Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1327 van 1797 EersteEerste ... 32782712271277131713251326132713281329133713771427 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 13.261 t/m 13.270 van 17961
    Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik zou er met open ogen ingetrapt zijn, ik zie het verschil niet echt (maar heb me ook nooit in deze dingen verdiept). Wist niet dat relatief kleine Nederlandse bouwers ook al gefaked worden.
    het Haar logo is nogal makkelijk te kopiëren (standaard fonts, zwarte print) dus wellicht nodigt dit uit om ze vervalsen, de mensen die een haar strat zoeken weten (meestal ) waar ze naar moeten kijken omdat Eriks body shape iets afwijkt van een standaard strat. het eerste de best pandjeshuis weet dat niet en dan is het vrij gemakkelijk zo'n gitaar in omloop te brengen
    life sucks and then you die

Senior Member

Standaard

Zit wat in. Moet eerlijk bekennen dat ik net nog zo naïef was om te denken dat als je dan rotzooi verkoopt met neplogo, dat je dan iets van de grote merken erop plakt
    Misschien speelt en klinkt ie wel net zo goed als een echte!

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

nee als je de boel goed wil flessen kun je beter achter de boutique merken aangaan, iedere "afwijking" kun je dan uitleggen als custom made en de koper heeft meestal alleen plaatjes van een originele gitaar op het internet gezien wat het moeilijk maakt om een goede vergelijking te maken

Senior Member

Standaard

Niet gek gedacht, maar wel een minder groot publiek denk ik? Moet wel zeggen dat ik in dit geval de bouwer zou raadplegen alvorens tot koop over te gaan.

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

minder groot publiek inderdaad maar je hebt uiteindelijk maar 1 koper nodig . er wordt de laatste tijd heel erg (goed) vervalst in de 58-59-60 les pauls en dan niet een chineesje met een gibson logo maar perfecte replica's of geretopte jaren 50 les pauls (52/56) dan heb je het over winst marges van er 150 K, dat stimuleert een vervalser wel om even zijn best te doen

Het is met boutique strats veel gemakkelijker om dit te doen en mensen nemen niet altijd de tijd om een bouwer te contacten omdat ze bang zijn dat de deal weg loopt, en daar wil men nog wel eens misbruik van maken. Ik heb inmiddels een behoorlijke hoeveelheid boutique gitaren en dan weet je wel waar je op moet letten maar ik heb exemplaren gezien waar ik achter af van hoorde dat ze fake waren, en ik alleen (achteraf) met veel moeite kon ontdekken dat ze ook echt fake waren. Als voorbeeld begin jaren 80 charvels , het is vrij gemakkelijk om een productie charvel om te toveren in een pre -pro (pre productie) charvel; je wissel je neckplate met serie nummer om voor een messing exemplaar zonder nummer; alleen moet je dan wel weten dat er geen 22 frets pre pros zijn, de gitaar een klein decal met een langwerpige border moet hebben, er geen pre pro's zijn met een floyd vanaf de fabriek (dus als er geen vintage trem holes zijn naast de floyd posts is hij nep ) en je moet gotoh crown head tuners hebben of gooth's met een 90 graden lipje voor de schroef (worden niet meer gemaakt) etc
    Met een haar of een suhr let je op de bodyshape, headstock shape, skunkstripe, gebruikte lak, hardware etc, als je het eenmaal gezien heb dan vergeet je het niet meer

Senior Member

Standaard

Na dit kleine, verhelderende college van Fred Dons ga in elk geval forumleden raadplegen alvorens ik nog een tweedehands boutique strat of Gibson aanschaf. Thx!
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Er wordt niet alleen de laatste tijd goed vervalst. Ik kan me nog herinneren dat Anne Geert Bonder zijn Firebird verkocht om in London een Gold top te kopen. Nam een expert mee, alles goed en wel. Thuis gekomen bleek het een fake te zijn. Dat was eind zeventig, begin tachtig?
    Er zullen best een hoop fakes allang in omloop zijn maar het maakt niet uit zolang ze niet ontmaskert worden. Voor Fender Custom shops hou ik al helemaal mijn hart vast.

Senior Member

Standaard

http://link.marktplaats.nl/a1018562379

Je kan dit pedaal bij de echte bouwer voor een paar tientjes krijgen (https://www.facebook.com/tailormadepedals?fref=ts)!
    upcoming gigs van Bareknuckle:
    Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
    Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse

Senior Member
    Blog Entries
    2

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Er wordt niet alleen de laatste tijd goed vervalst. Ik kan me nog herinneren dat Anne Geert Bonder zijn Firebird verkocht om in London een Gold top te kopen. Nam een expert mee, alles goed en wel. Thuis gekomen bleek het een fake te zijn. Dat was eind zeventig, begin tachtig?
    Er zullen best een hoop fakes allang in omloop zijn maar het maakt niet uit zolang ze niet ontmaskert worden. Voor Fender Custom shops hou ik al helemaal mijn hart vast.
    met goed vervalst bedoel ik dat zelfs experts als Gruhn, Ganz, Dapra het niet meer zeker weten of een gitaar echt is, de meeste 70ties fakes zijn met de kennis van nu, internet, naslagwerken etc wel te herkennen maar er zijn gitaren (meestal uit london btw) die echt tot aan de frees marks gekopieerd zijn en alleen maar ontdekt omdat bijvoorbeeld het serie nummer niet blijkt te kloppen of al eerder vast gelegd was voor een andere gitaar (gibson nummers liepen door alle modellen heen)

Senior Member

Standaard

Er zit bijvoorbeeld een gast op Ebay, Finditonlyhere, die al jaren en jaren een blijkbaar onafzienlijke bron van oude Fender parts heeft. Ik heb er wel eens een mailtje aan gewaagd om hem te wijzen op een paar anomalies maar daar wordt natuurlijk niet op gereageerd.
    Later las ik dat hij, of course, allang bekend was op de Amerikaanse fora en er met een grote boog omheen gelopen werd en niet alles zal fake zijn wat hij verkoopt (?) maar dat hij er gewoon mee wegkomt zal ook een grote mate van wishful thinking bij de koper zijn wanneer je 600 euro voor een body betaald en het haast onmogelijk is dat bedrag terug te krijgen.
    Het is dan van alle kanten slimmer om je body gewoon als genuine door het leven te laten gaan.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten