Het apparaatje doet me een beetje denken aan een nuvistor, maar dan met een ic-voetje.

In principe kun je de meeste buizen, jfets etc. wel goed laten klinken door met het circuit te spelen. -gridstoppers en bas weghalen- Neem bijvoorbeeld de potloodbuisjes. Enige punt is, hoe kleiner je buis, hoe lager de werkspanning. En dat lijkt me nou juist een goede reden om te miniaturiseren.