Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 147 van 169 EersteEerste ... 4797137145146147148149157 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.461 t/m 1.470 van 1686
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Ik zou ze alle drie (of vier) aan je willen verkopen, mits je de juiste prijs betaalt.

Even serieus, wat voor sound zoek je?
    Mijn eerste buizenversterker was een JMP 50 Watt combo uit '78.
    Die heb ik in '88 2e hands gekocht, en pas ergens rond 2000 verkocht aan mijn broer, die hem nog steeds heeft, klinkt super, instant AC/DC, heel dynamisch.
    Ik dacht dat ik voor mijn toenmalige coverband een 2-kanaals versterker nodig had, maar besefte niet dat die JMP eigenlijk een heel mooi clean(ish) soundje heeft, als je met de volumeknop van je gitaar om weet te gaan.

Ik heb na vele omzwervingen uiteindelijk weer dezelfde Marshall terug gekocht, maar dan in top-uitvoering, een JMP 2204 (50 W 1 kanaal), een hoop Euro's armer, maar ook veel wijzer.
    Één van de "omzwerf-versterkers", de Mesa Boogie Stiletto, mag nog blijven, en ook heb ik de JCM 800 versie van de JMP gekocht, eigenlijk had ik die eerder dan de JMP-top. De JCM 800 is heilig, maar denk dat die ook wel vervangbaar is.
    Anderhalf jaar geleden heb ik nog een Marshall JMP 50 Watt erbij gekocht, maar die is gemodificeerd door Dr. Tube, die er een 2 kanaals versterker van gemaakt heeft, geweldig ding, eigenlijk is het een 3 kanaals versterker, want hij heeft op het 2e kanaal nog een schakelaar gezet waarmee je in high gain regionen komt, heerlijke sound.

Een goeie versterker (en andere gear) is onmisbaar voor een goeie sound, maar uiteindelijk zit het 'm toch in je vingers, de finesses, en het gevoel wat je met je gear hebt.
    Die gemodde jmp is interessant voor me maar kan voor 900 euro een powertone 2 met 412 kast kopen.
    Dilemma's.... Zoek een el34 sound, icm m'n les Paul. Speel ik een rock coverband dus 2 of 3 kanaals zoek ik liefst flink vermogen omdat ik meer ga optreden op grotere podia.

Senior Member

Standaard

Ja, rock-covers, ik denk dan toch aan een 2204 of 2203, die laatste indien je echt veel power nodig hebt.
    Ik doe ook rock-covers, met hier en daar een wat rustiger nummer, waarbij ik een cleane sound nodig heb.
    Ik vind het heerlijk om met de volumeknop van de gitaar te werken. Het is zo lekker simpel, en dan bedoel ik puur het feit dat ik niet 3 x hoef te trappen op mijn pedalboard voor een andere sound, en ook niet heel ingewikkelde systemen, die weer storingsgevoelig zijn etc., hoef te bedenken. Been there done that.

Je kunt ook een Cleane versterker nemen, bv. een Fender Bassman, en dan met pedalen gaan werken, maar dat heeft niet mijn voorkeur.

Senior Member

Standaard

Moeilijk, Henri. Ik werk het liefste met 2 of 3 kanalen en een beetje fx vanuit m'n gmajor. Verder gebruik ik de volume knop veel van m'n gitaar.
    Ik kijk nog ff rond, maar neig heel erg naar de dsl, vanwege de eenvoud. En dan icm een marshall 1960a met greenbacks. Ik denk dat dat een hele mooie sound oplevert. Het enige wat ik me afvraag is in hoeverre de fx loop serieel of parallel is. Parallel is ideaal voor aansturing van een gmajor toch?

Senior Member

Standaard

Ik gooi nog ff de Statesman 50 head erin. Twee kanaals plus boost en een solovolume. Heeft een lekker drivekanaal met Marshall-esque scheur. Misschien is de amp wat donkerder dan een DSL. Clean is ook goed, plus je hebt een twangbutton voor extra sparkle. Voor een coverband een handige goedklinkende amp.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Zoek 100 watt, dus de statesman valt af.
    De keuze gaat tussen de dsl100 en de powertone 2, el34 versie.
    Welke raden jullie aan?

Senior Member

Standaard

Even tussendoor hoor:

http://www.ebay.com/itm/1970-Marshal...50889003&rt=nc

Redelijk gewild en gezocht dacht ik.

Senior Member

Standaard

@arjanb01 Ik heb diverse 50- en 100-watters gehad en het volumeverschil is niet dramatisch groot. Van de amps die je noemt, zou ik de Powertone nemen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

Senior Member

Standaard

Oké, aangezien ik meerdere Kochs gehad heb: studiotone, twintone en multitone is dat een vertrouwde keus.
    Ik heb vorige week zaterdag tijdens clash of the coverbands over de powertone 2 gespeeld en icm een les Paul ideale combi!
    Zeer te spreken erover en gebruikte alleen kanaal 1 en 2. Laag op 1/4, mids op 2/3 en treble op 1/3. Zeer mooie sound voldoende laag, heel organisch allemaal. Wat mij betreft de beste koch geen last van fizz en compressie. Heel puur ding.

Senior Member

Standaard

Ik heb een Multitone gehad, maar vindt de Powertone (ooit eens op gespeeld) de betere rockamp.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Zoek 100 watt, dus de statesman valt af.
    Trust me, veel te kort door de bocht. Speel je op grote podia, tja, dan gaat een 18W het niet trekken nee (of je moet je eigen geluidsman hebben, in-ear werken of echte goede monitors voor je), maar 40-50W gaat prima. Sterker nog, ik vind het lekkerder dan 100W en ik héb een 100W Engl Invader + 4x12!
    Gisteren opgetreden met EVH 5150 III 50W, met een 4x10" (ja tien inches ja!) Marshall 1965B cab eronder. Klonk bruut en lekker. Master volumes konden niet eens boven de 4...en dat uit 2x6L6. Power sensitivity van die 10 inchers lag geloof ik rond de 95dB/W @ 1m, dus al 5dB per speaker zachter dan Vintage 30's.
    Met een 4x12" en efficiënte speakers zou je alleen nog maar meer volume en druk winnen.

Klinkt hard spelen gaaf? Ja. Vinden geluidsmensen dat leuk? Mwoah, nie echt.

Bottom line, 40-50W buizenamps met 2x12"s of meer speakers zijn zeker voldoende voor de meeste podia (even daargelaten dat je mainstage Wacken of Ahoy staat te spelen).
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten