Apenballen, puur apenballen om het te vergelijken met theoretische natuurkunde en dat had je eigenlijk wel een beetje kunnen aanvoelen.
De klassieke natuurkunde (vibraties, dynamica, statica, thermodynamica, you name it) is NIET aan verandering, debat of twijfel onderhevig. Je gaat van klassieke natuurkunde naar theoretische natuurkunde. Dat ligt mijijijijijlenver uit elkaar. Ik weet niet precies hoe oud de meeste formules uit de trillingsleer zijn (+- 100 a 150 jaar denk ik) maar die zijn al zo verschrikkelijk lang toegepast dat je met aan waarheid grenzende zekerheid kunt aannemen dat ze een exacte omschrijving zijn.
De wiskunde (de omschrijving van vibraties en het gedrag van lichamen onder vibraties) die omschreven wordt in Will's filmpjes zijn absoluut onbetwist. Het feit dat bruggen blijven staan in de wind, vliegtuigvleugels niet afbreken onder flutter en vrachtwagens tegenwoordig zo stil zijn zijn daar onder andere bewijs van.
Wat interessante punten zijn is een mooie grafische uitleg van hoe akoestische geluidsverschillen ontstaan door gebruik van ander materiaal.
Nog 1tje over tone:
Die Minion gitaar van me heeft een hele dikke laklaag. Laklaag na laklaag na laklaag, eerst filler, dan 3 lagen primer, dan zwart, dan een decolaag met deels lijnolie, dan transparant, dan nog een zeikdunne temperlaag met nog meer lijnolie en dan nog tig lagen transparant....
Hoor je dat?
Nee
Favorieten/bladwijzers