Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scabiosa Bekijk bericht
    En blijkbaar zou het dan ook problemen kunnen geven met een te hoog voltage door de buizen.
    Voor de oorlog was het argument uit het verhaaltje idd een breekpunt. Vandaag de dag kan een 6V6 gewoon 500V aan.

Maar, wie houdt zich tegenwoordig nog aan fabrieks spec's?

Een AC30 met zijn EL84 in klasse "A" draait op meer dan 150% bias in rust of wat dacht je van die duitse ampjes waar 90Watt uit twee EL34 wordt geperst............op 900V.

Het enige probleem voor jouw zou de hogere impedantie kunnen zijn maar een 100% mismatch is toelaatbaar. Gaat hij juist nog iets eerder opbreken.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 7 september 2014 om 22:10

Standaard

Ga mijn bassman niet veranderen, het idee voelt niet lekker...

heb ondertussen al veel zitten lezen over de ibanez tsa15h. En het lijkt me toch wel een lekker ding. Naar het schijnt warme cleane klank, ideaal om te mishandelen met fuzz & muffs. 4-8-16ohm aansluiting wat ook wel handig is.
    Is cathode bias vermoed ik, dus daar zal niet veel meer aan te prutsen zijn, maar wel handig om es een ander setje lampen in te pleuren...

vrijdag test ik 'm

en bedankt voor de input!

Senior Member

Standaard

Schiet me net te binnen. is het een oplossing om met Yellow jackets een setje EL84 er in te gooien?
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Minder vermogen is dan een feit, maar als hij zijn versterker op 2 of 4x12 aansluit kan dat toch best mooi uitpakken?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
    Mijn ervaring daarmee (18-20W head op 4x12 of 2x12 in luid bandverband) is: het *kan*, maar houdt niet over.
    Qua volume loopt zo'n amp dan wel op z'n tenen, zelfs met een 4x12, en als die 4x12 relatief inefficiënte speakers heeft (minder dan 95dB/1W/1m), ga je het in een heavy rock/metalband niet snel meer trekken als de drummer type Gene Hoglan/Scott Columbus (of *shudder*...L. Ulrich) is.

Ik denk als je zou kijken naar amps met een maatje grotere eindbuizen (6L6, EL34) in de 40/50W range, je voldoende overhoudt.
    En theoretische dB/W verhoudingen daargelaten, de praktijk leert mij dat je een 100W (4x EL34) qua master nauwelijks boven de 2 hoeft te zetten, terwijl de 18W (2x EL84) heads gewoon voluit moeten (boven Master volume op 7 voegen ze bijna geen volume meer toe en gaat 't naar mijn mening eerder beroerder klinken...te los en verzadigd, maar goed da's voor andere muzieksoorten misschien juist gewenst).

Disclaimer: Overigens berust deze ervaring dus wel op het repeteren en optreden met hardrock/metal bands. Kan me voorstellen dat in 'intiemere' soundstages je veel minder volume nodig hebt dan ik graag tot m'n beschikking heb.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Standaard

Merci Sounddemon!

Gisteren in de winkel de Orange OR15 en de Ibanez getest.

Waw, die Ibanez is de max, heerlijk vol in het laag, lekkere crunch (zonder het tubescreamercircuit al)

In heavy bandverband zal hij het ofwel net wél - ofwel net niét trekken... :-)
    Ik laat het jullie volgende week weten...

Maar sowieso heel blij ermee! Fantastisch ding: is het niet voor de heavy band, dan wel voor thuis of voor minder heavy projectjes...

Die OR15: jakkiebakkie zeg, zelfs met treble en mid op 0 klonk het schreeuwerig

Senior Member

Standaard

Altijd goed dat je zelf test; zo ben ik er ook achter gekomen hoe bepaalde merken/types wél of niet m'n ding zijn.

Ik weet niet wat je budget is, maar kijk evt. ook 2e hands. Genoeg kleine +/- 40W heads (Egnater Tweaker 40), die breed inzetbaar zijn.
    Je geeft aan muffs en fuzzes te gebruiken; dit werkt sterk samen met hoe het clean klinkt én werkt icm eindtrap! Een hoop fuzzes kunnen van zichzelf (op een té cleane amp) snel scherp klinken...Andere amps kunnen moeilijk overweg met een signaal dat veel laag bevat (zoals bij een Big Muff snel 't geval is).

Heb een tijdje een Little Big Muff gehad *let wel, ben -ondanks dat ik er diverse gebouwd heb- totaal geen fuzz gebruiker!* en die vond ik wel vet. Boss OC-2 Octaver ervoor en instant stoner/psychedelica (Wolfmother enzo). Misschien komt er nog wel eens een Nano Big Muff bij; Boss FZ-2 is ook een aanrader (zeer vermaard vanwege z'n cleanboost mogelijkheden, 2e hands niet heel goedkoop meer daardoor...beetje té gehyped geweest op TGP).

Qua amps verder...kan me zo voorstellen dat in jouw genre de Mesa Mini Rectifier misschien wel goed werkt. Heeft sowieso een prachtig clean (IMO).
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Standaard

wow, vet ding die tsa15!!

zelfs bij al het zwaar geweld was hij nog altijd lekker hoorbaar boven een luide drummer en ampeg svt classic.
    weliswaar niet het geblaas als anders, maar als ie met deze band meekan, dan kan ie zeker mee met alle andere projectjes waarvoor hij eigenlijk gekocht is!

op vol volume slikt ze muffs en zware fuzzen nog steeds als een prinses

ik ben content!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten