Tijdje geleden had ik er wel een HNGD van gepost, nu ik hem een paar maanden heb is mijn les paul toch wel mijn main axe geworden. Wat komt daar toch een heerlijk brullende rock 'n roll sound uit zeg! Alleen nog steeds wennen aan het gewicht
![]()
Tijdje geleden had ik er wel een HNGD van gepost, nu ik hem een paar maanden heb is mijn les paul toch wel mijn main axe geworden. Wat komt daar toch een heerlijk brullende rock 'n roll sound uit zeg! Alleen nog steeds wennen aan het gewicht
![]()
upcoming gigs van Bareknuckle:
Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse
Dank je😄
Er zitten inderdaad Haussels in die er goed klinken. Ik heb in mijn Les Pauls Kloppmann pick-ups zitten, mijn favoriete pick-ups. De Haussels in de Huber klinken fantastisch en hebben dezelfde transparantie en definitie die mij zo aanspreken in de Kloppmann's. Daar was ik positief door verrast.
Het mooie van zowel Haussel als Kloppmann is dat hun pick-ups waanzinnig goed de verschillen in gitaren weergeven.
Als je bij Kloppmann langs gaat kan hij de pick-ups ter plekke voor je winden, specifiek toegepast op de klankeigenschappen van jouw gitaar.
De custombuckers die in twee van mijn Les Pauls zaten heb ik vervangen door Kloppmann's.
Ik ben wel benieuwd naar je Dolphin; kun je die hier ook als reactie posten?
zeker!
niet de finish waar ik normaliter voor zou gaan, maar toen ik haar in handen kreeg (bij TFOA waar ik hem meer uit interesse vanwege de lofzang in Duitsland op de Hubers pakte), was ik gelijk verkocht. One piece body, lekkere stevige nek, goede sound! Inmiddels vind ik de kleur ook wel mooi, als de zon er op schijnt komt de tekening in het hout prachtig naar voren en ontstaat er een heel diep 3D effect.
even een vraag: zo te zien heb jij een Duesenberg a la Bigsby vibrato en laat jij de snaren OVER de rolstang naar de brug lopen terwijl die normaliter ONDER de rolstang door worden gevoerd. Is dat bewust zo gedaan? Daardoor is de hoek van de snaren ten opzichte van de brug flauwer. Gezien je lyrische teksten levert dat geen verminderde sustain of andere klachten op?
een aap die wel bananen eet speelt vals
De snaren liepen inderdaad Over de tensionbar. Dit kwam omdat de snaren tegen de rand van de TOM brug kwamen wat me niet echt gezond leek voor de snaar. Ik heb er nu een rollerbridge waardoor de snaren wel onder de tensionbar kunnen gaan. De Deusenberger heeft trouwens zo goed als de zelfde afmeting als die van een bigsby, de kans is dus groot dat je bij een bigsby ook het probleem kan hebben dat de snaren de TOM op een verkeerde plek raken.
Gevoelsmatig vindt ik voor beide manieren van besnaren (er over en er onder langs) wel fijn. Stemming is in beide gevallen bij mij geen probleem geweest. Voor mijn gevoel speelde de gitaar wat soepeler met de snaren over de tensionbar, maar leverde hij wat in op het akkoorden werk wat niet zo solide aanvoelde. Andersom voor onder de tensionbar door. De snaren voelen wat steviger op de gitaar te liggen waardoor je er wat steviger op in kan hakken (). Sustain wijs heeft een gibson sowieso al een sustain van een eeuw, er onder of over door heeft voor mij geen verschil gemaakt (misschien is het er wel, maar het valt mij niet zo op).
Ik wil nog een keer proberen om de lagere snaren onder de tensionbar te doen en de hoge (dus de niet omwonden snaren) over de tensionbar om zo een wat gebalanceerder gevoel te krijgen. Tis een beetje een gedachtenkronkel, zal wel geen drol uitmaken. Maar dat zullen we vanzelf een keertje ontdekken.
Toen in de deusenberger er net op had gezet en nog met de TOM brug speelde schoot de hoge E wel af en toe uit zijn zadeltje, dat had ik op gelost door de inkeping in de zadel heel iets dieper te maken. Daarnaast was de gitaar niet meer geaard nadat ik de Deusenberger er op had gezet. Dit heb ik opgelost door een stevig stuk metaaldraad in het post gat te duwen en deze te klemmen met de de tremolo zelf. Gibsons die vanuit de fabriek een bigsby hebben zijn geaard op de TOM en niet het tailpiece (is dat de naam eigenlijk?).
Grote voordeel van de deusenberger vindt ik dat de arm zelf afstelbaar is. Daarnaast hoef je de snaren niet aan gekke pinnetjes te hangen maar zitten er blokjes met gaten onder waar je de snaren doorheen kan steken.
upcoming gigs van Bareknuckle:
Binnenkort wel weer eens een keertje ergens in de buurt.
Te koop:PRS SE Santana | PM bij interesse
Mooie Dolphin, topper hoor!
Dat was de gitaar die ik bij Rudi hebt bespeeld en mij er toe bracht een Huber te kopen.
Ik zocht alleen meer een LP sound.
Ik zou meteen die mid-voor met Floyd Rose (?) eruit pakken.
ik begrijp eigenlijk ook niet zo goed waarom Gibson zo weinig opties in die richting heeft En (nog vreemder).... Fender ook niet. Beide merken hebben het dive bombing gebeuren volledig overgelaten op andere merken. Stom.[/QUOTE]
Valt toch wel mee Mario??? De Gibson III serie... en laatste jaren ook een Les Paul met Floyd (mss 20 jaar te laat)...
Fender heeft voor het stevigere werk Charvel toch???
Ook lekker dit (sorry geen Les Paul)![]()
Groovie Guitar Guus
Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)
Gibson heeft Kramer voor de FR
Favorieten/bladwijzers