Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 28 van 90 EersteEerste ... 1826272829303878 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 280 van 893

Discussie: Kemper profiling

Senior Member

Standaard

Moet toch echt zo'n kemper eens aan de tand voelen. Gevoelsmatig zou ik er een buizenversterker voor weg moeten doen, die gebruik ik nu thuis toch al nauwelijks, sinds er kinderen moeten slapen en zo, maar toch kan ik het nog niet aan mezelf verantwoorden om bv een Soldano weg te doen voor zo'n digitaal ding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dorrus Bekijk bericht
    Ik sta er eigenlijk van te kijken dat er nog geen goede concurrent is na twee jaar?
    Twee jaar geleden werd er ( vanzelfsprekend ) ook geroepen dat het snel 'oude meuk 'zou zijn maar tot dusver is dat nog niet het geval
    Ik ben benieuwd wat er nog allemaal komen gaat
    Axe-Fx II is er al langer, maar gezien zijn prijs niet echt een concurrent.

Ik vermoed echter dat de nog uit te komen AX8 een concurrent gaat worden.

Op zoek naar een Midi controller?
    www.voes.be

Standaard

Gewoon de Kemper proberen. Die AX8 is Vapour Ware en alleen maar bekend gemaakt omdat de Amplifire van Atomic is uitgekomen. Daarnaast gaat het nog wel even duren voor dat de AX8 veel te duur te koop is in europa. En als klap op de vuurpijl zou ik siwieso kiezen voor het origineel. Fractal audio is een ster geworden in het kopieren van andermans (betere) ideeen metname die van Kemper
    2 Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist.
    LIVE: EVH5153 6L6 50W & EVH5153 STEALTH 50W / BOSS MS-3 / 4 stuks IRT212 met V30.
    HOME: Ampero II Stomp <> Ampero Control. En IR's gewoon zelf aanpassen.

Standaard

Hoe reageert een Kemper op een Oldskool:
    - Whawha
    - Compressor
    - Fat Booster???

Snap dat ie niet zo lekker met Drives overweg kan...?!
    Groovie Guitar Guus

Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

Senior Member

Standaard

Uitwendig weet ik het niet maar de Kemper heeft alle genoemde effecten aan boord en die werken perfect.
    De effecten van de Axe schijnen nog beter te zijn maar ik ben uiterst tevreden met het arsenaal aan standaard meegeleverde FX van de Kemper
    Wat bedoel je met 'drives 'uit de weg kunnen , een hardware booster tussen gitaar en input plaatsen?
    Het feit dat je geen externe effecten meer nodig hebt omdat alles inwendig voorhanden is vond ik persoonlijk juist een van de grote voordelen van de Kemper.
    Laatst gewijzigd door dorrus; 13 maart 2015 om 20:36

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Moet toch echt zo'n kemper eens aan de tand voelen. Gevoelsmatig zou ik er een buizenversterker voor weg moeten doen, die gebruik ik nu thuis toch al nauwelijks, sinds er kinderen moeten slapen en zo, maar toch kan ik het nog niet aan mezelf verantwoorden om bv een Soldano weg te doen voor zo'n digitaal ding
    Dat is ook niet te verantwoorden...

Senior Member

Standaard

Zelfs met al mijn heads thuis ben ik stilaan ook aan het uitkijken naar zo'n Kemper. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan om er eentje te bestellen, puur voor studio gebruik.
    Mijn Isocab- en attenuator setup voldoet nu ook wel met mijn vier heads, maar de mobiliteit is een pro. Mijn vriendin woont 90 km verder en zo'n Kemper icm een goede laptop en een Steinberg UR22 kan dan de oplossing zijn om daar te prutsen aan opnamens.
    Dit is het verkeerde topic om me van zo'n aankoop te houden zeker?

MS

Senior Member

Standaard

Verkeerde topic?, ik denk het niet maar begrijp je reactie wel, omdat ieder zijn eigen aanschaf en keuze als de juiste wil zien.
    Ik heb beide, dus Kemper én buizenversterkers en allebei hebben ze hun voor en nadelen.
    Een Kemper is zo goed als de profile welke je op dat moment speelt dus de opmerkingen van "been there done that" kloppen alleen met de profiles van de gitarist die desbetreffende reactie plaatst en er zit een wereld verschil in de kwaliteit van de profiles ( meer slechte dan goede en enkele erg goede )
    Ik heb mijn buizenbak verkocht omdat ik hem niet meer gebruikte na de aanschaf van mijn Kemper, wat niet meteen wil zeggen dat een Kemper beter klinkt maar voor mij persoonlijk praktischer was.
    Alles kan met die Kemper en alle denkbare instellingen zijn mogelijk. Ook klinkt hij echt ontzettend goed en is een opslagmodule voor alle merken en typen versterkers die je erin stopt, er zit geen eind aan de mogelijkheden van dat ding.
    En toch kocht ik onlangs weer een Bogner Anniversary, een Shiva dit keer en die gaat nooit meer weg.
    Ik heb er ook weer profiles van gemaakt en in de Kemper gestopt en waarschijnlijk ga ik weer alleen met die Kemper op pad maar het zijn twee verschillende dingen.
    Een Kemper speelt sweet spots af van vooraf ingestelde parameters en dat doet ie goed, maar ga je draaien aan de instellingen op de Kemper zelf dan reageert hij niet zoals de originele versterker waarvan de profile afgeleid is.
    En ja, een Kemper is een fantastisch ding maar het blijft natuurlijk een digitale kopie van het origineel en al klinkt ie nog zo goed en al is hij nog zo goed bruikbaar, er gloeien geen echte buizen in.
    Je weet dat het niet het origineel is maar een goede kopie.
    En nieuw kost een Kemper met ingebouwde amp meer dan 2000 euro, voor dat geld staat er nogal wat te koop op buizengebied.
    Mijn raad : heb je het geld, koop hem erbij maar doe er een goede buizenversterker niet voor weg.
    Succes......
    Laatst gewijzigd door dorrus; 28 maart 2015 om 12:19

Senior Member

Standaard

De amp zou ik er niet bij hoeven te hebben, het is enkel voor in de studio.

Het zou fijn zijn moesten de profiles niet enkel sweet spots hebben maar dat je ook per amp bij selectie automatisch de typische manier van reageren van de knoppen erbij geprogrammeerd krijgt...
    Of is dat reeds zo?

MS

Senior Member

Standaard

Nee, is niet zo

Ik heb als voorbeeld mijn Shiva geprofiled en de meest voor de hand liggende sweetspots gemaakt.
    Dit gaf 20 profiles voor deze versterker van ultra clean tot max. overdrive.
    Een clean profile kaal, een clean met treble switch, een clean met boost, een clean met wat extra gain, enz.
    Dat zijn persoonlijke instellingen die ik mooi vind met mijn eigen merk en type gitaar.
    Speel jij met mijn profiles en gebruik jij een andere gitaar dan zijn ze niet meteen 100% naar jou smaak en ga je ze modificeren.
    Hierbij verbeter je de desbetreffende profile tot ie helemaal naar jou smaak is en het resultaat zal waarschijnlijk bevredigend zijn, maar een exacte kopie van het origineel is het daarna niet meer.
    Voor mij onbelangrijk omdat een goed geluid voor mij telt, dat ie niet helemaal hetzelfde klinkt als het origineel geeft voor mij niet.
    Verder is het een leuk stukje speelgoed en je blijft er daarom ook mee aan het klooien maar of dat een voordeel is? Op een buizenversterker speel je eerder weg en klooi je minder dat is zeker.
    Koop je een buizenversterker dan weet je zeker dat je " het complete origineel " hebt, maar enkel dat origineel.
    Koop je een Kemper dan heb je onbeperkt toegang tot alle versterkers ooit gemaakt en alle welke er nog gaan komen, weliswaar kopien ervan maar toch.
    Laatst gewijzigd door dorrus; 29 maart 2015 om 08:23

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten