Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 34 van 42 EersteEerste ... 243233343536 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 331 t/m 340 van 417
    Senior Member

Standaard

Is Richard Thompson al voorbij gekomen? Dit vind ik één van zijn beste nummers, al is het moeilijk kiezen uit een catalogus van ruim 40 jaar. Zijn gitaargeluid vind ik zo mooi omdat het eigenlijk helder en smerig tegelijk is. En geniaal gespeeld natuurlijk.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Zou het? Wellicht dat Iommi en consorten wel 's een lijntje (of 2) namen, geen idee, maar jij kent de feiten?

Volgens dit Wiki-artikel was het toch wel Vinnie trouwens: http://en.wikipedia.org/wiki/Dehumanizer
    Wat grappig, dit stuk van het draadje is mij destijds niet opgevallen. Anders had ik er zeker op gereageerd, al was het maar omdat het H. geloof in Wiki ons van de feiten weerhoudt. Of tenminste ons weerhoudt over de feiten te denken.

Ik vind Wiki op een aantal plaatsen/onderwerpen ten minste onnauwkeurig. En dan bedoel ik die onderwerpen waar ik van dichtbij mee te maken heb gehad.

Ik ben aantoonbaar betrokken geweest bij life and times van Ben Webster en kan je dus ook moeiteloos de plaats aanwijzen waar hij onder twee Amsterdamse stoeptegels ligt begraven. Volgens Wiki ligt hij in Kopenhagen.

Wiki lijkt het niet op te vallen dat er van drummer is gewisseld bij de Fairport Convention. Dat er een auto ongeluk is veroorzaakt door de Jean Genie (zie D. Bowie) waarbij de vriendin van Richard Thompson is omgekomen, evenals Martin Lamble, de drummer van de F.C., lijkt Wiki niet te deren. Zie hierover wat ik bij de Jean Genie uitvoering van Bass Blom heb gepost.

Wiki lijkt dus ook moeiteloos Vinnie (Vince) Martell en Carmine Appice tot Vinnie Appice te vermengen.
    Carmine is niet alleen een van de allerbeste drummers die ik ooit heb gezien, maar zingt daarbij ook nog eens moeiteloos/grandioos. Nam bij Beck, Bogert & Appice verreweg de meeste vocalen voor zijn rekening.

In het kort, niet om gelijk te willen hebben, maar vooral om het gegeven dat Wiki niet altijd tot betrouwbare inzichten leidt.

Voor de rest: Ik luister nog altijd 10 keer liever naar Henry H. dan naar Bowie. De poseur. En dit terwijl Wiki over Henry H. verdraaid weinig te melden heeft. Wiki met een schep zout? Lijkt een goede gedachte.

Vriendelijke groet, Gus

Senior Member

Standaard

Ik wil niet al te bijdehand doen Gus maar het volgende stukje tekst heb ik gekopieerd van Vinny Appice eigen website:

Vinny Appice, has anchored the rhythm and power live and in the studio for the music of DIO, BLACK SABBATH, HEAVEN AND HELL, WWIII, AXIS, RICK DERRINGER, JOHN LENNON and more. He has recorded and co-written songs on over 25 albums and CDs including many multi-platinum records. Touring the world for over 2 decades resulted in selling millions of records!

Vinny's drumming can also be heard on numerous movie soundtracks including "Wayne's World 2, Heavy Metal, Iron Eagle and Bedazzled." Vinny, the author of drum instruction book "Rock Steady" and DVD "Hard Rock Drumming Techniques" has performed incredible powerhouse drum clinics around the globe also. Numerous books have been written about Black Sabbath and Dio with the authors always mentioning Vinny's unique powerful drumming style!

"I would like to mention some of the boys that got my drumming blood flowing......John Bonham, Buddy Rich, Billy Cobham, Mitch Mitchell......Thanks!"

Ten tijde van "Dehumanizer" was Vinny de drummer van Black Sabbath.
    Maar het is inderdaad een feit dat Wikipedia niet altijd alles feitelijk wordt weergegeven......
    Laatst gewijzigd door pasqual; 16 februari 2015 om 13:56

Senior Member

Standaard

Haha, Gus. Ik had het op Wiki gelezen, maar ik ben best een kenner als het aankomt op hardrockers uit de jaren '70, '80' en in iets mindere mate de jaren '90. Vinny deed volgens mij ook mee op Holy Diver, de grote doorbraak (in hardrockland) voor DIO.
    Daarvoor was R.J. Dio natuurlijk al wel betrokken bij Sabbath, Rainbow e.d.

Ik heb ook een beetje het idee dat je me in de maling aan het nemen bent. Prima.

Senior Member

Standaard

Carmine en Vinnie Appice waren broers.
    Vinnie Martell is een heel andere dude.
    Remy Martell staat bij mij op de plank.

Fijne bluesy sound van de veel te vroeg overleden Eddy.

Anekdote: Eddie speelde altijd over een Boogie Mark Coliseum en toen Dwight Yoakam hem voor gitaardiensten inhuurde wilde Dwight dat Eddy over een twin ging spelen. Sure zei Eddy maar hij vond het niks, die twin, dus zette hij een paar amps onder het podium die uitversterkt werden. Af en toe keek iemand onder het podium en zei dan, heee.. er staan hier amps... en dan zei een roadie sssttt.... dont tell. Dwight heeft het nooit geweten.

Laatst gewijzigd door Pepe; 16 februari 2015 om 15:19

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Carmine en Vinnie Appice waren broers.
    Vinnie Martell is een heel andere dude.

Fijne bluesy sound van de veel te vroeg overleden Eddy.

Anekdote: Eddie speelde altijd over een Boogie Mark Coliseum en toen Dwight Yoakam hem voor gitaardiensten inhuurde wilde Dwight dat Eddy over een twin ging spelen. Sure zei Eddy maar hij vond het niks, die twin, dus zette hij een paar amps onder het podium die uitversterkt werden. Af en toe keek iemand onder het podium en zei dan, heee.. er staan hier amps... en dan zei een roadie sssttt.... dont tell. Dwight heeft het nooit geweten.

Ahhhh...., I stand corrected. Vinnie Martell heeft vrij lang met Carmine Appice gespeeld.
    En ik had dus maar aangenomen dat de Wiki's weer eens uit hun nek lulde.
    Nu was ik dat! Grappig!
    Dank voor de uitleg.
    Ik zal Henry H. in Zuidbroek in de armen vliegen en om vergeving vragen.

Naar mijn smaak is er niets gebeurd dat een bakkie bier niet repareert.
    Thanks!
    Vriendelijke groet, Gus

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    ...
    Ik zal Henry H. in Zuidbroek in de armen vliegen en om vergeving vragen.

Naar mijn smaak is er niets gebeurd dat een bakkie bier niet repareert.
    Thanks!
    Vriendelijke groet, Gus
    Haha, niet nodig hoor.
    Ik hoop je uiteraard graag even te zien in Zuidbroek, mocht ik daar onverhoopt aanwezig zijn.

Standaard

clean
    de twaalfsnaar die je vaak bij opeth hoort. past ook perfect bij de muziek
    mark knopfler, hoewel ik nooit een dire straitsfan ben geweest

overstuurd
    marty friedman
    opeth ten tijde van blackwater park
    hizaki, een van de gitaristen van versailles. het is geen heel bekende band hier (krijgen een zaal als de biebob op een goeie dag misschien halfvol) maar die tone is toch ongeëvenaard in zijn genre
    slash

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Bedoel je niet Remy Martin?

Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

Ik vind veel geluiden mooi, en dat zijn ook allemaal verschillende kanten van gitaar geluid.

Ik vind Jimi Hendrix zijn geluid van Little Wing écht super mooi.
    Neil Young zijn fuzzy geluid van Hey Hey, My my (into the black)
    Het gitaargeluid van beide gitaren in Smile van Pearl Jam
    Het geluid van Ian Love (Rival Schools) vind ik ook altijd wel te gek...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten