vraagje: heeft hier iemand ervaring met Lace Sensor pickups in vergelijking met Fender Noiseless pickups in een (Clapton) strat? Zijn de Lace Sensors helemaal brum and hum vrij zoals de noiseless? Ik heb gelezen dat de Lace sensors beter klinken maar minder stil zijn dan de noiseless....
Gitaarles en basles in Weert
www.gitaarschoolweert.nl
New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales
Niemand ervaring met bovenstaande pickups?
Gitaarles en basles in Weert
www.gitaarschoolweert.nl
New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales
Ik heb alleen ervaring met de lace sensors uit mijn strat plus destijds, en alles in overweging genomen dat ik daarna gespeeld heb (en dat is voldoende) zijn die dingen i.i.g. akelig ruisvrij. Kijk, als je ruis op je signaal hebt door een voeding op je pedalen ofzo, dat hoor je, maar straight in een amp maakt het niet veel uit of je naast de koelkast staat te spelen, of onder een TL ofzo, ze zijn errug steriel slash ruisvrij.
Als ik me niet vergis (want in mijn beleving zijn er zo ontzettend veel clapton strats gemaakt) zaten er in de Clapton strat destijds eenzelfde type lace sensors (ander kleurtje letters ter indicatie dat het andere elementen zijn) als in een strat plus, als in, eenzelfde techniek. Dus ze zullen wel evenredig ruisvrij zijn.
Laatst gewijzigd door Tupelo; 15 april 2015 om 17:25
Ik ben niet heel erg goed thuis in stratocasters en ga volgende week kijken of ik een ruil kan toen tegen een E serie Squier. Buiten dat het ding gewoon moet bevallen, waar moet ik op letten om te zien hoe het is gesteld met originaliteit etc? Slagplaat en hals loshalen om te zien of ik vreemde zaken tegenkom en moet ik daar dan serienummers of stempels aantreffen? En uiteraard: Wat is tegenwoordig een gangbare waarde voor zo'n gitaar, aangezien ik ruil en weet wat ik zelf heb wil ik wel een gelijkwardige deal doen.
Aan de achterkant onderaan de nek moet Made in Japan staan (en bodyside trussrod) en in die gitaren zitten alnico pickups met plastic draad en kleine pots. De brugzadels zijn Fender branded en de pickup cavity's zijn individueel gerouted.
Voor de rest zou ik het niet zo 1 2 3 nog weten.
Behalve dan dat die bodies maar in een paar kleuren kwamen.
Favorieten/bladwijzers