Gifje van Google+
Mijn Strat en Martin D18 staan er niet op, staan in de huiskamer.
Oh ja, en de ES335 staat er maar gedeeltelijk op uiterst rechts.
Deze is net iets beter nog van kwaliteit, TL-lampje erbij aan:
![]()
Gifje van Google+
Mijn Strat en Martin D18 staan er niet op, staan in de huiskamer.
Oh ja, en de ES335 staat er maar gedeeltelijk op uiterst rechts.
Deze is net iets beter nog van kwaliteit, TL-lampje erbij aan:
![]()
Laatst gewijzigd door Henri H; 16 april 2015 om 23:33
Fernandes Retrorocket en Ibanez GRG 170 DX speel op een line 6 iv spider ;-)
Dit is nog niet alles. Ben nu 3 gitaren weer voor mezelf aan het maken (prototypes van nieuwe reeksen) en ik ben ook nog 4, 5 of 6 gitaren kwijt. Volgens mij heb ik er ooit 2 aan een vriend gegeven als geschenk. Eentje (een ouwe warmoth/charvel superstrat, te gekke plank) staat nu bij Luke-Wannabe en twee Warmoth's staan bij Timo. Uiteindelijk loopt het met alles bij elkaar tegen de 60 gitaren.
En dan even het setje dat ik echt gebruik:
met deze twee meest recentelijk geupdate. De eerste heeft een setje pickups gekregen dat ikzelf ontworpen heb, gemaakt door MJ en Derek Duncan van de Customshop bij Seymour Duncan. De pickups hebben twee modii: tele en p90 en ik kan daartussen kiezen. Verreweg de beste singlecoils die ik ooit gehoord heb. Wil eigenlijk er een derde bij hebben...De tweede gitaar had een setje dat ik ook ontworpen heb, gebaseerd op de JB/Fullshred hybrid (brug) en '59/JazzN hybrid alnico2 (hals), maar ik wilde eigenlijk terug naar mijn favo allround set, de PATB-3 Blues Saraceno in de brug en de Screaming Demon in de hals. Ik ga er morgen denk ik nog een coilsplit toggle in zetten omdat ik de split tones zo tof vind.
![]()
![]()
Laatst gewijzigd door Orpheo; 17 april 2015 om 20:30
Fraai Orpheo!
thanks!![]()
Ik heb even snel wat demo'tjes gemaakt.
De makore top:
https://www.youtube.com/watch?v=YZyaFG0R77Q
De Slimline:
https://www.youtube.com/watch?v=EmWo4Ih1Vvs
outtake \m/
https://www.youtube.com/watch?v=uC-ISgTIwjg
Ze lijken een behoorlijk ronde radius te hebben, of is dat gezichtsbedrog ?
Je maakt wel aardige headstocks, ze misstaan een LP niet, en lijken niet op Gibson, eerder op Duesenberg.
Het lijkt wel alsof er wat verschil in is.
Is dat moedwillig en speel je nog met vorm, of is 't een gevolg van 'zoals het uitpakt' ?
Ik denk dat de radius gezichtsbedrog is. Mijn voelertjes geven n compound radius aan van 9.5-18 inch.
Ik speel inderdaad een beetje met de vorm. Zeker de Horn varieert omdat ik per gitaar bepaal hoe diep de cutout moet worden. De taille en kont is grotendeels hetzelfde.
De productie instrumenten zijn wel gelijk aan elkaar. Ik houd de test-gitaren en prototypes.
Altijd moeilijk vanaf een filmpje, maar dat heldere en toch vette is wel heel mooi!
Welk p90 element is de basis? Ik zoek nog zoiets.
De carve aan de cutaway zijde, vooral het dichtst bij de halszijde van het brugelement , lijkt niet helemaal regelmatig. Is dat lichtval? Of is er iets met de lak aan de hand?
Laatst gewijzigd door D3nnis; 19 april 2015 om 14:06
mooie gitaren, spel nou ja iets minder....
Mijn rechterhand is momenteel zwaar geblesseerd. De clips móesten er echter komen. Beter nu iets en later het clipje updaten/upgraden dan maanden helemaal niks. Nood breekt wet.
@dennis ik denk dat t lichtinval is, gecombineerd met de golf in het hout. Al dan niet met wat natural relic. De gitaar is al n jaar oud, met ongeveer 120 speeluren.
Favorieten/bladwijzers