan inderdaad kijken voor een booster oid.
Ik vroeg mij af hoe een compressor nou precies werkt? Ik dacht het te weten maar volgens mij heb ik het nog niet helemaal door..
die cs 69 ga ik eens even bekijken, bedankt!
Ah ja dat heb ik al vaker gehoord. Mijn tubescreamer is een Digitech Bad Monkey en die heeft een actieve equalizer waar je nog laag en hoog apart mee bij kunt voegen, dus heb er zelf geen last van.
De 4 knops TC Electronic Spark Booster die telerocker noemde is een hele goeie suggestie trouwens, fantastisch effectief pedaaltje waar je zelfs nog een mooie lichte overdrive uit kunt toveren als je dat wil.
Een compressor vermindert je dynamiek, daar komt het op neer. Harde noten maakt hij wat zachter en de zachte noten maakt hij luider. Dit resulteert (vaak) wel in een dikker geluid en noten die langer uitklinken (want de langzaam uitklinkende snaar wordt door het pedaaltje ondersteund).
das wel een stuk netter geshopped ja , tnx, maar het gaat hem niet worden want eigenlijk vind ik het ook niet zo belangrijk.
die bekerhouder lijkt me dan interessanter![]()
U heeft volkomen gelijk, een noodzaak is het absoluut niet, een hoofd zaak eveneens niet, belangrijk tevens niet en van levensbelang al helemaal niet.
maar ik vond het gewoon even een leuke gedachte en soms vind ik dat nog steeds,
maar nu eerst maar eens proeven of ie meer naar mijn zin klinkt als ik hem morgen ophaal bij de chop shop met nieuwe passieve elementen...
Favorieten/bladwijzers