Oorspronkelijk geplaatst door
FruscianteFan
Duidelijk. Ik zie juist het repetitiehok als ruimte om te experimenteren.
Het afgelopen halfjaar neem ik gewoon altijd mijn eigen spullen mee en stel ik het ook ongeveer hetzelfde op als in het repetitiehok. Blues Jr schuin voor mijn neus dmv standback (alleen of hij links of rechts naast/achter mijn pedalboard staat verschilt nog weleens). Alleen als het niet uitversterkt wordt, zet ik hem achter me neer.
Het voordeel hiervan is dat ik amper een line-check nodig heb om precies te weten hoe alles gaat klinken. Bij gigs zoals die van gister, met een change-over van 20 minuten, is dat toch wel erg fijn.
Maar bij ons is het punt ook dat het repetitiehok een oefening is voor wat we live gaan doen. Het heeft voor mij niet zoveel zin om andere pedalen te gaan gebruiken, het gaat erom dat ik hoor hoe het gaat klinken. Is voor mij de essentie van een repetitie, al betekent dat natuurlijk niet dat ik per se alles moet hebben voorbereid wat ik op het podium doe. Zeker als we meer optreden dan repeteren - maar ook dan geldt dat ik iets liever uitprobeer voor ik het live doe.
Favorieten/bladwijzers