Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 563 van 622 EersteEerste ... 63463513553561562563564565573613 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.621 t/m 5.630 van 6220
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    ze wijken niet allemaal af maar er is een periode binnen Dan smith dat de onderlijn van de headstock niet die typische golflijn heeft
    zie deze headstock, de eerst Dan Smiths heeft gek genoeg een meer correcte vorm dan de iets latere
    KLopt, alleen is dit niet de 'Standard', maar The Strat. En die had inderdaad een idioot gevormde headstock.

Hieronder de headstock van mijn Dan Smith strat:

En hieronder de vergelijking met twee latere Japannertjes (helaas niet echt een duidelijk plaatje)

Het verschil tussen de Heritage Les Paul en de '59 is trouwens WEL duidelijk. Tenminste, nu ik het weet. Zo heb ik jarenlang een haat-liefde verhouding gehad met de telecaster. Soms vond ik hem geweldig mooi en soms vond ik hem geweldig lelijk. Later kwam ik er achter dat die lelijke telecasters altijd de modelletjes waren uit de jaren 70. En ja, die hebben nu eenmaal een mislukte vorm.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 16 februari 2015 om 16:16
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Senior Member

Standaard

Er zijn, bij mijn weten, 2 late fullerton small headstocks, beiden niet correct.
    De eerste poging kom je op de vroege tachtigers als The Strat en The Lead tegen, de tweede "oude mallen" versie op de '82 Dan Smith standaard en Gold on Gold.
    Maar het loopt door elkaar, zoals alles bij Fender in die tijd. Op mijn zwarte Dan Smith zit een neck als op The Strat en mijn Gold on Gold heeft een '82 Dan Smith headstock.
    De Dan Smith halzen zijn ook vrij plat 9 radius C vorm met een typische scherpe rand, de ander versie heeft een vrij stevige D vorm en heeft een 9 of 12 radius, een van de beste necken die Fender gemaakt heeft wat mij betreft.

Je kan toch wel duidelijk zien dat een en ander is uitgelubberd op de onderste neck net zoals die Headstock van Mario's Dan Smith. Heb je dat nooit een raar scheefhangend druppeltje gevonden wat daar aan hangt?
    Laatst gewijzigd door Pepe; 16 februari 2015 om 16:43

Senior Member

Standaard

Vreemde Les Pauls hierboven....
    It's not how many notes you play, you just have to play the right ones! Like Freddie Green pumping great rhythm...Les Paul over Freddie Green.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    mijn 2011 standard (net gerefinished)

Hoe valt die Standard mee? Ik kan via een ruildeal namelijk aan een 2010 Standard komen.

Standaard

Versterkers en effecten - www.guitarstuff.nl
    Gitaarbouw onder € 800 - www.tonechaser.nl
    Gitaaronderdelen - www.axeparts.nl

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jonghj Bekijk bericht

Mooie Les Paul. Alleen die 2 verschillende types van knoppen vind ik niet zo geslaagd.
    Aan waarvoor dient dat stukje tape op je slagplaat?

Senior Member

Standaard

Maar dat is je Gary Moore Chibson?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rafke Pafke Bekijk bericht
    Mooie Les Paul. Alleen die 2 verschillende types van knoppen vind ik niet zo geslaagd.
    Aan waarvoor dient dat stukje tape op je slagplaat?
    Hij moet een beetje lijken op de Peter Green gitaar. die heeft nu ook deze knoppen.
    De tape zit er omdat ik het raampje van de humbucker per ongeluk kapot gemaakt.
    Ik heb de nieuwe al liggen, maar nog niet aan toe gekomen om de vervanging te doen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht

Maar dat is je Gary Moore Chibson?
    Nee, het was toen ik hem kreeg een prachtige, nieuwe en smetteloze tea burst, maar ik kon de verleiding niet weerstaan om hem te verouderen en er een Peter Green look-alike van te maken.

Standaard

Hier mijn LP uit Japan Het is een Fairmont gemaakt bij Matsomoku in de seventies

Laatst gewijzigd door bertje1; 17 februari 2015 om 13:21

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten