Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1123 van 1260 EersteEerste ... 12362310231073111311211122112311241125113311731223 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11.221 t/m 11.230 van 12594

Discussie: Post je collectie

Senior Member

Standaard

Ik had er twee, ook nog de cherry uit '78 met vibrola.
    Het zijn kopieën van de early seventies Gibsons. Bij de tijd dat ze verschenen zagen de Gibson er al weer anders uit. Bovenblad is berken en neck is essen dacht ik. Maar ik dacht dat een hoop Gibson rond die tijd ook essen gebruikten?
    Varitone gaat van dof naar doffer. Onbruikbaar hoewel Crosby Stills & Nash er op Wooden Ships er een riedeltje mee weten uit te persen.
    Kwaliteit is min of meer gelijk aan de Gibsons hoewel Gibson in die tijd behoorlijk inconsistent kon zijn, de Japanners zijn wat strenger in de controle. In ieder geval heeft mijn walnut een fantastische brede niet al te dikke neck, zoals de meeste Gibsons uit begin zeventig.
    De walnut heeft wat Nederlandse pophistorie op de teller o.a. Doe Maar, Bram Vermeulen en Jan de Hondt. Beetje jammer dat het bij mij tot stilstand komt (maar wellicht aardig idee om hem voor de volgende clip te gebruiken) Oja, gewoon mono.

Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik had er twee, ook nog de cherry uit '78 met vibrola.
    Het zijn kopieën van de early seventies Gibsons. Bij de tijd dat ze verschenen zagen de Gibson er al weer anders uit. Bovenblad is berken en neck is essen dacht ik. Maar ik dacht dat een hoop Gibson rond die tijd ook essen gebruikten?
    Varitone gaat van dof naar doffer. Onbruikbaar hoewel Crosby Stills & Nash er op Wooden Ships er een riedeltje mee weten uit te persen.
    Kwaliteit is min of meer gelijk aan de Gibsons hoewel Gibson in die tijd behoorlijk inconsistent kon zijn, de Japanners zijn wat strenger in de controle. In ieder geval heeft mijn walnut een fantastische brede niet al te dikke neck, zoals de meeste Gibsons uit begin zeventig.
    De walnut heeft wat Nederlandse pophistorie op de teller o.a. Doe Maar, Bram Vermeulen en Jan de Hondt. Beetje jammer dat het bij mij tot stilstand komt (maar wellicht aardig idee om hem voor de volgende clip te gebruiken) Oja, gewoon mono.

Thanks voor de snelle reply / info! Norlin era gibsons dus. Ze zien er prachtig uit! Mocht ik hem ooit ergens tegenkomen dan zal ik hem absoluut aan den tand voelen

Member

Standaard

Oe oe !
    .. en link de clip als het zover komt :-)

Senior Member

Standaard

essen neck pepe? een typo veronderstel ik?

Senior Member

Standaard

Ja, typo in de whiskey met ijs. Doorn. Essendoorn. hik.. burp..

Standaard

Zavo's stal:

Dat Les Paul modelletje van het merk Condor, mijn eerste gitaar, heeft ooit de val gebroken van een 100 kilo zware houten linnenkast . Hij hangt er nu een beetje lullig bij, snaarloos met zijn kop er weer half aangeschroefd, en kijkt me af en toe kwaad aan als ik een andere gitaar pak .

De Blauwe Godin Artisan ST5 was tot vandaag mijn enige elektrische gitaar (sinds een jaar of 20), geweldig ding, veelzijdig en simpel (floyd rose heb ik geblocked). Hij begint wel kuren te vertonen, de topkam en frets hebben een flinke beurt nodig volgens mij.

De Yamaha FG 412S heb ik ook al een jaar of vijftien, gewoon een degelijk gitaartje met een massieve sparren top.

De ATK200 bas is echt een beest, loeizwaar en actief met een humbucker. Op de gok gekocht maar een schot in de roos, ik weet er alle geluiden uit te krijgen die ik wil. Minpuntje is wel de looks (wat een gedrocht ) maar ja, bassen ogen nou eenmaal lomp.

En de nieuwste aanwinst is de PRS SE Torero. Nog niet veel mee gestoeid, maar de eerste indrukken zijn overweldigend. Heerlijke nek, feel, toon, actie, en natuurlijk meteen de mooiste van het stel.

Senior Member

Standaard

Ik vind de ATK wel een mooie bas eigenlijk! Heeft deze een humbucker zoals je zegt, of een element met 3 coils? Want die waren er ook volgens mij.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik vind de ATK wel een mooie bas eigenlijk! Heeft deze een humbucker zoals je zegt, of een element met 3 coils? Want die waren er ook volgens mij.
    Excuus, hij heeft een dubbele humbucker met een 3-wegschakelaar, maar die twee hb's zitten verborgen onder één kapje, nogal verwarrend.

fotootje:

Senior Member

Standaard

Zijn die 3 streepjes over het element niet de visualisatie van 3 spoelen dan? Wist helemaal niet dat er ATK bassen met 2 humbuckers in 1 behuizing waren.

Senior Member

Standaard

Van Links naar recht
    Chartin 45
    speelt verbazingwekkend goed, ebben toets, rosewood zijkanten, massieve spruce top.

Zelfbouw fender white chicken replica
    Ontzettend zwaar ondanks dat het een thinline is. Ik heb geen idee van welk hout de body is, maar het is de zwaarste gitaar die ik heb.

Zelfbouw telemaster, al hoewel, tele neck zit er niet op, dus geen idee hoe het moet noemen. Mijn eerste zelfbouw.

Fender Road Worn 50 stratocaster met custom 69 pickups

Chibson Les Paul

Leuk dingetje heb er een overgebleven sd jb4 en een sd '59 pickup ingeplaatst en het linkt behoorlijk aardig moet ik zeggen. Afwerking is matig, maar dat kan je verwachten van zo'n chinees. Deze zomer ga ik de boel kaal schuren en meteen het logo ook wegwerken. Ik vind logo's maar lelijk op een gitaar.

Squier bass gitaar, leuk voor erbij maar niets serieus.

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten