Wacht, laat ik een paar dooddoenende plaatjes opzoeken ...
Verder wil ik alleen zeggen dat je het je niet aan hoeft te staan, en niet hoeft te kopen. Ik koop sowieso geen nieuwe gitaren, maar kan de nieuwe lijn zeker wel waarderen! Tuner lijkt me relaxed, kleuren zijn weer eens wat anders, de Les Paul Less+ is een goede toevoeging, compound fingerboard radius ben ik wel benieuw naar, removable pickguard ...
Bult innovaties/veranderingen in een traditionele markt: ik hou er wel van!
Bij die removable pickguards.
Waarom zit dat schroefje er dan nog op? Dat is toch enkel om die beugel aan vast te schroeven?
s.
Ik heb vluchtig even gekeken, maar wederom ben ik minder pessimistisch dan het gros hier. Die nut kan zeker nuttig en handig zijn. Het had allemaal wat innovatiever en mooier gemogen, maar ja, je kunt nu eenmaal niet alles hebben. En die tuners worden je misschien een beetje door de strot geduwd (zo lijkt het althans), maar ze werken echt prima. Het punt is dat ik zelf niet snel €300,- meer zou willen uitgeven voor deze zelf regulerende machientjes, als ik de keus had. En daarom is het ook zo makkelijk nu, je hebt gewoon vaak geen keus!!! Lullig wellicht, maar daarvoor heb je wel een gitaar met een ingenieus stemsysteem. Ik zou er waarschijnlijk zeer tevreden mee zijn op het podium (en daarbuiten).
En voor wie dit allemaal weer eens veel teveel van het goede is....., er is altijd nog genoeg keus. Zowel nieuw als tweedehands.
o en Harold...., die plank die Tupie zo geinig vindt is NIET symmetrisch.
Ik ben trouwens wel van mening dat Gibson Harold A zou moeten vereren met een Harold A signature SG. Dat ding is gewoon perfect. Voor de liefhebber tevens verkrijgbaar in room wit met een tortoise slagplaatje.![]()
Laatst gewijzigd door vulvasonic; 14 oktober 2014 om 00:49
Ik kan die 2015 modellen wel waarderen. Vooral omdat de 2014 hierdoor weer een klap goedkoper zijn. Morgen eens voor kijken :P
Een rubber dop met een stukje vilt ter bescherming van de nitro lak meen ik ergens te hebben gelezen. Lijkt me niet ideaal. Dat vilt verslijt op den duur toch?
Op zich vind ik zo'n removable pickguard en die nul fret goede innovaties maar ik ben benieuwd wat de gebruikerservaringen zullen zijn. Grote kans dat er nog kinderziektes aan het licht gaan komen.
Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret
Kut Gibson, het wordt tijd op over te stappen naar een meer exclusiever merk.
Laatst gewijzigd door Majmun; 14 oktober 2014 om 15:18
Favorieten/bladwijzers