Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 532 van 866 EersteEerste ... 32432482522530531532533534542582632 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.311 t/m 5.320 van 8652
    Senior Member

Standaard

Ik kan overigens de Keeley Katana blues drive van harte aanbevelen. Ik heb geprobeerd hem niet goed te vinden, in de zin dat er dan een dozijn dure boetiek drives op de plank blijven liggen , maar ik kan er niet omheen hoe goed ie klinkt en hoe praktisch hij is.

Standaard

Ik heb een vrij simpel board gemaakt:

Maar ik heb er een probleem mee met een bijgeluid. Ik heb dit in de Werkbank gepost in de hoop dat iemand een oplossing weet.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan Bekijk bericht
    Duidelijk. Ik zie juist het repetitiehok als ruimte om te experimenteren.

Het afgelopen halfjaar neem ik gewoon altijd mijn eigen spullen mee en stel ik het ook ongeveer hetzelfde op als in het repetitiehok. Blues Jr schuin voor mijn neus dmv standback (alleen of hij links of rechts naast/achter mijn pedalboard staat verschilt nog weleens). Alleen als het niet uitversterkt wordt, zet ik hem achter me neer.

Het voordeel hiervan is dat ik amper een line-check nodig heb om precies te weten hoe alles gaat klinken. Bij gigs zoals die van gister, met een change-over van 20 minuten, is dat toch wel erg fijn.

Maar bij ons is het punt ook dat het repetitiehok een oefening is voor wat we live gaan doen. Het heeft voor mij niet zoveel zin om andere pedalen te gaan gebruiken, het gaat erom dat ik hoor hoe het gaat klinken. Is voor mij de essentie van een repetitie, al betekent dat natuurlijk niet dat ik per se alles moet hebben voorbereid wat ik op het podium doe. Zeker als we meer optreden dan repeteren - maar ook dan geldt dat ik iets liever uitprobeer voor ik het live doe.
    Oh dat is ook zeker een goede insteek! Ik heb tijdens optredens dus ook amper een line-check nodig omdat de instellingen op mijn board nooit veranderen omdat ik dan live altijd met dezelfde amps speel, lekker makkelijk dus .

Overigens experimenteer ik ook graag tijdens repetities, ook met sounds, maar ja, of tijdens een optreden (op een plek waar je nog niet eerder gespeeld hebt en ook niet weet hoe de zaal/podium klinkt) de sounds dan net wat anders zijn dan in de repetitie, tja, dat zal mij eigenlijk aan mijn reet roesten :P. Ben wat dat betreft wat pragmatischer geworden :P. Gewoon spelen en gaan!
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lexvandoef Bekijk bericht
    Oh dat is ook zeker een goede insteek! Ik heb tijdens optredens dus ook amper een line-check nodig omdat de instellingen op mijn board nooit veranderen omdat ik dan live altijd met dezelfde amps speel, lekker makkelijk dus .

Overigens experimenteer ik ook graag tijdens repetities, ook met sounds, maar ja, of tijdens een optreden (op een plek waar je nog niet eerder gespeeld hebt en ook niet weet hoe de zaal/podium klinkt) de sounds dan net wat anders zijn dan in de repetitie, tja, dat zal mij eigenlijk aan mijn reet roesten :P. Ben wat dat betreft wat pragmatischer geworden :P. Gewoon spelen en gaan!
    Precies zoals ik te werk ga. Het enige wat ik doe wel eens doe, puur ter inspiratie, is een tele in plaats van een strat meenemen. Dan kom je erachter dat je met een tele dezelfde drie sets ook makkelijk kunt spelen. Het klinkt iets anders, maar niet minder dan met een strat. Alleen ik werk wat met meer met de tonepot.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Een tele is tòch stoerder...
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

Senior Member

Standaard

Voor:

Tijdens:

En de "na" hou je nog even tegoed

Senior Member

Standaard

...onder het motto "als je ze toch in de loop gooit heb je geen switch nodig"?

Goed bezig Harold, ziet er goed uit man, ook/met name die looper/switcher.

Senior Member

Standaard

Ziet er lekker rock'n roll uit. Maar euh... wat heb je gedaan? Ingebouwd? Waar zijn je geile Ross kastjes?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    ...onder het motto "als je ze toch in de loop gooit heb je geen switch nodig"?
    Klopt helemaal!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ziet er lekker rock'n roll uit. Maar euh... wat heb je gedaan? Ingebouwd? Waar zijn je geile Ross kastjes?
    Wat Henri zei. En mijn geile Ross- en Coron-kastjes zijn voornamelijk studio-materiaal en voor thuis. Vooral de Ross-pedalen zijn te groot om mee te kunnen sjouwen; en de gaafste daarvan (Flanger en Compressor) gebruik ik te weinig om die ruimte te verantwoorden. De Phaser is onmisbaar.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    ... De Phaser is onmisbaar.
    Klopt! Die van mij doet het ook nog steeds.

....even afkloppen

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten